0 امتیاز
396 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
من چند سال عروسی کردم اما شوهرم اصلا درست بام رفتار نمیکنه همش جلو همه حتی وقتی خونه تنها هستیم بام درس صحبت نمیکنه، به نظر شما باید من چه جور رفتار کنم که بهتر بشه یا بهم بی احترامی نکنه
شوهرم تا وقتی خونه س اصلا اهمیت بهم نمیده وقتی هم میزنه بیرون تا هر وقت دلش بخاد بیرونه مثلا تا ساعت 3صبح، از خداشه من شبا خونه نباشم، مثلن مریض بشم مهم نیست، وقتی بحث مون میشه میگه از این خونه برو
ب هر کی میگم میگه شوهرت دوست نداره میگن شاید ی زن دیگه داره
خیلی رفتارش ناراحت م میکنه همش تو خودم میریزم، همش میگه تو اخلاق ت بده تو جنس ت خرابه در صورتی که من هیچ چیزی نمیگم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)

سلام

نكته ديگر اين كه مساله اختلافات خانوادگى با كيفيت و درجات متفاوت در بسيارى از خانواده‏ها وجود دارد.
به عبارت ديگر حتى با بكارگيرى بهترين شيوه‏ها هم نمى‏توان انتظار داشت كه ظرف چند روز يا چند هفته به نتيجه رسيد. بلكه چه بسا حداقل يكسال زمان لازم باشد تا تدريجا با اجراى دقيق برنامه‏هاى ارائه شده بتوان مشكل را حل نموده و يا به حداقل ممكن رساند.
خواهر گرامي؛ چنانچه مشكلاتى در زندگى زناشويى براى انسان پيش بيايد مخصوصا اگر اين مشكل و خطا از ناحيه همسر انسان باشد
اولاً: تا جايى كه مقدور است انسان بايد چشم پوشى، عفو و گذشت نمايد.
ثانيا: مشكلات را با ايجاد فضاى محبت‏آميز و گرم به صورت روشن، صريح و شفاف با همسرش در ميان گذارد كه اين كار اگر در اولين فرصت مناسب صورت بگيرد بهتر است. فايده اين كار آن است كه اگر خطايى از هر كسى صادر شده باشد با اين صحبت كردن در فضاى آرام روشن مى‏شود و بعد از روشن شدن مطلب بايد سعى شود كه آن مسأله ديگر تكرار نشود چرا كه تكرار آن باعث از هم پاشيده شدن زندگى مشترك مى‏شود.
نكته‏ ديگر اين است كه به خاطر مسائل كوچك موقعي كه باعث اختلال در روند طبيعى زندگى شما نشود زندگى را براى خود و همسرتان تلخ نكنيد و اعصاب خودتان و همسر گراميتان را خراب ننماييد همانطور كه بالا اشاره كرديم زندگى با عفو و گذشت شيرين‏تر مى‏شود و موارد اختلاف را با گفتگوى همراه با صداقت و در محيط گرم و صميمى با بحث و بررسى دوستانه حل كنيد.
نکات مهم وکلیدی
(نكاتي كه بيان ميشود به معني مقصر بودن ويا كم كاري شما نيست بلكه به اين معنا كه در زندگي زناشويي يكي از زوجين بايد فداكاري كند كه البته اين ايثار واز خود گذشتگي نزد خداوند داراي اجر وثواب زيادي است).
1- مشكلات زندگي انواع مختلفي دارد وهر مورد راهكار مخصوص به خود را مي طلبد.
2-عفو وبخشش با حل كردن مسايل زندگي زناشويي قابل جمع است پس هم مي توان بخشيد وهم در فضاي ديگري به بررسي علل كدورت ها پرداخت .
3-فضاي گفتگو وحرف زدن را در خانه به وجود آورده وسعي كنيد در مورد رويدادهايي كه شما يا همسرتان را مي رنجاند گفتگو كنيد.
4- مسايل كم اهميت وكم ارزش زندگي را جدي نگيريد وحساسيت بي جا به خرج ندهيد.
5-بدانيد زن ومرد به لحاظ روحي وعاطفي با هم متفاوت هستند.
6- تا جايى كه مقدور است انسان بايد در مناظرا ت واختلافات چشم پوشى، عفو و گذشت نمايد.
مرد و زن اگر به وقت خطا عفو و گذشت را شيوه خود كنند، و اين حقيقت عرشى را مدتى كوتاه به تمرين بگذارند، در آنان قوّت مى گيرد، و پس از اندك زمانى به اين صفت ملكوتى آراسته مى شوند.
7- از صفات بسيار پسنديده و والا و باارزش، كه آراسته به آن در ميان مردم بسيار كم است تغافل مى
باشد.
ديدن خطا و تقصير، مشاهده عيب و نقص، و خود را به فراموشى زدن، به شكلى كه طرف مقابل يقين كند، انسان از مسئله به هيچ عنوان مطلع و آگاه نشد، از عاليترين حالات روحى و پرقيمت ترين صفات انسانى است.
اميرالمؤمنين (عليه السلام) فرمايد:اِنَّ الْعاقِلَ نِصْفُهُ اِحْتِمالٌ، وَ نِصْفُهُ تَغافُلٌ نيمى از وجود عاقل و خردمند تحمل و صبر و بردبارى، و نيم ديگرش خود به فراموشى زدن است
نكات زيررا حتي الامكان رعايت كنيد:
8- در مقابل همسر خود هر چند كه حق با شما باشد، لجبازى و اصرار نكنيد.
9- تا آن جا كه امكان دارد از مخالفت و مشاجره با همسر خود بپرهيزيد، زيرا محبت را از بين مى‏برد.
10- يك سوال:
آيا جواب دادن ومقابله به مثل كردن در برابر همسرتان باعث بهبودي روابط شما در اين چند سال شده است؟ يا باعث افزايش كدورت وبي مهري شده است؟
11- با رفتار درست وصحيح وهمچنين هم صحبت شدن با فرزندتان وفهماندن مسايل زندگي به وي آينده ي خوبي را براي او رقم بزنيد (بچه ها مسايل پيرامون واشتباهات اطرافيان را بهتر متوجه مي شوند).
12- برخي مشكلات با گذر زمان حل خواهد شد.
13- حساسيت نشان ندادن وخوبي كردن در هر فردي مؤثر خواهد بود فقط بايد صبر كرد.
14- جدایی، پاك كردن صورت مساله بوده نه حل مساله ومهم تر اينكه به آينده ي فرزند خود بيانديشيد.
15- براي حل مشكل خود مي توانيد از اشخاص ديگري كه همسرتان آنها را قبول دارد واز آنها حرف شنوي دارد كمك گرفته وايشان را واسطه قرار دهيد و تا اين اشخاص ادعاها وحرف هاي شوهرتان را بشنوند وچاره اي بجويند
16- توجه داشته باشيد كه فرد يا افراد واسطه بايد مطمئن ،قابل اعتماد وراز دار بوده واين مساله را با هيچ كس مطرح نكنند
17- از هر گونه اقدام غير منطقي وعجولانه برهيزيد چرا كه ارتكاب اين اشتباه در آينده شما تاثير گذار خواهد بود.
اگر چه شرايط شما سخت مي باشد و شايدبراي ديگران قابل درك نبوده، اما بدانيد هيچ كس به اندازه خودتان نمي تواند به شما كمك كند .
18- صبرو پايداري در برابر مشكلات را فراموش نكنيد وبه آينده خوب خود اميدوار باشيد.
19- از خداوند وائمه اطهار (عليهم السلام) كمك بگيريد ومصالح خود را از آن ها در خواست نماييد

به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1085
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836378
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...