0 امتیاز
215 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خلاصه ای در مورد اهمیت و ضرورت مسئله ی ارتباطات غریزی بفرمایید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
تمام روانشناسان و متخصصان روابط انسانی اتفاق نظر دارند زوج هایی که در ارتباطات غریزی و همسری خود مشکلی ندارند ، از زندگی خشنود هستند . یکی از لوازم مهم زندگی مشترک ارتباطات غریزی است ، این ارتباط اثرگذار است زیرا بر جنبه های مختلف زندگی انسانها اثر می گذارد بر جسم ،روح ، روان و جسم ما اثر می گذارد و حتی بر روابط اجتماعی . اگر رفع این غرایز درست صورت بگیرد بعضی از هورمون ها در بدن مثل اندروفین و اکسی توسین متعادل ترشح می شود و این ترشح باعث آرامش در انسان می شود . اگر زن و مرد در این زمینه مشکل داشته باشند باعث آفت و آسیب می شود و ممکن است که آنها دچار انحرافاتی بشوند و یا باعث اختلالات روحی و روانی می شود . یکی از علل پرخاشگری عصبی آقایان و خانم ها بخاطر همین است . بهانه گیری و بهانه جویی هایی که به نزاع کشیده می شود یا درگیری هایی که منشا طلاق و جدایی است بخاطر این ارتباطات است . مدیر بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد : 60 درصد طلاق های کشور ما بخاطر مسئله ی ارتباطات غریزی است . حتی درصدی از طلاق های عاطفی هم به همین علت است . خانم ها و آقایانی که در این زمینه مشکل دارند اکثرا بخاطر حیایی که دارند مشکل شان را حل نمی کنند. البته این حیای عاقلانه نیست . پیامبر نخستین معلمی بودند که غرایز جنسی و ارتباطات همسری را آموزش می دادند . و بعد ائمه این مسئولیت را بعهده داشتند . نگاه اسلام به غرایز یک نگاه مقدس است . از دید اسلام ارتباط غریزی بین همسران عبادت است و ثواب دارد . پیامبر فرمودند : وقتی یک مردی به سمت همسرش بخاطر رفع نیاز خودش می رود ، دو تا فرشته او را در بر می گیرند وقتی او به همسرش نزدیک می شود گناهانش می ریزد و وقتی غسل می کند تمام گناهانش از بین می رود . غربی ها هم به این مسئله ی خیلی اهتمام دارند . در غرب یک رشته ای بنام رفتار شناسی جنسی هست که پژوهشگران روی آن کار می کنند . آنها به آموزش غریزی اهمیت می دهند . ما هم به آموزش از طریق کتاب و همایش نیاز داریم . این رفتار هم بُعد مادی و هم بُعد معنوی دارد . این رفتار عشق و صمیمیت می آورد و باعث می شود قهر بین زن و مرد از بین برود . خانمها نباید این مسئله را بعنوان یک اهرم فشار برای آقایان قرار بدهند . بعضی ها برای تسلیم کردن مردشان و یا برای اینکه به اهداف شان برسند از این رفتار بعنوان اهرم استفاده می کنند . این کار بسیار خطرناک است . اگر نیاز مرد برطرف نشود بخاطر ویژگی هایی که خدا در مرد قرار داده است ممکن است که مرد منحرف بشود .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2165
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9837457
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...