0 امتیاز
129 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام

من پسر چهار سالو نیمه دارم اصلا به اموزشایی که میدم توجه نمیکنه اوایل شروع یه کم توجه میکنه خیلی زود خسته مبشه ،مثل یادگیری رنگ ها خیلی تمرین کردم ولی بازم یاد نمیگیره یا به قصه هام گوش نمیده،مهد هم برام امکان نداره بذارمش،دوست دارم نسبت به یادگیری اشتیاق داشته باشه ،وخیلی درباره خدا میپرسه و همش میگه دوست دارم برم پیش خدا ،ازتون ممنون میشم راهنماییم کنیم

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام دوست عزیز
 آموزش الفبا واموزش رنگها ومفاهیم ریاضی با روشهای مختلف تبلیغاتی، مسئله ای است که ذهن خیلی از پدرها و مادرها را درگیر خود کرده است. بادیدن تبلیغات مختلف در این زمینه والدین به این فکر می افتند که اگر فرزند آنها قبل از شروع دوران دبستان بتواند خواندن و نوشتن را بیاموزد چقدر عالی است.

 اما آیا واقعا چنین است؟ پاسخ روانشناسان به این مسئله این است که آموزش الفبا و مبانی ریاضی به کودک، پیش از دوره دبستان و پیش دبستانی درست نیست ؛ زیرا:



۱- این سنین، دوران بازی و جست و خیز بچه هاست، کودک را از درس خسته نکنید.

۲- یادگیری الفبا سبب می شود کودک از ابتدای دوران مدرسه، از بیشتر بچه‌ها جلوتر باشد و از کلاس و درس زده شود و حتی ممکن است به عنوان دانش‌آموز ناآرام و نامنضبط شناخته شود. چرا که به دلیل تکراری بودن مطالب خود را با حرف زدن یا شوخی کردن با دوستانش سرگرم می کند.

۳- سیستم آموزش موجود در مدارس ما جواب‌گوی پیشرفت کودک با سواد شما نخواهد بود و او ناخواسته از این سیستم طرد می شود! این امر انگیزه تحصیلی دانش آموز را پایین می آورد.

۴- اصلا نیازی به این آموزش ها نیست و آموزش های مرسوم مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی کفایت می کند. حتی ممکن است شیوه آموزش شما با شیوه ای که کودک سال آینده در مدرسه می آموزد بسیار متفاوت باشد و این مسئله به طور قطع کودک را دچار سردرگمی خواهد کرد.

۵- کودکان از طریق بازی ها یاد می گیرند. پس بازی های بیشتر و بیشتری بیاموزید و با فرزندانتان آن ها را تجربه کنید. سعی کنید برخی از بازی های دوران کودکی تان را به کودک تان نیز یاد بدهید. بازی هایی مثل الک دولک، گرگم به هوا، هفت سنگ، شاه، وزیر ، دزد و… .


۶- بازی های رایانه ای پرتحرک، هیجان انگیز و خشن برای کودکان مناسب نیست. به طور کلی، هرچه بازی ها در این سنین نیاز به تحرک جسمی بیشتری داشته باشد بهتر است. اما اگر چاره ای نداشتید، بازی های رایانه ای فکری، مثل شطرنج، پازل و… نیز خوب است.

۷- اشتباه نکنید انرژی بچه ها از بزرگ ترها بیشتر نیست! بلکه به دلیل کوچک تر بودن اندامشان، انرژی شان نیز دیرتر تمام می شود و تحمل بازی ها و کنجکاوی های آنان نیازمند صبر و حوصله بسیار زیادی از جانب شماست. توجه داشته باشید که برای به دست آوردن هر چیز ارزشمندی باید هزینه کنیم.
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
18_دوست عزیز،اولین نکته ای که وجود دارد این است که ایا کودک شما در تمام زمینه توجهش کم است ب عنوان نمونه زمان بازی باخودش تمرکز بر یک وسیله بازی ندارد و سریع حواسش به وسیله دیگر پرت میشود و وبا یک وسیله دیگربازی میکند یا در بعضی زمینه هاتمرکز نداردبهرحال در حالت اول بهتر است که با روانشناس کودک مشورت شود تا ریشه مسيله مشخص شود واموزش های تخصصی صورت گیرد،در صورتی که کودک فقط دریکسری زمینه توجهش کم است این برمیگردد به روش غلط تربیتی شما،مثلا خیلی بکن ،نکن میکنین و امرونهی زیادو...که باعث میشود کودک زده شود،شما باید بیشتر باکودک  بازی کنید و از این طریق اموزش دهید،در رابطه با رنگها هم ،مهم این که کودک هم رنگی ها را یاد داشته باشد مثلا از ش بخواهید ک ازبین رنگ های مختلف ،رنگی را که شبیه تر به رنگ شما مثلا قرمز را بدهد..
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 344
بازدید دیروز: 2727
بازدید کل: 9829431
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...