0 امتیاز
189 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام خسته نباشید حدود دو سال با خانم بیوه ای دوست بودم و بدون اطلاع خانواده ها صیغه کردیم بدلایل تعصب خانواده فقط روزها به بهانه کار و درس و پیش من میامد و بسیار بسیار همدیگه دو دوست داشتیم و بی نهایت روابط جنسی عالی و عاشقانه داشتیم بطوری که بعد از هر سکس و ارضا شدن همچنان در آغوش هم بودیم و من را قسم میداد که همیشه همینجور عاشقانه دوستش داشته باشم و هرروز گرمار از قبل میشدیم برای ازدواج اقدام کردیم مادر من مخالف بود میگفت زنی که قبل از عقد رابطه داشته آدم هرزه ایست هرچه توضیح میدهم که صیغه خوانده ایم گفت اینها بهانه است و خورش را به تو قالب کرده است تصمیم گرفتیم بدون توجه خانواده عقد کنیم اما پدرم مخالف شدید بود چون کسی دیگر را در نظر داشت جند وقت بعد که بحث میکردیم پدرم سکته کرد و فلج شده مادرم گفت بخاطر تو اینطور شده بسکه فکر تو را میکند از نظر خانواده ازدواج با بیوه زنی که یک بچه دارد گناه است درنهایت پدرم گفت اگه با این خانم عقد کنی تو را آق والدین میکنم تمام خانواده هم تهدید کردند برای پدر و مادر اتفاقی بیفتد تو مسئول هستی در نهایت علیرغم میل باطنی و با اصرار و التماس مادرم با دختردیگری عقد کردم اما الان 6 ماه میگذرد به هیچ وجه علاقه ای ندارم به خدا سوگند هر شب تا صبح به خانم اولی فکر میکنم با همسرم رابطه بسیار سردی دارم تمام فکرم پیش خانم قبلی است خیلی نگرانم نمیتوانم او را فراموش کنم تو رو خدا راهنمایی کنید نگران هستم چند بار خواستم خودکشی کنم بیشتر اوقات که دلم تنگ میشود به اتاق رفته و همراه نماز گریه میکنم قبلا با خواندن نماز و قرآن آرام میشدم اما ظاهرا" خدا هم فراموشم کرده هردفعه با همسرم رابطه دارم احساس خیانت و عذاب وجدان نسبت به خانم قبلی بهم دست میده خواهش میکنم راهنمایی کنید خیلی ناامید هستم دلم برای همسرم میسوزه هدکاری میکنه اما نمیتونم بگم دوستش ندارم میدونم حرف درستی نیست اما خداوند شاهد بود چقدر نذر و نیاز کردیم و از او کمک خواستیم اما خدا هم تنهامون گذاشت میخاستم تنها برم عقدش کنم اما روحانی مسجد گفت اگه پدر و مادرت راضی نباشن عاقبت به خیر نخواهی شد آیا الان عاقبت به خیر شده ام بخدا قسم یک ثانیه فکرم راحت نیست شب و روز غصه و فکر دارم نصفه شب بیدار میشوم نماز میخانم و گریه میکنم چند وقته دیگه نماز هم نمیخونم چون خدا همه چی رو دید تما دستمو نگرفت خواهش میکنم راهنمایی کنید خیلی گرفتار شده ام به هرکسی میگم حرف مرا درک نمیکنه به خدا 6 ماه گذشته اما دلم یه دنیا درد داره ممنون میشم کمک کنید چیکار کنم خدا به من توجه کند خیلی داغونم ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
با سلام. عمیقا با شما همدلی میکنم.  داشتن این همه احساس و مهمتر نادیده گرفتن ان از جانب خانواده بسیار ناراحت کننده است.  اما برای تصمیم درست لازم هست معادله ای که در حال حاضر در ان قرار دارید را بررسی کنیم. شما الان در یک رابطه متعهدانه ای قرار دارید که با توجه به فشار وارده برای این ازدواج نهایت شما بودید که انتخاب کردید و با این وصلت صورت گرفت  . پس مسولیت انتخاب این رابطه جدید بعهده شماست. از طرف دیگر عمیقا درگیر رابطه عاطفی گذشته اتون هستید که باعث میشه مسولیت رابطه جدیدتون سنگین تر جلوه کند. این موضوع که شما با پرسش این سوال بدنبال چه هدفی هستید مهم هست. ایا بدنبال مجوز برای احیا رابطه گذشته یا بدنبال بهبود رابطه جدید و وضعیت روانی خودتون. بنظر میرسه انتخاب دوم عاقلانه تر بنظر میرسد. که اگر انتخاب شما هم همین هست باید فرصتی به خودتون بدید تا یک دوره سوگواری  بدلیل  عشق نافرجامتون سپری بشه که غمگین شدن گریه کردن دلگیر و حتی خشم و نا امیدی طبیعی است و این حق شما ست که یک مدت سوگوار باشید . که البته طی کردن این فرایند با همراهی یک مشاور راحتر و با سلامتی بیشتری همراه هست. بعد از دوره سوگواری کمرنگ کردن جلوه های رابطه عاطفی گذشته اتون هست و سپس راههایی جعت احیا و پایداری زندگی جدیدتون.  نکته ای که قابل ذکر هست این است که ازدواج در فرهنگ ما پیوند عاطفی و رسمی بین دو نفر نیست بلکه ازدواج بین خانواده هاست انتخاب اول شما برای ازدواج یکی از ازدواجهای پرخطر محسوب میشد که در طول زمان برلی پایداری ان باید یکسری مهارتهایی را می اموختید بویژه با مخالفتهای خانواده.اما انچه که لازم هست مد نظر قرار بدید تا بتونید راه درست را انتخاب کنید واقعیت زمان حال هست. نکته انتهایی این هست که دست خداوند نا مرئی است چه بسا خداوند متعال دست شما را محکم در دستان خودش گرفته و این پندار شماست که رها شدید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 902
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836195
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...