0 امتیاز
262 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
من 35 سال سن دارم و شوهرم 40 سالداره .شوهرم وقتی تنها هستیم خیلی خوب و خیلی هوای منو بچه ها رو داره .به محض اینکه میاییم خونه مادر شوهرم خیلی به من بی احترامی میکنه .
بعد از کاری که میکنه خیلی پشیمون میشه و معذرت خواهی میکنه .
ولی این اخلاقش منو خیلی ازار میده
15 ساله که داریم با هم زندگی میکنیم . خیلی هم پیش همه بهش احترام میزام .ولی الان دیگه طوری شدم که فکر میکنم خانوادش پیش خودشون میگن عجب دنده پهنیه .ولی من هیچ موقع نخواستم تلافی کنم .با کسی به غیر از مادرش هم رفت و امد نداره حتی به پدر و مادر من سر نمیزنه .خیلی از رفتارش ناراحتم حتی برا عید هم نرفت پدرو مادرم رو ببینه .پیش خانوادش میخواد جوری وانمود کنه که فقط حرفه من درسته من اهمیتی به حرف زن نمیدم .خواهش میکنم منو راهنمایی کنید .تا حالا نخواستم اونجور که با خانواده من رفتار میکنه من هم با خانوادش رفتار کنم .ولی الان با خودم عهد بستم که دیگه خونه مادر شوهرم نرم نمیدونم کارم درسته یا نه خواهش میکنم شما منو راهنمایی کنید .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بعضی از آقایان معنی زن ذلیلی را نمی دانند . زن ذلیلی یعنی اینکه آقا تمام اختیار زندگی را به دست خانم بدهد و همه ی مسائل زندگی تحت اختیار خانم باشد. خانم مدیریت کنند و آقا بدون اجازه ی خانم آب نخورد . این خلاف اقتضای طبیعت مرد است . روایت داریم که مرد مسئول خانواده و زن مدیر خانه است . اگر آقا این مسئولیت را به همسرش بسپارد ، این خلاف اقتضای خودش است . زن هم که اقتدار مرد را می گیرد خلاف اقتضای طبیعت خودش است . و این زن ، این آقا را دوست ندارد زیرا زن دوست دارد که مردش مقتدر باشد . بعضی ها فکر می کنند که اگر به همسرشان احترام بگذارند و مهربانی کنند و به خواسته های منطقی او جواب بدهد این زن ذلیلی است . اگر احترام به زن و مهربانی به او زن ذلیلی است تمام اولیاء خدا زن ذلیل بوده اند . پیامبر به خدیجه خیلی توجه می کردند و به ایشان احترام می گذاشتند و حضرت علی (ع) به فاطمه مهربانی می کردند و در خانه کار می کردند . در قرآن تاکید شده است که با همسرتان به نیکی معاشرت بکنید . رسول اکرم فرموند: شما زن را بصورت امانت الهی گرفته اید با آنها به خوبی رفتار کنید . حضرت علی (ع) می فرمایند : زنان شما امانت الهی در دست شما هستند بر آنها سخت نگیرید . وقتی شما به همسرتان احترام بگذارید ، محبت کنید و حقوق او را رعایت می کنید ، نشاط و شادابی همسر شما حفظ می شود. و دچارافسردگی نمی شود، بعد همسر خوبی برای شما و مادر خوبی برای فرزندان شما می شود و می تواند بچه های خوبی تربیت بکند . بر اساس آمیزه های دینی وقتی مرد به خانمش محبت می کند باعث می شود که زیبایی زن حفظ بشود و زن پیر نشود. این به نفع خود مرد است . حضرت امیر فرمودند : اگر شما به زن توجه کنید برای حال او بهتر است و زیبایی او استمرار پیدا می کند .انگلیسی ها می گویند : زن خوب محصول شوهر خوب است یا زنی که در چهل سالگی جوان مانده است بخاطر شوهر خوبش است . آقایان باید این فکر غلط را از بین ببرند . وقتی ایشان به شما احترام نگذارند اعضای دیگر خانواده هم به شما احترام نمی گذارند و در واقع احترام امامزاده دست متولی آن است . حالا این خانم چطور می تواند این رفتار همسرش را کنترل کند ؟ اگر خانم می خواهند جلوی این رفتار آقا را بگیرند ، باید در جمع به این آقا اقتدار بدهند، از آقا اطاعت کنند و در مقابل مخالفت آقا قشقرق راه نیندازند . و مقابله نکنند . مرد شما در یک بزنگاههایی به شما امر و نهی می کند که مهم است . گاهی کل خانواده جمع است و آقا در وسط سریال تلویزیونی می گوید که خانم برویم . در اینجا خانم باید از آقا اطاعت کند . وقتی آقا می بیند که شما به حرف او گوش نمی کنید ، آقا در جای دیگر قلدری می کند که همه بدانند او زن ذلیل نیست . اگر خانم همان موقع بگوید که باشد برویم حتی ممکن است که نظر آقا برای رفتن عوض بشود زیرا اقتدار آقا تثبیت شد . یک بچه ی چهار ساله در خانه خیلی آرام است ولی وقتی به میهمانی می رود لودگی انجام می دهد و شلوع می کند ، این بچه نیاز به توجه دارد . شماوقتی به میهمانی رسیدید به بچه بگویید که شعر بخوان . بعد همه بچه را تشویق می کنند و بچه به دنبال بازی خودش می رود. پس شما به مردتان توجه بکنید که دیگر نیاز نباشد با این رفتارها بخواهد اقتدار خودش را ثابت کند .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

12 نفر آنلاین
0 عضو و 12 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1059
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9831367
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...