0 امتیاز
330 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط zrastegar
باسلام ،پسری چهارساله ونیمه دارم که پرخاشگروبددهنی میکنه مخصوصا باپدرش اصلاباهم سازگاری ندارندوپدرش هم متقابل به مثل میکنه ومیزنتش وبیشتراوقات باهم کل کل میکنن من چکارکنم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اهمیت نقش پدر در تربيت کودکان 3 تا 5 سال

اگر نقش پدر در خانواده به درستي تعريف نشود، آسيب‌هاي بيشتري متوجه فرزندان پسر خواهد شد و عدم الگو گيري نادرست از پدر موجب مي‌شود آن‌ها در آينده نتوانند به درستي نقش يک مرد را ايفا کنند.

 همانند سازي و الگوگيري مهم‌ترين نقش تربيتي والدين است و چنانچه حضور پدر در خانواده کمرنگ باشد اين امر به درستي اتفاق نمي‌افتد.

والدين بايد روزانه در حدود 3 ساعت به تربيت فرزندان خود زمان اختصاص دهند تا الگوگيري فرزندان از آن‌ها به خوبي انجام شود، اظهار کرد: قاطعيت،‌ به موقع محبت کردن و اختصاص زمان لازم براي تربيت فرزندان سه شرط لازم براي تربيت فرزندان است.

نقش مادر در تربيت فرزندان تا سنين دو و سه سالگي پررنگ‌تر از پدر است، اگرچه پدر در اين سنين نيز در تربيت کودک نقش دارد، اما نوزادان از زمان تغذيه با شير مادر نخستين مراحل تربيتي را آغاز مي‌کنند.

ايجاد يک رابطه مثبت با والدين تنها با ايجاد آرامش و حمايت پدر در دو سال نخست زندگي کودک ممکن مي‌شود،نقش پدر در تربيت کودکان در سنين 3 تا 5 سالگي اهميت بيشتري پيدا مي‌کند و دختران در اين سنين گرايش بيشتري به پدر نسبت به مادر دارند.

در صورتي که پدر نتواند رابطه عاطفي مناسب و محکمي با فرزند دخترش ايجاد کند او در آينده توانايي برقراري رابطه نسبتا مفيد و موثر با جنس مخالف را نخواهد داشت، در اين سنين نقش پدر در تربيت دختر بسيار با اهميت است اما به طور طبيعي دختران پس از 5 سالگي به مادر گرايش پيدا مي‌کنند و الگوبرداري آن‌ها نيز از مادر خواهد بود.

فرزندان از رفتارهاي والدين همانند سازي مي‌کنند

90 درصد از شخصيت بر اساس مشاهدات انسان شکل مي‌گيرد و نصايح تنها 10 درصد در شکل گيري شخصيت انسان موثر است، فرزندان در صورت همانند سازي مثبت مهارت‌هاي پدر را مي‌آموزند و برخورد مناسب رفتاري و اخلاقي پدر موجب مي‌شود تا فرزندان از او الگو گيري کنند.

 اگر والدين بتوانند استعداد فرزندان خود در زمينه‌هاي مختلف را شناسايي کنند نقش بسزايي در ايجاد مهارت‌ها و توانمندي مثبت در آن‌ها خواهند داشت و در اين بين تشويق و حمايت پدر تاثير قابل توجهي دارد.

اگر نقش پدر در خانواده به درستي تعريف نشود، آسيب‌هاي بيشتري متوجه فرزندان پسر خواهد شد و عدم الگو گيري نادرست از پدر موجب مي‌شود آن‌ها در آينده نتوانند به درستي نقش يک مرد را ايفا کنند.

این پسران به دليل اينکه مانند پدر ناتوان نباشند، در مقابل همسرانشان سخت‌گيرتر خواهند شد، اين در مورد دختران نيز اتفاق مي‌افتد و زندگي مشترک اين دختران نيز با همانند سازي رفتار قدرت نمايانه مادر دچار آسيب مي‌شود.

 رفتارهاي اخلاقي مهم‌تر از قضاوت‌هاي اخلاقي است و چنانچه پدري رفتارهاي اخلاقي مثبتي داشته باشد، رفتارهاي او موجب همانند سازي مثبت در فرزندان خواهد شد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

3 نفر آنلاین
0 عضو و 3 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 787
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836080
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...