0 امتیاز
528 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام ما خانواده ای هستیم 5 نفره پدر و مادرو 2 تا خواهر هستیم و 1 برادر

من وقتی 9 سالم بود پدرم با یک خانومی که خیلی از خودش کوچیکتر بود رابطه داشتن تا چند سال مادرم هم میدونستن همیشه دعوا داشتیم بعد از چند سال اون خانوم با آقایی ازدواج کردن و رفتن پدرم به الکل رو آورد و بعد هم به اعتیاد یه مدتی نگذشته بود که دوباره فهمیدیم پدرم با یه خانوم دیگه هست متولد 68 من خودم متولد 71 هستم الان وضعیت زندگی ما خیلی بد هستش پدرم هم اعتیاد داره هم با اون دختر هست هم اینکه مارو خیلی از لحاظ روانی اذیت میکنه وقتی با مادرم دعواشون میشه به قصد کشت مادرمو میزنه ما جایی رو نداریم بریم مادرم یه خواهر داره فقط که 2 هفته 1 بار پدرم مارو به زور و دعوا و تهدید میفرسته اونجا تا چند روز نمیزاره برگردیم خونه اگر خونه هم باشیم هرشب سر کوچگترین چیز خونرو جهنم میکنه برادرم 8 سالشه خیلی از بابام میترسه ... میترسم خواهرم بیماریه روانی بگیره کاری از دستم برنمیاد نمیزاره بریم سرکار نه پول داریم نه کسی که ازمون همایت کنه از طرف پدرم یه مادربزرگ دارم که گاهی بهمون یواشکی خرجی میده خیلی کم ولی یه خورد و خوراکی داریم من خودم دانشجوی IT هستم بابا فقط به من واسه رفت و آمدم پول میده پول ترمم هم از این دست از اون دست هی جور میشه بابا به هممون شک داره همش اذیت میکنه با اینکه من خیلی ساده لباس میپوشم اما باز اذیت میکنه کاری از دستمون برنمیاد 13 روز عید تو خونه زندانیمون کرده بود مادرم خیلی زن خوبیه حاضرم قسم بخورم از مادرم پاکتر تو دنیا ندیدم... ما داریم تو این جهنم میسوزیم هیچ کس به دادمون نمیرسه حتی یه بار زنگ زدیم پلیس اما اونا هم گفتن کاری از دستشون برنمیاد دیگه کم آوردم توروخدا به امام حسین قسم کمکمون کنید من چیکار کنم؟ دستم به جایی بند نیست هر شب تو این خونه جهنمه ما این پدرو نمیخوایم به خدا ما هم میخوایم نفس بکشیم میخوایم طعم آرامشو بفهمیم...راهنماییمون کنید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز سلام
رنجنامه شمارو خوندم وبسیار متاثرشدم با توصیفی که از پدرتون داشتید پدر شما صلاحیت اخلاقی ندارد .اما پدر شماست ریشه شماست .
در پاسخ به مطالب ذيل توجه كنيد :
1- احترام به والدين واجب است و ما به عنوان فرزند وظيفه داريم كه به والدين خود احترام بگذاريم حال اگر پدر يا مادر خودشان حرمت خود را مي شكنند و باعث تخريب شخصيت خود مي شوند حرف ديگري است ولي در عين حال دليل بر اين نمي شود كه ما مجاز هستيم به آنها اهانت كنيم. به قول ابن سينا اشتباه را با اشتباه نمي توان پاسخ داد. زيرا اگر شما 100 پاسخ اشتباه به يك اشتباه بدهيد حاصل آن مي شود 101 اشتباه. فرض كنيد پدر شما در رفتارش كاملا در اشتباه است. آيا برخورد متناسب با اشتباهات او اين است كه مقابله به مثل شود يعني رفتار نامناسبي با او شود؟!
2- به نظر مي آيد راه حل اساسي اين است كه رفتارهاي او را ريشه يابي كنيد، عوامل گوناگوني ممكن است باعث بروز اين رفتارها باشد كه ما به برخي از آنها اشاره مي كنيم :
1- تربيت ناصحيح خانواگي؛ يعني در يك خانواده متخلق به اخلاق انساني و اسلامي رشد نكرده، طبيعي است نبايد از او انتظار داشت كه انساني با شخصيت و رفتارهاي سنجيده باشد .
2- معاشرت با دوستان و همكاران بد؛ كه در اين صورت بايد به نحوي ارتباط او را با آنها كاهش داد و دوستان مناسب و همكاران خوب جايگزين آنها كرد. 3
- گاهي اوقات بيماري هاي جسماني يا رواني موجب اختلالات رفتاري مي شود كه در اين صورت بايد با يك روان شناس يا روان پزشك مسأله را به صورت حضوري در ميان گذاشت و با مشاوره از راه دور و از طريق پرسش و پاسخ نمي تواند مسأله را حل كرد.
4- گاهي اوقات رفتارهاي نامناسب ديگران باعث بروز اين رفتارها مي شود.
5- گاهي اوقات مشكلات اقتصادي و فشار گراني در بروز چنين رفتارهايي نقش دارد.
6- بعضي از اوقات نيز برخوردهاي نسنجيده، لج بازي ها و بگو مگوهاي در خانه با او باعث چنين پرخاشگري ها مي شود. در هر حال حل مشكل وقتي ميسر است كه اول مشكل ريشه يابي شود و سپس دنبال راه كارهاي عملي براي حل آن بود.
7-در پايان باز هم توصيه مي كنيم اگر پدر شما حريم خود را يا حريم خانواده را مي شكنند شما به خودتان حق ندهيد كه به او بي احترامي كنيد زيرا نه تنها مشكلي حل نخواهد شد بلكه حرمت شكني ها عموميت پيدا مي كند و ديگر هيچ حريمي براي خانواده باقي نخواهد ماند. در حالي كه اگر شما با صبر و تحمل اين حريم را حفظ كرديد حداقل يك پناهگاه و يك ديوار از چهارديواري حريم خانه محفوظ مانده و به همان ميزان آسيب پذيري اهل خانواده كمتر خواهد شد.
8- بنا بر اين نفرين كردن پدر كار درستي نيست و آثار بد و نامطلوبي براي شما در پي دارد . بهتر است به جاي نفرين هدايت و عاقبت بخيري او را از خداوند طلب نماييد .
9- نا گفته نماند كه هيچ كارو عمل خيري بي پاداش نيست و تحمل اذيت و بد زباني پدرتان موجب ترفيع درجه شما و رشد معنوي و روحي شما مي شود و اين موضوع عاملي براي تربيت روحي و معنوي شما است دوست عزیز شما باید با درایت خانواده رو مدیریت کنید خواهر وبرادرتون رو کمک کنید دچار ناهنجاریهای رفتاری نشوند وجو خانه را ارام ودر تربیت انها کوشا وسنگ صیور مادر باشید خداوند بزودی گشایش ایجاد میکند ان مع العسر یسرا. ان شاالله
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1373
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9839670
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...