0 امتیاز
260 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام من پنج سال ازدواج کردم یه پسر سه ساله هم دارم شوهرم خیلی بداخلاق هس نميزاره من با خانواده خودم تا دم درم برم تاحالا ببار خونه مادرم نخوابیدم هفته ای ببار اونم فقط چندساعت میرم وميام وقتی مامانم میاد روی خوش نشون نمیده تو رو خدا راهنمایی کنین خسته شدم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
1. مشکلات و اختلافات در روابط خانواد‌گی و خویشاوند‌ی د‌ر همه خانواد‌ه‌ها وجود‌ د‌ارد‌ و اصلاً مهم نیست که آن ها د‌ر کجا زند‌گی می‌کنند‌ یا سابقه و پیشینه زند‌گی‌شان د‌ر گذشته چه بود‌ه است بلکه این موضوع به‌ صورت همه‌گیر و جهانی و د‌ر همه خانواد‌ه ‌ها نیز د‌ید‌ه می‌شود‌ و اگر کسی اد‌عا کند‌که د‌ر خانواد‌ه‌‌اش هیچ‌گونه مشکلی وجود‌ند‌ارد‌، بد‌انید‌ که بزرگ‌ترین د‌روغ عمرش را گفته است.
2. یک اصل مسلم در بین همه اختلافات این است که همواره طرفین دعوا که باهم اختلاف دارند، هر یک به نوبه خود مقصّرند و هیچ وقت نمی توان یک طرف را به کلی مبرّا از خطا و اشتباه دانست و تمام اشتباهات را به گردن طرف دیگر انداخت. البته ممکن است درصد اشتباه و کوتاهی یک طرف کمتر یا بیشتر از طرف دیگر باشد اما در هر صورت هر دو تقصیرکار هستند. در مورد اختلافات خانوادگي و زناشویی شما نیز وضعیت همین طور است یعنی این که هم خانواده ها و هم زن و شوهر اشتباهاتی داشته اند و با ندانم کاری و احیاناً توقعات و انتظارات نابجا و غیر واقع بینانه باعث بروز مشکل و حاد شدن قضیه شده اند.
2. اگر چه هر مشكلي راه حلي دارد، ولي ارائه راه حل هاي اصولي در مشكلات و اختلافات خانوادگي شما، منوط به این است كه اطلاعات درستي از همه جوانب آن در دسترس باشد. لذا موكداً پيشنهاد مي شود كه با مراجعه حضوري به مشاوره خانواده و خانواده درمانگران با تجربه، اين مسأله را به طور اساسي پيگيري نمائيد، چرا كه در مشاوره حضوري بهتر می توان ابعاد قضیه را بررسی کرد و با مواجهه طرفين و خانواده ها، بهتر می توان مشکل را حل نمود و اختلافات را به حداقل رساند.
3-برخی از زوج‌ها به جای حل اختلافات به روش منطقی و اصولی سعی می‌کنند از یکدیگر فاصله بگیرند، اما در پایان در بسیاری از موارد این زن و شوهرها آن قدر از هم دور می‌افتند که دیگر راهی برای بازگشت به سوی یکدیگر پیدا نمی‌کنند. از او صمیمانه بخواهید که با شما گفتگو کند و سعی کنید به اتفاق هم راه حلی برای حل اختلافات پیدا کنید.
4-پيشنهاد ما اين است كه با مراجعه به روانشناس باتجربه، مهارت هاي مختلف زندگي را بياموزيد و با وظايف زن و شوهري بيشتر آشنا گرديد و در كنار آن شيوه حل اختلافات خانوادگي را ياد بگيريد و در زندگي مشترك آن ها را به كار بنديد. با اين روش هر كدام تان با وظايف همسري كاملاً آشنا مي گرديد و ديگر اختلافات پر دامنه اي در زندگي نخواهيد داشت و در صورت بروز هر مشكلي خودتان مي توانيد بدون جار و جنجال آن را حل كنيد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 2876
بازدید کل: 9678291
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...