قرآن ناطق(عج)

11 - مسیر هسته ای ایران – 11 ( بمب هسته اى )

نویسنده : مهندس حسین رأفتی

١٣- آيا توليد بمب هسته اى به نفع آرمان ها و اهداف و امنيت جمهورى اسلامى است ؟ با توجه به بحث دوازدهم ، اصلى ترين عامل نزديك شدن به " حق " و رسيدن به توافقنامه و معاهده مناسب ، " قدرت " است. آيا در اين معادلات ، تكنولوژى و ساخت و تست بمب هسته اى ، عامل قدرت محسوب شده و ما را به توافق خوب كمك ميدهد ؟

بحث سوال سيزدهم از موضوع هسته اى تقديم ميگردد : ١٣٩٣/٠٩/٢٢

١٣- آيا توليد بمب هسته اى به نفع آرمان ها و اهداف و امنيت جمهورى اسلامى است ؟P00208C

با توجه به بحث دوازدهم ، اصلى ترين عامل نزديك شدن به ” حق ” و رسيدن به توافقنامه و معاهده مناسب ، ” قدرت ” است. آيا در اين معادلات ، تكنولوژى و ساخت و تست بمب هسته اى ، عامل قدرت محسوب شده و ما را به توافق خوب كمك ميدهد ؟ هرگز.

الف – اصلى ترين عامل پيروزى غرب در متقاعد سازى دنيا به انزواى ايران تا سال ٩٢ ، كيش و مات فرهنگى ايران ، بوسيله چندين سال تبليغات و استدلالات مافياى رسانه اى بر ” مردم ” دنيا ، بر پايه تلاش مخفيانه ايران در پيشبرد تكنولوژى هسته اى ، به هدف اقتدار نظامى و تسلط منطقه اى و بين الملل بوده است.

در تاكتيك ” نرمش قهرمانانه ” ، قرار است ما سوء تفاهمات ” مردم ” دنيا را بر طرف كنيم ( و نه طرفهاى مذاكره ، چون طرفهاى مذاكره ما ميدانند عناصر قدرت ما چيست و كجاست ).

ادامه فعاليت هاى هسته اى ، خارج از تفاهمات و چارچوب ها ، آب در آسياب دشمن ريختن است و نه افزايش اقتدار ملى.

بازى در زمين دشمن است. كه با تشديد زحمت ها و فعاليتهايمان ، او را به هدفش ، كه تدفين پرچم عدالت خواهى در جهان و نيز فروكش كردن پيام مبارزه با نظام سلطه است ، نزديك كرده ايم.

ب – نگاهى به تجربه و عبرت ساير كشورها :

كشور كره شمالى دقيقا در همين ورطه فرو رفت. بازى در زمين دشمن. با وجود تكنولوژى موشكى و ساخت و تست بمب اتمى ، ولى در فقر و ضعف مطلق و انزواى بين المللى گرفتار شده است. شكم مردم خود را نمى تواند سير كند. در كشاورزى و صنعت ، عقب مانده است. و خيلى ، كارت براى بازى ندارد.

در طول مذاكرات چند ساله با آمريكا ، كوچكترين امتيازى نتوانست از غرب بگيرد.

آمريكا دليلى نداشت امتياز بدهد. چه انگيزه اى داشت و دارد كه جلوى توسعه هسته اى كره شمالى را بگيرد ؟

فقط شعارش را داد و اين كشور را بيشتر به اين سمت سوق داد و در دنيا او را بى اعتبار كرده و رهايش كرد.

در مذاكرات ايران نيز ، شخصا هيچگاه اعتقادى نداشته و ندارم كه غرب به دنبال ” حل و خاتمه ” بحث هسته اى باشد. حتى پس از هفت ماه تمديد جديد.

كشور پاكستان نمونه ديگرى از كشورهاى با رشد نامتوازن ، كه صاحب بمب هسته اى ولى فاقد قدرت منطقه اى و بين المللى است.

 

0 دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید