0 امتیاز
215 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام. من دوقلو پسر 3 ساله دارم.که بیشتر اوقات لباس خود را در جمع وخانه در میاورن و کمی نا فرمانی میکنند برای ترک  نافرمانی های آنها چه کنم. با سپاس فراوان.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
همه مادران پس از گذشت دو سال از زندگی فرزند دلبندشان متوجه تغییرات چشمگیر در رفتار و حرکات او می شوند.بهتر است والدین با آشنایی با خصوصیات سنین ۳ تا ۵ سالگی به رشد و پیشرفت کودک کمک بیشتری کنند.
 
کارشناسان می گویند در این سال ها کودک می تواند راحت تر احساس خود را با کلمات ابراز کند، توانایی کنترل هیجانات، خشم و ترس را پیدا می کند، کمتر به دیگران وابسته است و یاد می گیرد برای وابسته نبودن به دیگران بهتر است خودش کارهایش را انجام دهد. در این مطلب روش هایی که می تواند به بچه ها در این سن کمک شایانی کند، آمده است.
 
۱) به اونهایادآوری کنید که برای شما موجودی منحصر به فرد است. رشد شخصیت کودک شما به طرز نگرش و رفتارهای شما بر می گردد. رابطه عاطفی و محبت آمیز به تنهایی کافی نیست. باید بداند احترام فوق العاده ای نزد شما دارند تا بتواند با تکیه بر توانایی هایش پیش بروند.
 
۲) با انهابازی کنید. بازی در این سن نقش بسیار مهمی در تکامل شخصیت ان دو بازی می کند. به انهافرصت بازی بدهید و خود با انها همبازی شوید،در بازی از نظر فیزیکی، ذهنی و احساسی به بلوغ می رسند. یاد می گیرند در گروه فعال باشند، درگیری را پشت سر بگذارند، قوه تخیلش را به کار بیندازند و برای مشکلات مختلف راه حل پیدا کنند. وقتی بچه ها بازی می کنند قدرت تصمیم گیری می یابند و این کار به آن ها در کشف دنیای پیرامونشان کمک زیادی می کند.
 
۳) از دادن لقب به انهاخودداری کنید. به انها در شکل گیری شخصیتش کمک کنید بنابراین انها را خجالتی، قلدر، خشن و یا هر چیز دیگری توصیف نکنید.
 
۴) الگو باشید. طبیعی است که ان دوشما را الگوی خود قرار دهد، بنابراین الگوی خوبی برای انهاباشید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 687
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9838984
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...