0 امتیاز
198 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
Salam.khaste nabashin.man ye khastegar daram khili poldare akhlagesh khobe khanvadash khoban vali man tehranam on shahrod,man fog lisansam on ta rahnamai khonde..ham senam hastim.Alan nemdonam chikar konam,khanvadam migan khodet midoni,asan to entekhab komakam nemikonan.Alan be nazareton radesh konam ya gabol??
Lotfan j bedin.mamnon..

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز, روند بررسی و انتخاب همسر باید با دقت و توجه به تمام مسایل دو طرف طی شود. اصلا نمیتواند با این اطلاعات به شما گفت جواب مثبت بدهید یا خیر. دقت کنید که باید یک مسیر مشخص را طی کنید تا بتوانید به شناخت کافی برای تصمیم برسید.در این موارد مراجعه به مشاور چندین جلسه مداوم بصورت دونفری ضروری به نظر میرسد اما چند نکته را به عنوان اصل در نظر داشته باشید.
۱- سن, مدرک و درامد ملاک تشخیصی خوبی نیستند و در انتخابتان نباید زیاد بانها توجه کنید, اما فراموش نکنید همینها میتوانند باعث ایجاد مشکلات عدیده شوند. یک مثال:شاید شما مشکلی با تحصیلات او نداشته باشید ولی اگر در زندگی نحوه نگاه و تفکر شما و مسایل مورد علاقه شما با او بسیار متفاوت باشد و حرف همدیگر را نفهمید زندگی را دچار مشکل اساسی میکند اما همین فرد اگر دارای مطالعه و اطلاعات کافی و اهل انطباق با شما باشد هیچ مشکلی نخواهد بود. پس دقت و توجه لازم را داشته باشید و سعی کنید به شناخت کافی برسید.
۲- دوما شما در وهله اول باید بتوانید با صحبت و پرسیدن سوالات کلیدی متوجه بشوید طرف مقابل تا چه حد با شما قابل انطباق است. اگر در این زمینه تجربه کمی دارید حتما کتابهایی مثل "ایا تو نیمه گمشده ام هستی" از باربارا دی انجلیس را مطالعه فرمایید. در این کتاب و امثال ان به نحوه ارتباط با طرف مقابل بصورتیکه متوجه بشوید چقدر میتوانید در کنار هم تفاهم و انعطاف داشته باشید, اشنا میشوید.
۳- حتما باید با او بارها و بارها صحبت کرده و در مواردی که احتمال مشکل وجود دارد صحبت کنید, مثل مدرک و ادامه تحصیل. نحوه برخورد با اقوام و خانواده طرفین, اعتقادات و مسایل مهم دیگر.
بطور کلی در این موارد که نمیتوانید بسرعت تصمیم بگیرید باید با صحبتهای جدی مداوم شناخت خود را بیشتر کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 474
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9838771
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...