0 امتیاز
198 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام.من سه ساله عقد کردم و بعد سه ماه عروسی کردیم و اومدیم خونمون, از همون دوران عقد هربار با همسرم دعوام میشد من رو تهدید به ترک میکرد و میگفت جدا شیم. تو اینکه دوستم داره شک ندارم و مطمینم با کسی رابطه نداره, همیشه میگه من ترس از دست دادن ندارم, هربار تو دعوا میخپاد جدا شیم,با کوچکترین حرف من سه چهار روز قهر میکنه و طلاق طلاق میکنه, همیشه من پیش قدم میشم و با سه روز منت کشی و... آشتی میکنیم, اما الان خیلی خسته شدم و به نظرم واقعا زندگی اینجوری با ترس و دلهره ارزش ادامه دادن نداره, لطفا کمکم کنین تا راه درست رو انتخاب کنم. همشرم قبل ازدواج دو سال تمام قید خانوادشو زد بخاطر اختلاف نظراتشون و همیشه میگه من به راحتی همه رو کنار میزارم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
در این مساله شما باید متناسب با شخصیت همسرتان با او رفتار مناسب داشته باشید. اولا از درگیری با او و بحث و جدال بپرهیزید حتی اگر مقصر نیستید سعی کنید به او بهانه ندهید تا دعوایی را شروع نماید. اما در صورت اتفاق افتادن و تکرار حرفهای او کافی است سکوت کنید و بی توجهی وبی تفاوتی نشان دهید. پس از اتمام دعوا و فروکش کردن عصبانیت دو طرف خیلی با آرامش به او بگوئید که این هنر نیست که راحت هر کسی را کنار بزند، بلکه هنر این است که مشکل را حل کنی و بتوانی فردی باشی که دیگران از در کنار تو بودن لذت ببرند. دوست داشتن به حرف نیست بلکه باید در عمل اثبات شود. خیلی با محبت به او بفهمانید که هر کسی حتی مقصر تریت افراد نیز می توانند این حرف را بزنند و طلاق را پیش بکشند. خیلی آرام و با طمانینه به او بگوئید که من مثل تو فکر نمیکنم و طلاق را فقط راه حل آخر می دانم در صورتی که هیچ علاقه ای بین طرفین نباشد. عقل من چنین حکم میکند که یک دعوا نباید باعث طلاق شود  اما اگر تو اینطور فکر میکنی می توانی مرا نیز قانع کنی تا باهم به یک نتیجه برسیم . به او بگوئید که قهر کردن رفتاری بچه گانه و فرار از حل مشکل بخاطر ضعف در توانایی حل مشکل است. خیلی صریح بگوئید که باید دوباره در مورد رفتارهایش فکر کند چون  قهر کردن نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه آن را پیچچیده تر می کند. به او با آرامش و البته بی تفاوتی بفهمانید که علاقه واصرار شما برای ادامه زندگی نیز تا جایی ادامه خواهد داشت که امید به تغییر رفتار او باشد و اگر شما در این مورد نامید شوید دلیلی برای ادامه آن ندارید. شاید این صحبتها یک تلنگر برای او باشد تا رفتارش را اصلاح نماتید. اگر او باز هم قهر کرد و طلاق را تکررار کرد سعی کنید با بی تفاوتی و ادامه رفتار خوب خودتان به او اهمیتی ندهید تا رفتارش را تغییر دهد. نیازی نیست شما قهر کنید بلکه با او صحبت کنید و محبت کنید ولی نسبت به حرفهای ناراحت کننده و حتی سکوت او بی تفاوت باشید و اهمیتی ندهید. منت کشی و خواهش و تمنا و عذرخواهی رفتار او را تقویت میکند. پس شما قهر نکنید و رفتار محبت آمیز داشته گذشته را داشته باشید اما بگوئید این ها رفتار عادی من است و تو باید از قهرت دست بکشی.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 354
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9830662
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...