قرآن ناطق(عج)

10 - مسیر هسته ای ایران – 10 ( گرفتن امتیاز در مذاکرات )

نویسنده : مهندس حسین رأفتی

١٢- راههاى امتياز گرفتن در مذاكرات چيست ؟ ١٣٩٣/٠٩/٢٢ امتياز دادن يا گرفتن در هرگونه مذاكرات در هر كجاى عالم ، به يك فرمول كلى بر ميگردد و آن عناصر" قدرت " و " امكان و توانمندى " است. ميزان و ملاك ، " حق " نيست ، " توانايى " است.

بحث سوال دوازدهم از موضوع هسته اى تقديم ميگردد : ١٣٩٣/٠٩/٢٢

١٢- راههاى امتياز گرفتن در مذاكرات چيست ؟

امتياز دادن يا گرفتن در هرگونه مذاكرات در هر كجاى عالم ، به يك فرمول كلى بر ميگردد و آن عناصر” قدرت ” و ” امكان و توانمندى ” است.

ميزان و ملاك ، ” حق ” نيست ، ” توانايى ” است.

اين كه ميگوييم قانون ” جنگل مدرن ” برقرار است ، بدين معناست.

و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه ، دستور قرآنى توانمندى ، براى پيشگيرى از تجاوز دشمن است: ترهبون به عدو الله و عدوكم.

ضرب المثل هم داريم كه : “حق ، گرفتنى ” است. نه آنكه منتظر باشيم كه به ما بدهند!!

مذاكرات ، تنها و تنها پيشانى و تابلو جنگ است. متاسفانه ، بعضا ابزار استفاده جناحى و گروهى قرار ميگيرد. و الا اصل جريان جنگ ، در متن حركت اين ملت مستقر است. يكى دو جبهه هم نداريم. جبهه هاى نبرد ، متعدد و كثير هستند.

منحصر به ايران اسلامى هم نيست. تك تك كشورهاى اروپايى به نسبت يكديگر ، همگى به نسبت آمريكا ، و از آن طرف ، روسيه ، چين ، ژاپن ، هند ، برزيل ، .. هر كدام در مسائل فرهنگى ، بازرگانى ، كشاورزى ، الكترونيك ، رسانه ، صنعت ، واردات و صادرات و .. مانند گرگ هاى عاقلى هستند كه اصلا به يكديگر اعتماد ندارند ، و مدام منافع ملى خود را چك ميكنند و در محافظت از آن بى وقفه ميكوشند. و با ديد و پايش سوء ظن به ديگران مى نگرند.

ماهيت مراوده واقعى فرهنگى و اقتصادى بازرگانى اين كشورها با يكديگر ، مصداق كلمه ” جنگ ” است.

هر چند در ظاهر مشاهده نشود.

معاهده ها و كنوانسيون ها بر مبناى ” امكان و قدرت ” شكل ميگيرد. و تا موازنه امكان و قدرت تغيير نكرده ، آن معاهده پا برجاست.

” حق و عدالت ” تقريبا هيچگونه جايگاهى جايگاهى در اين معادلات ندارد.

جنگ هايى كه ذكر كردم ، فوق العاده بى رحمانه و خشن است.

امروز بازى با قيمت نفت را ميبينيد. در تك تك اقلام استراتژيك كشاورزى ، برنامه ريزى ، مديريت و در زمان خود اعمال قدرت ميكنند.

كشورهايى كه تنها چند محصول صادراتى خاص كشاورزى دارند ، سال به سال فقيرتر مى شوند. كالاهاى صنعتى را با چند برابر قيمت ميخرند. ولى محصول خود را با درصد محدودى افزايش ، مجبور به فروش هستند.

براى مايوس كردن و سركوب يك توليد كننده صنعتى يا كشاورزى ، چندين سال با كاهش قيمتها و توليد و عرضه  بازى ميكنند. و وقتى موفق شدند طرف را با خاك يكسان و كلا نااميد و ورشكسته كنند ، آن وقت روى ديگر سكه قيمتها رو ميشود!!

ديگر امكان توليد را نداريد ، در تكنولوژى هم عقب مانديد ، به قيمت خيلى بالا مجبور به خريد هستيد.

متاسفانه اين نوع حقايق جارى در دنيا و ملت هاى مختلف و اصلا در رسانه ها پررنگ نميشوند. سمينار و كنفرانس و رشته و واحد درسى دانشگاهى برايش نداريم. ظاهرا همه ، به قوانين ” قدرت ” ( جنگل )عادت كرده اند و راهى براى خروج از آن ندارند.

قرآن : ظهر الفساد فى البر و البحر بما كسبت ايدى الناس ( روم – ٤١ ).

و ظهور حضرت منجى عج بازگرداندن مراودات ، به عدالت است. يملا الارض قسطا و عدلا ، كما ملئت ظلما و جورا.

