0 امتیاز
395 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
شوهرم در حضور خانواده ی خودش به من بی احترامی می کند و وقتی من به او اعتراض می کنم ، می گوید که من می خواهم به همه بفهمانم که زن ذلیل نیستم . راهنمایی بفرمایید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بعضی از آقایان معنی زن ذلیلی را نمی دانند . زن ذلیلی یعنی اینکه آقا تمام اختیار زندگی را به دست خانم بدهد و همه ی مسائل زندگی تحت اختیار خانم باشد. خانم مدیریت کنند و آقا بدون اجازه ی خانم آب نخورد . این خلاف اقتضای طبیعت مرد است . روایت داریم که مرد مسئول خانواده و زن مدیر خانه است . اگر آقا این مسئولیت را به همسرش بسپارد ، این خلاف اقتضای خودش است . زن هم که اقتدار مرد را می گیرد خلاف اقتضای طبیعت خودش است . و این زن ، این آقا را دوست ندارد زیرا زن دوست دارد که مردش مقتدر باشد . بعضی ها فکر می کنند که اگر به همسرشان احترام بگذارند و مهربانی کنند و به خواسته های منطقی او جواب بدهد این زن ذلیلی است . اگر احترام به زن و مهربانی به او زن ذلیلی است تمام اولیاء خدا زن ذلیل بوده اند . پیامبر به خدیجه خیلی توجه می کردند و به ایشان احترام می گذاشتند و حضرت علی (ع) به فاطمه مهربانی می کردند و در خانه کار می کردند . در قرآن تاکید شده است که با همسرتان به نیکی معاشرت بکنید . رسول اکرم فرموند: شما زن را بصورت امانت الهی گرفته اید با آنها به خوبی رفتار کنید . حضرت علی (ع) می فرمایند : زنان شما امانت الهی در دست شما هستند بر آنها سخت نگیرید . وقتی شما به همسرتان احترام بگذارید ، محبت کنید و حقوق او را رعایت می کنید ، نشاط و شادابی همسر شما حفظ می شود. و دچارافسردگی نمی شود، بعد همسر خوبی برای شما و مادر خوبی برای فرزندان شما می شود و می تواند بچه های خوبی تربیت بکند . بر اساس آمیزه های دینی وقتی مرد به خانمش محبت می کند باعث می شود که زیبایی زن حفظ بشود و زن پیر نشود. این به نفع خود مرد است . حضرت امیر فرمودند : اگر شما به زن توجه کنید برای حال او بهتر است و زیبایی او استمرار پیدا می کند .انگلیسی ها می گویند : زن خوب محصول شوهر خوب است یا زنی که در چهل سالگی جوان مانده است بخاطر شوهر خوبش است . آقایان باید این فکر غلط را از بین ببرند . وقتی ایشان به شما احترام نگذارند اعضای دیگر خانواده هم به شما احترام نمی گذارند و در واقع احترام امامزاده دست متولی آن است . حالا این خانم چطور می تواند این رفتار همسرش را کنترل کند ؟ اگر خانم می خواهند جلوی این رفتار آقا را بگیرند ، باید در جمع به این آقا اقتدار بدهند، از آقا اطاعت کنند و در مقابل مخالفت آقا قشقرق راه نیندازند . و مقابله نکنند . مرد شما در یک بزنگاههایی به شما امر و نهی می کند که مهم است . گاهی کل خانواده جمع است و آقا در وسط سریال تلویزیونی می گوید که خانم برویم . در اینجا خانم باید از آقا اطاعت کند . وقتی آقا می بیند که شما به حرف او گوش نمی کنید ، آقا در جای دیگر قلدری می کند که همه بدانند او زن ذلیل نیست . اگر خانم همان موقع بگوید که باشد برویم حتی ممکن است که نظر آقا برای رفتن عوض بشود زیرا اقتدار آقا تثبیت شد . یک بچه ی چهار ساله در خانه خیلی آرام است ولی وقتی به میهمانی می رود لودگی انجام می دهد و شلوع می کند ، این بچه نیاز به توجه دارد . شماوقتی به میهمانی رسیدید به بچه بگویید که شعر بخوان . بعد همه بچه را تشویق می کنند و بچه به دنبال بازی خودش می رود. پس شما به مردتان توجه بکنید که دیگر نیاز نباشد با این رفتارها بخواهد اقتدار خودش را ثابت کند .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2444
بازدید دیروز: 1193
بازدید کل: 9828804
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...