0 امتیاز
206 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
سلام ممنون از فضای خوبی ک ایجاد کرده اید من خانمی هستم ۲۴ساله و شوهرم ۲۷ساله ۴سال عقد بودیم و نزدیک ب ۲سال خانه داری.خداروشکر مشکل خاصی نداریم جز نگاه کردن شوهرم ب خانم ها.باشوهرم ک میریم بیرون ب خانوما خیلی نگاه میکنه و باعث ناراحتیم میشه خانم بدحجاب و بی حجاب هم نداره.ولی من سعی میکنم زیاد ب روش نیارم ولی درحدیه ک دوس ندارم باشوهرم تا ی بازار کوجک برم.خودمم جادریم.میشه لطفا راهکاری بدید ک کاری کنم شوهرم کمتر نگاه کنه یا من خونسردتر بشم.خیلی از این موضوع ناراحتم.ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
چشم چرانی از دو حوزه قابل بحث است. یک حوزه اخلاقی - فقهی، دوم: حوزه روان شناسی بالینی.

الف)حوزه اخلاقی - فقهی: چشم چرانی یک گناه است که منشا بسیاری از گناهان دیگر و رذائل اخلاقی است.

ب)در حوزه روان شناختی:
چشم چرانی یکی از انحرافات جنسی است.
اختلال جنسي چشم چراني
براساس طبقه بندي انجمن روان پزشكي آمريكا اختلات جنسي سه گروه اند:
1- اختلالات ك‍ژكاري جنسي(مثل سرد مزاجي - انزال زود رس- مقاربت درد ناك و...)
2- انحرافات جنسي( چشم چراني، همجنس بازي، بچه بازي، نمايشگري، و...)
3- اختلال هويت جنسي(دگرجنس خواه يا ترانس سكچوال مرد با قلب وذهن و رفتارو احساس كاملا زنانه و برعكس)
گاهي چشم چراني به مرز انحراف جنسي بيمارگونه رسيده است كه نياز به كمك از روان شناس و روان پزشك دارد. اگر چشم چرانی افراطی باشد یک بیماری و انحراف جنسی محسوب میشود که در اصطلاح لاتین و آسیب شناسی روانی وایوریسم نام دارد .این افراد به اعتراف خودشان ،از این موضوع رنج می برند و باید در درمان خود بکوشند چون در دراز مدت از این مشکل به ستوه خواهند آمد و زندگی زناشویی آنها نیزبا مشکلات جدی روبرو خواهد شد و نیز به عنوان یک فرد هیز و چشم چران، موقعیت اجتماعی و اعتماد دیگران حتی نزدیکترین افراد و خویشاوندان و دوستان خود را از دست خواهند داد.

راهکارهای همزیستی زنان با مردان چشم چران
1- اگر مشکل انحراف جنسی باشد. باید ترغیب کرد تا از روان شناس و روان پزشک کمک بگیرید.
2- از تذکر رک، همراه با توبیخ، تحقیر و نیش دار اجتناب کنید.
3- مهم ترین عامل در عفاف چشم، ایمان است بنابراین باید از شیوه های عاطفی( موعظه دوستانه و...)، شناختی( رفع شبهات دینی و..) و رفتاری( زیارت قبور، خیرات دادن برای اموات، زیارت ائمه و شرکت در سخنرانی دلخواه..) برای تقویت ایمان همسرتان کمک بگیرید.
4- از تکنیک انصراف توجه کمک بگیرید. زمانی که با او هستید ذهنش را به بحث هایی مشغول کنید.
5- برایش دعا کنید
6- از نظر ارضای جنسی(چشمی، شنوایی و بویایی....) ارضایش کنید. در منزل مدها، آرایش ها و لباس هایی که دوست دارد را بپوشید. تا بیرون برایش تازگی نداشته باشد.
7- هرگز برای تنبیه او از محرومیت جنسی استفاده نکنید چون آتش او نسبت به نامحرم شعله ور تر می شود.
8- از شیوه مقابله به مثل استفاده نکنید (چشم چرانی شما به نامحرم)
9- شما وظیفه خود را انجام دهید. ان شاالله که تغییر کنند اگر تغییر نکردند شما وظیفه ای ندارید و تکلیف از شما ساقط است. ولی همیشه طوری رفتار کنید که او بداند که کارش زشت است و مورد تأیید شما نیست.
10- فهرستی از زیان های نگاه به نامحرم را در نامه ای صمیمانه به او متذکر شوید. و یاد آور شوید که کسی که به محارم مردم چشم بد داشته باشد به محارمش نگاه ناپاک می شود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 234
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9830542
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...