0 امتیاز
136 بازدید
در اخلاقی ، ادبی توسط
یک سال است عروسی کردیم. شوهرم حساس و زودرنجاست. اگر به او درباره رفتاری که مربوط به زندگی مشترکمان میشود، پیشنهاد یدهم، سریعا ناراحت میشود  و به دید انتقاد می گیرد. ولی اگر خانواده اش و به خصوص خواهر و برادر مجردش جلوی جمع باهاش بدرفتاری و توهین و مسخره اش کنند، ناراحت میشود و با خنده بر خورد می کند. ولی با من برعکس این برخورد را دارد. احساس می کنم من و خودش را یکی نمی داند و اولویت اول خانواده اش هستند. هیچ وقت با حرف ها و تصمیمات آن ها مخالفت نمی کند اما در مقابل حرف های من، راحت مخالفت می کند.

درضمن خانواده ی شوهرم خیلی به ما بی توجهی و کم محبتی می کنند و خواهر شوهر و مادرشوهرم بهمن حسودی می کنند و جلوی ما دایم قربان صدقه هم می روند. در عوض خانواده من همیشه به ما محبت میکنند و تحویلمان می گیرند. ولی شوهرم با همه این موارد در جمع خانواده خودش، خوشحال است و خوب رفتار می کند ولی در جمع خانواده من ناراحت و بی صدا می نشیند و قدردان زحمت های پدر و مادر من نیست. لطفا راهنمایی فرمایید چون واقعا برام غیرقابل تحمله اوضاع.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
باسلام
این یک پدیده ی طبیعیست که هرکسی با خانواده خودش راحتتر وصمیمیتر است حتی خودتان درهمین متن کوتاه کاملا مشخص است که نسبت  به اقوام شوهرتان بدبین بوده وانهارامتهم به حسادت میکنید ما کاری به درست وغلط این قضاوت نداریم ازنظرتخصصی داشتن انتقاد ورنجش برای همه پیش میادمهم روش بیان انست که اصولی دارد میتوان حدس زد که نوع ارتباطات کلامی ورفتاری شما وخانواده تان برای همسرتان ایده ال نیست وموجب عدم صمیمیت شده پیشنهادمیکنم با مشاوره یا مطالعه ی مهارتهای ارتباطی وشناخت موانع وپلهای ارتباط، وهمچنین نیازهای روانی اقایان، تغییراتی درنوع گفتار ورفتارتان ایجادکنید تا بتوانید باهمسرتان صمیمیتر شویدشاید هنان مواردی که شما لطف ومحبت ازسمت والدین خود میبینید، موجب ناراحتی واحساس تحقیر ومنت و...درهمسرتان باشدویا به اندازه کافی احترام وتایید ازسوی شما وخانواده تان دریافت نمیکند اینموارد نیاز به بررسیهای جزیی روابطتان دارد

میتوانید برخی مهارتهای مهم ارتباطی مثل مهارتهای انتقاد واصول گفتگو  وبیان رنجش را با جست و جو در اینترنت یا مراجعه به مشاور , فرا بگیرید.


موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2123
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9808610
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...