0 امتیاز
176 بازدید
در اخلاقی ، ادبی توسط
سلام، من 35 ساله هستم و دو تا بچه دا م، شوهرم کارهای مربوط به خودش رو تو خونه انجام نمیده، مثلا اگه شیر آب خراب بشه دو ماه طول می کشه تا با هزار بار التماس و دعوا درستش کنه، موقع درست کردنش هم هزار بار غر میزنه، خدا نکنه چیزی تو خونه خراب بشه وگرنه برای درست کردنش دعوا داریم، یک سری شلنگ دستشویی خراب شده بود و تا پنج ماه درستش نمی کرد من هم عصبانی شدم از بس که التماسش کردم که درستش کنه و  نمی کرد ،شلنگ رو پاره کردم  اون هم تا تونست منو زد و دعوا کرد و فرداش درستش کرد، لامپ خونه می سوزه بعد یک ماه عوض میشه، از این حرصم میگیره که پول درست کردنش و وقتش  رو داره، یه باغچه هم داره اگه چیزی اونجا خراب بشه زود درستش میکنه و کلی وسایل برای اونجا میگیره. راستش رو بخواد من هم تصمیم گرفتم که دیگه پام رو اونجا نذارم، برای خونه وقت نمی ذاره ولی اونجا مهمه، خواهش میکنم کمکم کنید بعضی وقتها این رفتارش رو نتیجه مهم ندونستن من براش میدونم. اون هیچ وسیله ای برای خونه نمی گیره ولی برای باغچه اش زیاد. قبل از این که اونجا رو بخره به من قول داده بود که هیچ خرجی برای اونجا نکنه تا وقتی که خونه رو عوض نکردیم و خونه بزرگتر نگرفتیم، خواهش میکنم کمکم کنید ولی نگید که  باید پیش مشاوره برید، نه من پول دارم که خودم برم و نه شوهرم میاد، ممنونم از شما.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این دسته از افراد عموما خصلت «بی‌مسئولیتی» را از محیط خانواده و در ارتباط مستقیم با آموزش‌های پدر و مادر کسب کرده‌اند و یا در برهه‌ای از زندگی خود از طریق ارتباط با افراد بی‌مسئولیت به این نتیجه رسیده‌اند که چنانچه در مقابل امور مختلف زندگی بی‌مسئولیت باشند، پاداش بهتری دریافت خواهند کرد و زندگی راحت‌تر با دغدغه کمتر را سپری خواهند کرد.
از آنجا که اطرافیان، به مرور زمان فرد بی‌مسئولیت را با تمام اهمال کاری‌هایش می‌پذیرند و دیگر از او انتظار برآوردن خواسته‌ها و نیاز‌هایشان را ندارند، خصیصه بی‌مسئولیتی در وجود فرد بی‌مسئولیت تشدید می‌شود و در نتیجه فرد بی‌مسئولیت در دنیای امنی که برای خود می‌سازد احساس رضایتمندی می‌کند و پاداش می‌گیرد، زیرا هیچ کسی از او توقعی برای انجام امور ندارد و او می‌تواند با فراغ خاطر به نیاز‌ها و خواسته‌های مورد علاقه خویش رسیدگی کند.
از این رو فرد بی‌مسئولیت رفته رفته، به خصلت‌هایی نظیر «خودخواهی»، «متوقع بودن» و همچنین «لجبازی» و «منفعت طلبی» در جهت تحقق خواسته‌های شخصی‌اش نیز آلوده می‌شود. بسیاری از زوجین ناآگاهانه و ناخواسته بر مشکل بی‌مسئولیتی همسرشان دامن می‌زنند و آن را تقویت می‌کنند.اگر می خواهید همسری مسئولیت پذیر داشته باشید، باید حد و حدودها را بشناسید و اندازه ها را رعایت کنید. زن و شوهر، هریک باید ابتدا مسئولیت خود را به همسرش گوشزد نماید، سپس از او بخواهد که در انجام برخی از کارها به او کمک کند. توجه به این تفاوت جایگاه باعث می شود که هر یک از طرفین بدانند که اگر نباشند زندگی شان لنگ خواهد ماند، پس باید حتی المقدور وظیفه شان را به نحو احسن و به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

فراموش نکنید که برای تقویت صفت مسئولیت پذیری در هر فردی باید اهداف را کوچک و قابل دسترسی انتخاب کنید.
صبور باشید و فقط روی تقاضایتان محترمانه و بدون پرخاشگری پافشاری کنید. شاید۱۰۰ درصد تقاضای شما برآورده نشود، اما مطمئن باشید ۵۰ درصد آن اجابت خواهد شد و این یعنی موفقیت اولیه در برابر فرد بی‌مسئولیت.
استفاده از عباراتی نظیر «تو اصلا مسئولیت پذیر نیستی» گرهی از مشکلات شما باز نمی‌کند بلکه کاربرد مکرر همین عبارات باعث می‌شود همسرتان بیشتر در این نقش فرو رود و واقعا قبول کند که بی‌مسئولیت است.
پدیده جابجایی نقش‌های زن و مرد در زندگی مشترک چنانچه با ارتقای «ظرفیت روحی» زوجین همراه نباشد براحتی می‌تواند عامل ایجاد اختلاف و تنش شود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1484
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9807971
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...