قرآن ناطق(عج)

325 - گروههایی که خانواده را هدف گرفته اند

نویسنده : زهرا رستگار

گروههایی که خانواده را هدف گرفته اند   نگاهی به نقش نرم افزار های ارتباط آنلاین در فروپاشی کانون خانواده ها و تضعیف حیا در فضای مجازی و حقیقی   حمله آنلاین به حیا با توجه به امکان چت گروهی و حضور چندین نفر به صورت همزمان در یک گروه آنلاین در نرم افزار های […]

گروههایی که خانواده را هدف گرفته اند

 

نگاهی به نقش نرم افزار های ارتباط آنلاین در فروپاشی کانون خانواده ها و تضعیف حیا در فضای مجازی و حقیقی

 

حمله آنلاین به حیا

با توجه به امکان چت گروهی و حضور چندین نفر به صورت همزمان در یک گروه آنلاین در نرم افزار های ارتباطی همچون وایبر، تلگرام و واتساپ، در این نرم افزار ها گروه هایی تشکیل شده اند که هدف آنها صرفا ترویج اباحه گری و فساد است. محتوای ارسالی در این گروه ها اغلب غیراخلاقی است.

 

پنج سال پیش بود که نرم افزار ارتباطی «وایبر» با قابلیت ارسال پیام و برقراری تماس رایگان از سوی شرکت وایبر و توسط مالکان این شرکت یعنی «تلمن مارکو، ایگور مگزینیک، سانی مارولی و اوفر اسمچا» که صهیونیستی هستند، وارد فضای تکنولوژیک جهانی شد.

 

مارکو کیست؟

 

تلمن مارکو مدیرعامل شرکت وایبر است و چهار سال در ارتش اسرائیل خدمت کرده، وی فارغ التحصیل دانشگاه تل آویو است. مدل درآمدزایی این شرکت، نامعلوم است و هرچند تلمن مارکو مدعیست که این شرکت با فروش شکلک و استیکر، کسب درآمد می کند اما فروش شکلک ها با توجه به قیمت های پایینی که دارند، در برابر ۶۰ میلیارد تومانی که تا سال ۲۰۱۳ برای وایبر هزینه کرده اند بسیار ناچیز است!

 

بعد از ایجاد نرم افزار وایبر، شرکت های دیگر نیز به تکاپو افتادند تا برنامه هایی را تولید و منتشر کنند که مبتنی بر چت در فضای مجازی است.

 

این برنامه ها با تنوع بسیار آمدند و امروزه به جرات می توان گفت که جز لاینفک زندگی های بسیاری است و بسیاری از کاربران به نوعی حقیقتا معتاد آن هستند.

 

این اعتیاد مجازی امروز تبدیل به یک معضل شده است. این معضل، زمانی شدید تر می شود که عده ای، تمامی ارزش ها و اخلاقیات را زیر پا بگذارند.

 

از آنجا که عموم این نرم افزارها قابلیت تشکیل گروه و تجمعات مجازی را دارند، در حال حاضر، گروه های گوناگونی در وایبر، واتساپ، لاین، تلگرام و … با عناوین هنری، فرهنگی، سرگرمی، ادبی، سیاسی، خبری، ورزشی و … تشکیل شده اند.

 

با این حال در بسیاری از این گروه ها هستند کسانی که با حفظ ظاهر و موجه نشان دادن خود به دنبال اهداف و مقاصد پلید هستند.

 

 

بسیاری از مردان متاهل و زنان متاهل حاضر در این گروه ها، ساعات زیادی از وقت خود را که باید صرف خانواده کنند، در این گروه ها سپری می کنند و این حضور تا نیمه های شب هم و حتی تا سپیده دم ادامه دارد!

 

در کنار این گروه ها، گروه های دیگری هم فعالیت دارند که به طور صریح، فعالیت مستهجن و مبتذل دارند. عریانی گپ و گفت ها و متن های ارسالی در این گروه ها به اندازه ای وقیحانه و زشت است که منجر به حالت تهوع و سرگیجه می شود!

 

* گروه‌های شیطانی در نرم‌افزارهای ارتباطی «حیا» را ذبح می‌کنند

گروههای مستهجن وایبری اسامی و عناوین زننده ای برای گروه خود بر می گزینند؛ «زیر…ی ها»، «… آنلاین»، ، «دلدادگان …» و … برخی از این عناوین هستند. گاهی هم عناوین در ظاهر متعارفی برای خود انتخاب می کنند: «رابطه آزاد»، «خودمونی ها»،«مثبت ۱۸»، «باجنبه ها» و …

 

در این گروه ها، مردان متاهل، زنان متاهل و دختران و پسران مجرد حضور دارند. از قوانین این گروه ها این است که هر نوشته ای باید، بار جنسی داشته باشد! نکته جالب اینکه در بسیاری از این گروه ها، پس از ورود عضو یا اعضای جدید، به آنان گفته می شود که اگر جنبه و ظرفیت ندارند گروه را ترک کنند!

 

جوک ها، احوالپرسی ها، بحث ها، مزاح ها و هر چیز دیگری باید در این گروه ها جنسی باشد. هر گونه رفتار و یا گفتار حیامدارانه در این گروه ها ممنوع است!

 

 

* دنیای مجازی به دنیای حقیقی ختم می‌شود

 

اما نکته قابل تامل این است که فعالیت این گروه ها فقط به روابط مجازی ختم نمی شود بلکه پس از مدتی، قرار و مدارها برای ملاقات های بیرون از وایبر، واتس اپ، لاین و تلگرام گذاشته می شود تا این پروژه های شیطانی در عالم واقعیت هم رخ دهد.

 

* چت‌های مستهجن برای اخاذی

 

در مواردی، عده ای از این منحرفان اخلاقی پس از جلب اعتماد و شناسایی افراد، با انجام چت های مستهجن، از آنها در اصطلاح «آتو» گرفته و اقدام به اخاذی می کنند. در یکی از این موارد، پس از جمع آوری سند، از یک زن متاهل که اقدام به همراهی و فعالیت در این گروه مستهجن کرده بود، شیادان ۵۰ میلیون تومان طلب و تهدید کرده بودند که در صورت عدم پرداخت این مبلغ، اسناد در اختیار همسر وی قرار می گیرد.

 

این شیادان از طریق شماره تلفن( که در اکثر این نرم افزارها قابل رؤیت و در دسترس همه اعضاست) و نیز از طریق آدرس(لوکیشن) درج شده در این نرم افزارها، مشخصات دقیق و آدرس طعمه خود را به دست می آورند.

 

* آیا این گروه‌ها سازماندهی‌‎شده است؟

تشکیل و سپس افزایش تعداد گروه های مستهجن در فضای وایبر، واتس اپ، لاین، تلگرام و … پدیده خطرناکی است که در کنار زدودن حیا، لذت گرایی محض و ترویج اباحی گری جنسی را نیز در بر دارد. اما آیا این گروه ها سازماندهی شده هستند؟

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید