0 امتیاز
172 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
سلام.
در ادامه سوال قبليم که پاسخ داديد اين ازدواج به صلاح نيست. ميخواستم عنوان کنم که من عقد کرده هستم و حالت دوشيزگي رو از دست دادم. البته دور از انصاف صحبت نکنم همسرم سعي در اصلاح خودش داره و نسبت به روزهاي اول عقد بهتر شده. اوايل يک روز در ميون دعوامون ميشد ولي الان خيلي کمتر شده. ولي باز هم هست. ايشون دو سال از من کوچکترن نميدونم بخاطر سنشه که هر چقدر بعضي چيزا رو توضيح ميدم درک نميکنه يا کلا همينطوريه. برادرش که 4سال از خودش کوچکتره خيلي فهميده و عاقله. از طرفي دوستش دارم ميگم شايد بهتر شه و از طرفي هم شک دارم. ميخواستم در درجه اول راهنماييم کنيد که چه برخوردي کنم که تشويق بشه براي کنار گذاشتن اين عاداتش. حداقل يه تلاشي براي زندگيم کنم ،اگه فايده نداشت بعد به طلاق فکر کنم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این خیلی خوبست که شما انگیزه دارید برای زندگیتان تلاش کنید اما دقت کنید که هر چقدر این مساله ادامه دا شود قطع رابطه مشکل تر و با مسایل دیگری در هم تنیده خواهد شد که این مساله را برای شما سخت خواهد کرد. البته نمی توان گفت او اصلاح نخواهد شد اما این کار نیاز به یک انگیزه بسیار قوی و اراده و پشتکار بسیار قوی همسرتان دارد که با حمایت شما بتواند تغییرات جدی در روش زندگی خود ایجاد نماید. به هر حال اگر واقعا خواهان این ریسک هستید باید ابتدا با او خیلی جدی صحبت کنید و از انگیزه و هدف خود با او صحبت کنید. خیلی محکم واقعیتعا را به او بگوئید و بگوئید که در صورت نتیجه نگرفتن به طلاق فکر خواهید کرد و ادامه زندگی برایتان دشوار خواهد بود. شاید این تلنگر باعث انگیزه برای او شود. اما اگر با مقاومت او روبرو شدید بدانید که او نمیخواهد این روش را کنار بگذارد. سعی کنید در صورت قبول کردن اصلاح، با او و رفتارهای بدش مقابله نکنید و مهربانانه به او یاداوری کنید که در چه مسیری قرار دارد و نباید با پرخاش و تکرار روشهای غلط قبلی راه را برای ادامه کار سخت کند. سعی کنید برای او  مانند پرستاری مهربان باشید که او را از کارهای غلط باز می دارد باید در این مسیر از خواسته ها و نیازهای خود کم کنید و به او بپردازید. البته نباید طوری شودکه او فکر کند با این روش تا اخر می تواند مهربانی شما را بدست بیاورد. در مقابل اشتباهات او جدی باشید و تذکر دهید و یاداوری کنید که این مساله فقط ر یک برهه زمانی مشخص وجود دارد و در صورت عدم نتیجه گیری شما راه دیگری را در پیش می گیرید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

15 نفر آنلاین
0 عضو و 15 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1518
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9831826
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...