0 امتیاز
250 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام من 36 سالمه روانشناسی عمومی خوندم از زمانی که در این رشته تحصیل کردم خودم و دیگران توقع آزادی از من و خودم دارم اخلاق من طوری که دوست دارم تو جمع یا به خصوص با خانواده همسرم بگو بخند داشته باشم اما گاهی از این اخلاقم سواستفاده میشه و از حرفهاشون میرنجم  تصمیم میگیرم  رسمی باشم خودم اذیت میشم و در عین حال از سرسنگین بودنشون ناراحت میشم این موضوع در خانواده شوهرم بیشتر اتفاق میافته مادر شوهرم اخلاقش خشکه اهل کنایه هم هست باخواهرشوهرم خیلی خوب بودم اما اون هم به تازگی مثل مادر شوهرم شده  نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید آنها در شهرستان هستند و من تهران

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
25- هر کس باید پاسخگوی رفتار خودش باشد و نباید بخاطر نحوه برخورد دیگران شخصیت خود را عوض کرد. پس شما اگر انسان خوش صحبت و  صمیمی هستید باید همین رفتار را تا حدی که به خود و زندگی تان لطمه نزنید ادامه دهید. اگر مشکلی از فردی دیدید یا رفتار نا مناسبی، باید خیلی رک و صریح ولی با احترام به طرف مقابل تذکر بدهید اما شخصیتتان را نیازی نیست عوض کنید چون با گذشت زمان ناخودآگاه به خود اصلی تان بر خواهید گشت. پس در مقابل افراد سعی کنید صراحت داشته باشید و نکات لازم را خیلی راحت به آنها گوشزد کنید. در مقابل مادر شوهر می توانید با لحن خیلی محترمانه  بگوئید که از این نوع رفتار ناراحت و آزرده می شوید و دوست دارید که با شما صمیمانه تر برخورد کنید. اما به یاد داشته باشید که اینکه بعضی افراد ذاتا کم حرف و خشک هستند تقصیر خودشان نیست همانطور که سرزندگی شما هم کمی ذاتی است. پس دیگران را به این دلیل سرزنش نکنید و انتظار ندشاته باشید همه مثل شما رفتار کنند. اما در قبال رفتارهای ناراحت کننده خیلی محترمانه تذکر دهید. بطور کلی در ارتباط با دیگران حتما باید یک  شخصیت با ثبات و کم تغییر داشته باشید. در این باره حتما از همسرتان کمک و مشورت بگیرید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 827
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836120
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...