قرآن ناطق(عج)

16 - دین پوسته اى – ١

نویسنده : مهندس حسین رأفتی

دین پوسته اى - ١ ( 1393/06/29 ) در بحث قرآن ناطق مطرح شد كه چگونه طاغوت ادیان آزادى بخش را به تحریف برده و دوباره با گفتار و روش نو بر گرده مردم سوارمیشوند. خداوند در قرآن به ارسال رسل به تناوب براى ارائه راه سعادت و مبارزه با طاغوت به مردم تاكید دارد. ترغیب به مبارزه و شهادت طلبى براى تثبیت دین خدا و نجات انسانها.

دین پوسته اى – ١     ( 1393/06/29 )

در بحث قرآن ناطق مطرح شد كه چگونه طاغوت ادیان آزادى بخش را به تحریف برده و دوباره با گفتار و روش نو بر گرده مردم سوارمیشوند.

خداوند در قرآن به ارسال رسل به تناوب براى ارائه راه سعادت و مبارزه با طاغوت به مردم تاكید دارد.

ترغیب به مبارزه و شهادت طلبى براى تثبیت دین خدا و نجات انسانها.

آنهایی كه همت میكنند و تلاش( مجاهده) خداوند هم راه را نشانشان میدهد وهم نصرت و یارى. هم وعده قرب و هم وعده بهشت.

دین آخر خدا بعد از پیامبر هم نگهبان و حامى دارد. لذا اولین قرآن ناطق خود پیامبر مهربانمان وبعد از آن حجت هاى خدا كه زمین هیچگاه از این بزرگواران خالى نخواهد بود.

شعر و كلیپ زیبایی هست با موضوع “خدا غریبه”.

وقتى نگاه و دیالوگ و توقع برخى مومنین را میبینیم نگاههاى چپه به دین ، خدا ، پیامبر و معصومین واقعا تاسف میخوریم.

ببینید از دین واقعى حضرت موسى( ع) و حضرت عیسى چه باقى مانده است؟

هر چه بر خلاف حكومت و استثمار مردم بوده از آن به گونه اى حذف و چپه كرده اند.

دین هایى كه درخدمت حكومت ها هستند دین خدا نبوده و سعادت و كمال و قرب و تعالی انسان را در پى ندارد.

دین سكولار یعنى ما حكومتمان را بكنیم، و مردم براى خودشان اعتقادات و مناسكى داشته باشند تا جایی كه به منافع فاسد مثلث زر و زور و تزویر( نظام سلطه- تعبیر قرآن طاغوت) صدمه اى نداشته باشد.

قاعدین و مردم بى همت و دنیا دوست ، نیز خیلى دین سكولار را دوست دارند. چون تكلیف چندانى ندارند و راحت خود را در بهشت فرض میكنند.

بنى اسراییل به حضرت موسى میگویند: تو و خدایت بروید و بجنگید ، بعد كه دشمن را بیرون كردید مادر خدمتیم! !

 

امروز به یهودیان میگویند شما تنها مردم اختیار شده اید و این دنیا و بهشت و بقیه مردم دنیا( كه طفیل شمایند) و خدا و فرشته ها همه براى شما هستند!!

به مسیحى هم میگویند حضرت مسیح كشته شد تا خدا از گناهان شما!! بگذرد.

دین خدا كه براى رهایی ، حركت و تعالى و وحدت انسانها بود به عامل برترى جویی، تفرقه و ركود و انحراف بشر شده و حكومتها مسیر خودشان را میروند.

حیف از دین نهایی خدا كه ظاهر قرآنش دست نخورده مانده و چهاده معصوم با زندگى و بیاناتشان آن را تبیین و مجسم كردند ، آنگاه ما در قرن گسترش علم و تكنولوژى قرآن و سنت را چپه و مشابه دین تحریف شده مسیحى و یهودى ( فقط با تغییر اسامى) ببینیم.

تعبیر به ” چپه”شاید اغراق تلقى شود. چون ظاهر زندگى، نماز، قرآن، روزه، حج، زیارت ائمه( ع) ، خصوصا كربلا، خمس و زكات، مجالس بزرگداشت و عزادارى براى اهل بیت همه و همه در ظاهر با تشیع و دین خدا میخونه ولى فقط با ظاهر و پوسته دین و نه محتوى.

كار خاص و مفیدى از سیره اصلى انبیا و ائمه انجام نمیدهند ولى تا دلتان بخواهد از خدا طلبكارند.

