0 امتیاز
224 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با عرض سلام و خسته نباشید یک مساله ای در مورد دخترم برام پیش اومده که خواهشمندم راهنمایی بفرمایید: دختر سه ساله ای دارم که به فیلم های ماهواره خیلی علاقه نشون میده مخصوصا صحنه هایی که در فیلم زن و شوهر همدیگر رو می بوسند در کنار هم دراز میکشند و .... صحنه های احساسی و عاطفی رو خیلی با دقت نگاه میکنه به حدی که اگه فیلم ضبط شده ی باشه فقط همون قسمت های خاص رو می بینه

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
10_
کودک تاسن5 سالگی فقط بیننده است و قدرت تشخیص بین خوب و بد را ندارد و هر آنچه برای او به نمایش بگذاریم می بیند و به عنوان یک حرکت پسندیده می پذیرد. آنها قدرت تفکیک خوب، بد و یا افسانه بودن را ندارند و این باعث می شود تا ارزش های آنها در دنیای واقعی تغییر کند.
کودکان چیزی را که می بینند و یا می شنوند به عنوان یک باور واقعی می پذیرند بویژه زمانی که این باور با ابزارهای جذاب تری هم بیان شود.
دوست عزیز شخصیت کودک شما دراین سن در حال شکل گیری است این سهل انگاری شما دربلندمدت اثرات سوئ دارد

چطور زمان تلویزیون دیدن را محدود کنیم؟

جذاب تر از تلویزیون باشیم

همیشه تلویزیون روشن نباشد: اگر تلویزیون همیشه برای خودش روشن باشد، همیشه و هر لحظه می تواند توجه بچه را جلب کند. اگر شما حواستان به برنامه تلویزیون نیست، آن را خاموش کنید.

جلوی تلویزیون غذا نخورید: غذا خوردن جلوی تلویزیون باعث می شود که زمان تماشای تلویزیون او افزایش یابد. این عادت باعث می شود که غذا خوردن با حواس پرتی بیشتر همراه است.

با کسانی که از فرزندتان مراقبت می کنند حرف بزنید: اگر ساعاتی در منزل نیستید و یا بچه را نزد کسی گذاشته اید تا از او مراقبت کند، با بزرگتر مراقب او حرف بزنید تا زمان تماشای تلویزیون او را محدود کند.

فعالیت های دیگری پیشنهاد کنید: بجای تکیه کردن بر تماشای تلویزیون برای سرگرم شدن، به او کمک کنید که کارهای دیگری برای انجام دادن پیدا کند. فعالیت های کلاسیکی همچون کتاب خواندن، یا بازی های فکری یا بازی کردن باض دوستان را پیشنهاد کنید.

الگوی خوبی باشید: با محدود کردن زمان تماشای تلویزیون خود، الگوی خوبی برای فرزندتان باشید

شما هم در تماشای تلویزیون با او همراه شوید.

وقتی زمان تماشای تلویزیون بچه فرا می رسد، تا می توانید از این زمان استفاده کنید:

· تماشای تلویزیون را تبدیل به یک فرصت عالی کنید. بجای آنکه همیشه تلویزیون را روشن بگذارید، تلویزیون تماشا کردن را مانند رفتن به سینما تبدیل به یک فرصت جالب کنید. یک برنامه را انتخاب کنید و زمان خاصی را به آن اختصاص دهید.
·
· با فرزندتان به تماشای تلویزیون بنشینید. هر وقت مقدور بود، با هم تلویزیون تماشا کنید و در مورد آنچه می بینید حرف بزنید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 721
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836014
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...