0 امتیاز
274 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
من وقتی درباره نقاط مثبت همکاران خانمم صحبت می کنم ، همسرم بهم میریزد . آیا رفتار همسر من درست است ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این بخاطر حس تملکی است که در خانم شما هست و خانم شما را بهم می ریزد . من گمان می کنم شما آقای محترم ، زن شناس نیستید . اگر ما زن شناس باشیم هیچ وقت این رفتارها را نمی کنیم که ویژگی مثبت خانم های دیگر را به خانم خودمان بگوییم . شاید آقایانی که این کار را می کنند قصد بدی ندارد . شاید قصد خیر دارند . ویژگی مثبت خانم های دیگر را می گویند تا حس رقابت زنانه را ، در خانمش تحریک کند و خانمش به سمت این ویژگی های خوب بروند . گاهی آقایان از ویژگی اخلاقی و یا معنویات خانم های دیگر می گویند . مثلا در نزدیکان می بیند و می گوید که فلان خانم چه حجاب و معنویاتی دارد . وی می خواهد خانم را به این سمت بکشاند . این آثار بدی دارد . اگر شما می خواهید ویژگی های خوب را درهمسرتان بیدار کنید ، این راهش نیست . اینکارها پیامدهای منفی دارد . خانم شما احساس حقارت می کند . این به ضرر زندگی شماست . یا به خانم این پیام را می دهد که شوهر من به خانم های دیگر توجه می کند که این اطلاعات را بدست می آورد . و آنها را به دیده تحسین نگاه می کند . خانم به این نتیجه می رسد که خانم های دیگر در پیش شما از ایشان مهمتر هستند و شما ایشان را دوست ندارید . من به آقایان می گویم ، دقت کنید . این رفتار ، خانم را دچار ناراحتی می کند ، ممکن است دچار افسردگی کند ، نشاط را از خانم ها می گیرد و فکرش هزار راه می رود . حس تخیل خانم ها از آقایان قوی تر است . کاری نکنید که خیال همسر شما به جاهای مختلف حرکت بکند . بدتر اینکه آقایانی در خیابان و محافل به خانمها نگاه میکند و از زیبایی های آنها با همسرشان صحبت می کنند . حالا داریم آقایانی که در خیابان چشمشان به خانم های بدحجاب می افتد و می گویند : خانم ببین این با چه وضعی به خیابان آمده است . ما می گوییم این را هم نگویید . اعتراض به خانم خودتان چه فایده ای دارد . خانم می گوید : اصلا چرا آقا نگاه می کند ؟ اینجا موضع تهمت است چون شما قصد ریبه هم نداشتید و یک لحظه خانم را دیده اید و بعد به همسرتان می گویید . ما در روایات داریم که خودتان را در موضع تهمت قرارندهید. یعنی کاری نکنید که تهمت بخورید وشما با اینکار ، باعث میشوید که به شما تهمت بزنند که خانم ها را نگاه می کنید . حضرت علی (ع) می فرماید : آدم عاقل کسی است که خود را در معرض تهمت قرا ر نمی دهد .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 843
بازدید دیروز: 2849
بازدید کل: 9802116
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...