0 امتیاز
293 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام.
من به شدت روی شوهرم حساسم.خودم توی چهره و اندامم نقصی ندارم  دوسال از ازدواجم میگذره امامن کوچکترین نگاه اونو به زن دیگه ای مببینم چه خواسته چه ناخداسته باشه، در حدی دیوانه میشم که حالت های عصبیه شدیدی بهم دست میده وحتی اگر زن بدحجابی مقابل شوهرم قرار بگیره من به شوهرم میپرم و همش فکر میکنم اونم بدش نیومده که این زن یا زن دیگه ای رو دیده...و با این فکر که شاید با خودش یه ثانیه هم بگه فلان دختر خوشگله واقعا به مرگ میرسم.
اطرافیانم میگن که شوهرت خیلی چشم پاکه اما من حتی نمیتونم ببینم به کسی یه هزارم ثانیه نگاه کرده یا تو ذهنش مونده...خودش همش میگه باور کن زود چشمامو میگیرم هیچی یادم نمیمونه..ولی من اصلا نمیتونم باور کنم و همش تهمت میزنم بهش دست خودمم نیست...لطفا کمکم کنید:'(

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اگر صادقانه احساس مي كنيد كه حساسيتتان نسبت به شوهرتان از حالت عادي فراتر رفته احتمالا يكي از عوامل زير باعث آن بوده:
- گاهي علاقه و عشق شديد زن و شوهر به همديگر، عاملي مي شود براي سوءظن. مثلاً چون زن همسرش را خيلي دوست دارد و او را تنها متعلق به خود مي داند، از اين كه با ديگري صحبت كند، عذاب مي كشد و يا مانع فعاليت هاي اجتماعي او مي شود. در واقع، به نوعي سركوب كردن حس اعتماد و استقلال در شخصيت مرد صورت مي گيرد. اينجاست كه اگر مرد در نوع سليقه، رفتار و گفتار در خانه و در اجتماع، مطابق خواسته همسرش عمل نكند، بدگماني و سوءظن ميان آن دو را در پي خواهد داشت.
- گاه كساني وقتي وارد زندگي مشترك مي شوند، متوجه مي گردند كه طرف مقابل از لحاظ سليقه و نگرش با ذهنيت ايده آل او متفاوت است و اين، باعث ايجاد حس نفرت و بدبيني در افكار شخص مقابل مي شود و با گذشت زمان به خيال پردازي و درون گرايي و سرانجام به گمان هاي ناروا و سوءظن مي انجامد.
- گاهي دخالت ها و حسادت هاي بيجا از سوي اطرافيان و خبرها و تحليل هاي دروغين آنها، در ايجاد حس بدبيني و سوءظن همسران كاملاً مؤثرند. در واقع، افرادي كه در زندگي مشترك ديگران دخالت مي كنند، مانند دوستان شيطان هستند كه پذيرش آنها در زندگي مشترك، باعث بروز بسياري از مشكلات مي شود.
- همچنين برخي از بدگماني هي زناشويي اكتسابي است؛ براي نمونه فرد در اثر كم محبتي از طرف همسر خود به اين نتيجه مي رسد كه همسر به وي علاقه ي ندارد و شايد به ديگري دلبستگي پيدا كرده است.
- گاهي نيز همسران به دليل تحريك حسادت و يا جلب توجه همسرشان عمدا دست به خطاهايي مي‌زنند و فكر مي‌كنند كه اين‌گونه براي همسرانشان عزيزتر مي‌شوند. اينها نمي‌دانند كه با اين كار بيشتر از چشم همسرانشان مي‌افتند و اگر چه مراقبت همسرانشان نسبت به آنها بيشتر مي‌شود اما اين نشانه بيشتر دوست‌ داشتنشان نيست، بلكه آنها اعتمادشان را نسبت به همسرشان از دست داده‌اند
خواهرم هميشه با خود صادق باشيد . هيچكس نميتواند در لحظات صادق بودن با خود منكر اشتباهاتش شود .مراقب باشيد تا حساسيت هاي زنانه و حسادتهاي زنانه باعث ايجاد اين نگرش نسبت به شوهرتان نشده باشد . از آنجا كه حساسيت بيش از حد به همسرتان مانع آسايش شما و موجب رفتارهاي منفي با وي مي شود؛ سعي كنيد عواطف و ارزشهاي انساني را در روابط خود با وي حاكم سازيد. نسبت به شوهرتان واقع بين بوده و سعي كنيد نقاط قوّت وي را مورد توجه قرار دهيد. كاستي ها و ضعف هاي خود را نيز ملاحظه كنيد تا قضاوتي شتابزده و دور از واقعيت نسبت به شوهرتان نداشته باشيد.
توجه داشته باشید بدبيني شما نسبت به شوهرتان:
الف) به تيره و تار شدن افق زندگي براي خود شما منجر مي گردد.
ب) اعتمادتان را به وي كاهش مي دهد.
ج) محبت شما را نسبت به وي و بالعكس كاهش مي دهد.
د) از شادي و نشاط شما در زندگي مي كاهد.
سعي نماييد اگر نگاه آزار دهنده يا رفتار آزاردهنده اي از شوهرتان نسبت به نا محرم ديديد در همان مرحله فكر و ذهن، گمان بد نسبت به همسرتان را از خود دفع نموده و اجازه ريشه‏دار شدن به آن ندهيد. براي اين كار, با ورود افكار بدبينانه نسبت به وي, سعي كنيد تا حد امكان حواس خود را پرت كرده و از ادامه دادن به آن افكار, جلوگيري نماييد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

12 نفر آنلاین
0 عضو و 12 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 311
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9833365
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...