0 امتیاز
303 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
با سلام وخسته نباشید.همسرم تقریبا دو ماه پیش به مدت یکماه با یه خانوم ارتباط تلگرامی داشتن وچندبارم همو دیده بودن.وقتی متوجه شدم عذرخواهی کردن وحتی گوشیشونو از نوع ساده انتخاب کردن که اینترنت نداشته باشه.الان چندباری هست که میگن میخوان گوشیشونو عوض کنن.من خیلی شدید بهم استرس وارد میشه وقتی اینو میگن وازشون خواهش میکنم اینکارو نکنن تا اسباب اینکار براشون کمتر فراهم باشه.آیا خواسته ی من اشتباهه؟واینکه با این حرف اینقدر استرس میگیرم چکار کنم؟اینم بگم که همسرم شخصیت ثابتی ندارن وتا حالا چندبار دیگه ام تو گروه های مبتذل عضو بودن.من دوتا فرزند دارم وهمش میترسم که زندگیم بهم بخوره وبرا بچه هام خیلی نگرانم.واینم به همسرم گفتم که اینبار آخر که گذشت میکنم وبخشش دیگه ای در کار نیس.حالا کاملا درمانده ام.خواهش میکنم هرچه سریعتر جوابمو بدین.ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پالیزوان(مشاور سایت):
5-دوست عزیزا باید به دنبال ریشه وعلت این رفتارها باشیدتا ریشه ای بتوانید مشکل را حل کنید دردرجه اول انگيزه‌های همسرتان را بشناسید. چرا او سراغ چنین رفتاری رفته است؟ سعی کنید ریشه مشکل را پیدا کنیددرواقع این مسیله یک نوع عادت است
عواملی که رفتار او را تقويت‌كرده‌اند را بشناسید. آیا دوستي با افرادي با همين تمايلات و سپري كردن زمان زيادي در تنهايي و بيكاري او را به چنین دامی انداخته است؟
عوامل تخفيف‌دهنده این رفتار را بشناسید. بودن در جمع‌هاي خانوادگي، اشتغال به كار، تقویت رابطه میان شما به عنوان یک زوج و بسیاری از راه‌های دیگر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
انگيزه دروني او را براي ترك اين رفتار افزایش دهید. بهبود روابط خانوادگي، پيشرفت در مسائل كاري و در نظر گرفتن پاداش برای ترک این رفتار، می‌تواند تمایل او را به کنار گذاشتن این عادت افزایش دهد.
او را با پيامد این رفتارش آشنا کنید. به او گوشزد کنید که در صورت ادامه اين رفتار او را ترك خواهيد كرد و زندگی‌اش از هم خواهد پاشید.
زمانی که از کمبودهای او مطلع باشید و آن ها در طول زمانبرطرف کنید انگاه می توانید بی پرده و صریح با او گفتگو کنید و از او دلیلی قانع کننده بخواهید تا بداند که شما مدتهاست در جریان این ارتباط غلط او هستید. به او زمانی فرصت بدهید تا رفتارش را اصلاح نماید در غیر این صورت خیلی محکم جلوی او بایستید و او را از عاقبت رفتارش بترسانید. شما باید در کنار این برخوردها باو محبت بیشتری بکنید و کمبودهایش را برطرف کنید تا انگیزه هایش را برای این کار کمتر کنید.
به ریسمان مذهب چنگ بزنید. در نهايت هيچ چيز به اندازه اعتقاد به ارزش‌هاي اخلاقي و مذهبي در جلوگيري از گرايش افراد به این رفتارهاموثر نمی باشد،در هر حال يك گفت‌و‌گوي صريح و بي‌پرده بين همسران درگير در اين مسئله مي‌تواند به شناسايي انگيزه‌ها و رفع مشكل كمك كند. در نهايت كمك گرفتن از يك مشاوری حاذق مي‌تواند راه‌حل باشد.موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 700
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9794308
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...