نكند جوان ما فكر كند تنها ايران و آن هم بخاطر مسايل حاشيه اى و غير اساسى ، با نظام سلطه سوء تفاهم دارد !  و ميتوان با رفع سوء تفاهمات ، به منافع مشترك با غرب و آمريكا رسيد !!

اگر دنبال اين ارتباط و منافع مشترك هستيم ( كه بايد باشيم ) ، راهش اقتدار است.

مطمئن باشيد ، اگر قوى ترين تيم هاى مذاكرات و شطرنج عالم را هم داشته باشيد ، بدون اقتدار درونى ، يك ريال به شما امتياز نميدهند. هيچ ارتباط منافع مشترك هم برقرار نميكنند. فقط بتدريج شما را مى بلعند.

دهها نمونه اش را در همين چهل سال اخير در دنيا مشاهده كنيد.

براى ارتباط مفيد با آمريكا ، بايد ” توانايى ” خود را به او اثبات كنيد. تنها وقتى كه در توانايى ، كيش و مات شوند و محاسبات رياضى ، آنها را مجبور به امتياز و ارتباط كند ، توقع رسيدن به حق و منفعت داشته باشيد.

لذا مطابق دستور قرآنى ، اركان قدرت معنوى و فرهنگى ايران ، در مناطق مختلف دنيا گسترده تر ميشود و محاسبات دشمن ، اجازه حمله به شما را نميدهد.

همين اقتدار بين الملل شما و استقلال جويى داخلى شما ، راه را براى تفاهم و تعامل بر مبناى عناصر” قدرت  و امكان ” طرفين باز ميكند.

باز خدا را شاكريم كه رهبرانى داريم كه اصل و ماهيت اين مراودات را كشف كردند و نقشه راه انقلاب را از فريب و مكر دشمنان محفوظ داشتند.

 

سوال :

ارتباط مفید با گرگ های عاقل چگونه امکان پذیر است…چگونه میتوان با شیطان به یک تفاهم برد برد رسید؟؟

 

پاسخ :

زندگى مردم دنيا ، هميشه با هم پيوند دارد. و هميشه ارتباطات و تجارت و انتقال تجربيات و فنون ، در حد امكانات بر قرار بوده و جزء طبيعت زندگى انسانى است.

اسلام نيز نه تنها با ارتباطات كه منافعى معقول در بر داشته باشد ، مخالف نبوده بلكه مشوق پيشرفت امت مسلمان و رساندن پيام سعادت به ديگران بوده است.

اما به هيچ دولتى اعتماد نكنيد. و از هيچ دولتى هم صد در صد نبريد.

مديريت ميان اين همه تضاد منافع و اشتراك منافع را سياست گويند.

 

سوال :

بنده اینجا مسئله ارتباط با دنیا رو مطرح نکردم که ارتباط با دنیا بسیار مفید است بلکه موضوع من مسئله ارتباط مفید با امریکاست…

 

پاسخ :

فرق آمريكا با ساير گرگهاى عاقلى كه ما هميشه ارتباط داشته و داريم ، تفاوت ماهوى نيست. فقط امروز قدرت و ثروت و تكنولوژى برتر را دارد و لذا ام الفساد و مادر ظلم و تباهى در دنياست.

اگر اين امكانات را هر كشور ديگرى مانند چين يا روسيه يا ژاپن داشتند ، شك نكنيد با يك چيزى احتمالا بدتر از آمريكا يا اقلا مشابه او مواجه بوديم.

ما در جنگ آموختيم كه روى پاى خود بايستيم. زيرا هيچ كشورى به ما كمك نكرد مگر قالبى كه منافعش تامين شود و ضررى به او نرسد !!!!

جهان بينى حاكم در تمام دنيا ، فقط و فقط ماديت است. و تقريبا هيچ فرقى ندارند. شما نمونه خلاف اين در تاريخ و امروز سراغ داريد ؟

 

سوال :

رابطه با امریکا نفعی به حالمان ندارد…

 

پاسخ :

براى همين توضيح عرض كردم ، قانون جنگل مدرن !!  واقعا اگر خلاف آن را در مراودات ميشناسيد معرفى كنيد. همه كلك و شيادى است. هر چه بيشتر حس غربت حق را چشيده باشيد ، بيشتر اين را درك ميكنيد. جنايتى عليه ما نبود كه بتوانند و نكنند.

اللهم اشغل الظالمين بالظالمين. و اجعلنا بينهم سالمين غانمين.

راه دومى وجود ندارد. قدرت. ارتباط.تدبير ، درايت ، سياست.

هر چه كه نوشتم از آموخته هايم از امام خمينى بود.خمينى يگانه عصر بود و حالا حالاها شناخته نخواهد شد.

 

0 دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید