0 امتیاز
1.1هزار بازدید
در اخلاقی ، ادبی توسط
با سلام .دختر 21 ماهه ای دارم که تصمیم به از شیر گرفتن او دارم .دخترم در طول روز اصلا شیر نمیخوره و فقط قبل از خواب و تو خواب شیر میخوره و خیلی بیدار میشه و با هیچ روشی به جز سینه نمیخوابه .ممنون میشم که بهم راهکار بدید که نصف شب بیدار میشه و شیر میخواد چطور دیگه بهش ندم یعنی چه کار کنم و بهش چی بگم ؟ آیا باید غذا بیارم یا بازی کنم یا قصه بگم ؟؟ چه روشی .؟ ممنونم ازتون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
21-دوست عزیز از راهکارهای زیر جهت شیر دادن در شب نیز میتوانید استفاده کنیدبهترين روش براي از شير گرفتن روش تدريجي است كه همراه با عشق و علاقه بوده و هم براي مادر و هم براي كودك بسيار راحت تر است و بدون مشكل و در طي چند ماه اتفاق مي افتد.
در اين روش چون از شير گرفتن آرام آرام است مشكلات عصبي، رواني و تغييرات هورموني مادر كه در يكباره از شير گرفتن اتفاق مي افتد بوجود نمي آيد و كودك نيز دچار ضربه رواني نمي شود. به اين ترتيب كودك كم كم علاقه به شير خوردن را از دست مي دهد و ممكن است خودش يكباره آن را كنار بگذارد.
 چند توصیه:
1- سعی کنید بدون هیچگونه نگرانی و با تسلط کافی ابتدا کودک را به کمتر شیردادن عادت دهید. بدین منظور وعده ای از روز را که همیشه به او شیر می داده اید، با شیشه ای از آب میوه و یا چای جانشین سازید.
2- معمولاً اطفال شیر خوار عادت دارند که به هنگام خواب پستان مادر را بمکند، بهتر است تدریجاً این عمل را نیز حذف نمود.
3- جهت کمتر کردن بهانه جویی های کودک، وعده غذایی قبل از خواب را با هر چه بیشتر گرسنه نگاه داشتن او کاملتر کرده و سپس با دادن شیشه و در صورت امتناع کودک از پذیرفتن آن، با تکان دادن او را بخوابانید.
4- از شیر گرفتن کودک ظرف دو یا سه روز از نظر روحی لطمات بسیاری را به او وارد می سازد. بنابراین خیلی آرام و خونسرد و طی مدت زمان بیشتری سعی در عملی نمودن آن نمایید.
5-بهتر است به اين نكته هم توجه داشت كه از شير گرفتن كودك برايش چنين تصوري به وجود نياورد كه ديگر از عشق و محبت مادرانه محروم شده است. بنابراين در مراحل از شيرگيري به كودك توجه بيشتري نشان دهيد. عصبی شدن شما و برخورد های پرخاشگرانه ممکن است موجب آن گردد که کودک احساس کند دیگر مانند گذشته مورد توجه و علاقه مادر قرار ندارد و بدین ترتیب برشدت بی تابی و بهانه جویی های او تا حد قابل ملاحظه ای افزوده خواهد شد.
6- بهانه جویی های او، کاملاًٌ طبیعی است آن را با حفظ آرامش و روحیه ای با نشاط تحمل کنید.
-از شیر گرفتن بچه وقت و صبر می‌خواهد
او از زمانی که پا به دنیا گذاشته، در آغوش مادر قرار گرفته و شیر او را خورده است. طبیعی است که به راحتی نمی‌تواند از آن دل بکند. پس بهتر است یک بازه زمانی چند هفته‌ای را برای ترک شیر، برای او در نظر بگیرید. در این دوران باید برنامه‌های ویژه‌ای تدارک ببینید زیرا بچه‌ها معمولاً پرخاشگر می‌شوند. آرامش خود را حفظ و سعی کنید رفتاری آگاهانه در برابر آن‌ها داشته باشید. اگر قرار باشد با اولین گریه و فریاد دوباره به او شیر بدهید، هیچ وقت موفق نخواهید شد.
در دورانی که قصد دارید او را از شیر بگیرید، از پدر خانواده بخواهید به او غذا بدهد یا وقت‌هایی که شیر می‌خواهد، او را در آغوش بگیرد و بیرون از خانه ببرد
به تدریج فاصله زمانی شیر دادن‌ها را بیشتر کنید
صبح‌ها وقتی کودک از خواب بیدار شد به او شیر دهید و نوبت بعدی را تا جایی که امکان دارد به تأخیر بیندازید. در این حالت خود به خود، تعدادی از دفعات شیردهی حذف می‌شود. البته باید این زمان را با خوراکی‌های مقوی و میوه‌ها پُر کنید. اگر گرسنه بماند حتماً باز هم به سراغ شما می‌آید.
 اگر شاغل هستید و کودکتان عادت کرده است که در زمان و مکان خاصی شیر بخورد، باید حواستان به زمان باشد
در ساعت‌های شیردهی سعی کنید خود را مشغول نشان دهید در عوض کمی آب میوه یا یک لیوان شیر را برای نوشیدن در اختیار کودک بگذارید. بهتر است برای این کار نوشیدنی مورد علاقه او را انتخاب کنید تا با رغبت آن را بنوشد. اگر بیشتر اوقات در جای خاصی از خانه به او شیر می‌دادید، سعی کنید دکوراسیون خانه را تغییر دهید. با این کار چیزهایی که او را یاد شیر خوردن می‌اندازد از خاطرش می‌رود.
- در برنامه‌های روزانه‌ی او تغییرهایی به وجود ورید
او را زمان بیشتری خارج از خانه نگه دارید تا در عادت‌های او تغییر ایجاد شود. کودک را بیشتر به خانه پدر و مادربزرگش یا به پارک ببرید. بچه‌ها در این سنین به راحتی با جایگزین‌ها کنار می‌یند پس سعی کنید روش‌ها و کارهای مناسبی را برایش در نظر بگیرید.
از همسرتان کمک بگیرید
از او بخواهید وقت بیشتری را با فرزندتان بگذراند. در دورانی که قصد دارید او را از شیر بگیرید، از پدر خانواده بخواهید به او غذا بدهد یا وقت‌هایی که شیر می‌خواهد، او را در آغوش بگیرد و بیرون از خانه ببرد. پدر می‌تواند شب‌ها فرزندتان را بخواباند و در کنار او باشد زیرا بسیاری از بچه‌ها عادت دارند با مکیدن سینه مادر خود به خواب بروند
یکی دو شب اورا پیش پدرومادرتان بگذارید
دور بودن او از فضای خانواده ممکن است خیلی از عادت‌های او را از سرش بیندازد. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که او می‌تواند چند روز بدون شما و در محیطی غریب به راحتی زندگی کند. این امر در مورد برخی از بچه‌ها قابل اجرا نیست زیرا جدایی‌شان از پدر و مادر، حس بی اعتمادی را در آن‌ها به وجود می‌ورد.
مرتب تکرار کنید که او در حال بزرگ شدن است و باید بعضی از عادت‌هایش را ترک کند. در این حالت کمتر ضربه روحی می‌خورد و روابط مادر و فرزند هم دچار مشکل نمی‌شود. موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

3 نفر آنلاین
0 عضو و 3 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2355
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9808842
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...