جاى امام و ماموم هم برعكس است. گویی نعوذ بالله آنها براى براوردن حاجت ما خلق شده اند.

زیارتشان براى تجدید بیعت اطاعت نیست، بلكه ثواب خیالى و آمرزش احمقانه و درخواستهاى طلبكارانه!!!

چهارده معصوم با مجاهدت باور نكردنى سیره زندگى كردن را در شرائط سخت و واقعا هولناك مجسم و براى بشریت ترسیم كردند. آن وقت ما در مركز تشیع در خرافات صفوى و قاجار و انگلیسى گرفتار باشیم.

نور حقانیت و مهربانى معصومین در مردم حق طلب اقصى نقاط عالم میرود. حیف باشد كه محروم شویم.

تفكرات خود را مستند به حدیث معصوم( ع) میدانند ولى باترجمه غیر عالمانه و متضادبا صدها حدیث و آیه قرآن!!

در دین پوسته اى اصرار میشود تنها ظواهر و اسامى مهم و اثر گذارند. وبه مفاهیم و محتوى توجهى نشود. از زندگى و شخصیت و هویت و شاكله حضرت حر فقط چند روز آخر مطالعه میشود. در حالیكه در سنت و فرمولهاى قطعى خداوند عادل همه نیات و رفتار ما در شكل گیرى شخصیتمان مؤثراست.

انفجار با یك جرقه ظاهرا صورت میگیرد. ولى عوامل مورد نیاز آن اتفاق از قبیل ماده قابل اشتعال، گرما، فشار، اكسیژن و… باید قبل از جرقه مهیا باشند.

ضرورت ایمان   ،  تشكل و هم افزایی و همدلى است. امام رئوف در پیام به شیعیان به جناب ابا صلت میفرمایند: قسم خورده ام كه براى انهایی كه  تمزیق وتفرقه میكنند نفرین! كنم كه در این دنیا به اشد عذاب گرفتار شوند! این جملات و تعابیر از امام مهربانى ها امام هشتم واقعا عجیب و نشان دهنده وظیفه سنگین ما هم افزایی و كمك به یكدیگر و تقویت جبهه مستضعفین است.

داعشى ها آیا همه افراد خبیثند؟ یا بعضا با اطلاعات غلط و انگیزه جهاد و شهادت به عضویت گروهى درامده اند كه راهبرى اش با سیا ،  mi6 و موساد است.

اگر در راه غلطى به اشتباه بخشى از عمرمان را رفتیم ، مهم لحظه اى است كه حجت خدا را ببینیم و به آن حجت عمل كنیم( كه البته بسیار سخت است) و جناب حر فوق تصور ما بزرگند كه برگشتند.

من چند بار خودم را امتحان كردم، همت و غیرت حر را نداشتم. حر میگوید در لحظه آخر كه در جبهه مقابل است به این حد ازبینش سیاسى رسیدم كه خود را بین بهشت و جهنم احساس كردم. و همانجا به سمت لشكر امام تاخت. سلام خدا بر حر.

این حماسه ها هر وقت یاداورى میشوند اشك را جارى میكنند.

تمام زندگى انبیا و اولیا و من جمله جنگها براى نجات و هدایت مردم است. هیچگاه هدف پیامبر یا امام كشتن مردم نیست. اكثر مردم جبهه مقابل ما ،خود قربانى هستند. شما رفتار و سخنرانى هاى امام حسین را در كربلا مطالعه كنید. حدود سى سال قبل كه من مطالعه میكردم از صبر و امید امام خسته شدم. كه چقدر خیر خواهى و سخنرانى؟؟ اتفاقا همان جا به خبر برگشت حر به دامان امام رسیدم !

انشاالله شاهد باشیم در زمان ظهور امام زمان هم همینطور است. عمده حركت ایشان روشنگرى است. رسوا كردن ظلم و تحریك مردم دنیا براى قیام علیه آن.

لذا هر چه بغض و كینه از دشمنان اهل بیت دارید براى ” زندگى علیه نظام سلطه ” خرج و هر چه مهر و عاطفه داریم براى مردم مستضعف سراسر عالم.

مسیر را اشتباه نرویم. حدیثى كه از امام رضا ع خطاب به ماها فرمودن( در بالا اشاره كردم به جناب ابا صلت) دقیق دوباره بخوانیم.

ما با مردم دنیا نه تنها جنگ نداریم بلكه دنبال نجات و سعادت ایشان هستیم. و انشاالله زنده و سعادت داشته باشیم به همراه ایشان پشت سر امام عصر علیه ظلم بجنگیم.

0 دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید