قرآن ناطق(عج)

72 - نماز جماعت با اهل سنت ، تقیه یا …

نویسنده : مهندس حسین رأفتی

متحجرين ، دستورات را مشروط به سخيف ترين مفاهيم ( ضرر جانى و مالى به شخص خودشان ) گره ميزنند و از اهداف عظيم جامعه اسلامى ، كه معصومين ع بر آن تاكيد داشتند ، شديدا غافلند.و همراه با صهيونيست جهانى در حال هجمه و تضعيف و تكفير در جامعه مسلمانان هستند.در حالى كه ، تقيه ، يعنى روشى كه ، نجات مردم دنيا در آن است ( نه منافع دنيايى فقط من ).

وَ رَوَى عَنْهُ حَمَّادُ بْنُ عُثْمَانَ أَنَّهُ قَالَ: مَنْ صَلَّى مَعَهُمْ فِي الصَّفِّ الْأَوَّلِ كَانَ كَمَنْ صَلَّى خَلْفَ رَسُولِ اللَّهِ ص فِي الصَّفِّ الْأَوَّل

حضرت امام صادق عليه السّلام : هر كس با ايشان (اهل سنّت) در صفّ اول نماز كند ، همانند كسى است كه در صف اول پشت سر رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله نماز كرده باشد .  حدیث 1125 من لا یحضره الفقیه ‏

در كتب بسيار معتبر شيعه چون ، من لا يحضر و وسايل الشيعه ، اين معنا و مفهوم بسيار تكرار شده است.

بايد يك انقلاب فرهنگى براى اصلاح فكر و روش ، براى تبعيت از دين واقعى انجام دهيم.

نکته ای که خیلی مهم بوده و باید به آن توجه کرد ،مفهوم تقيه است ، كه متاسفانه صاحبان دين پوسته اى ، مانند ساير مفاهيم اسلامى ، برعكس ترجمه ميكنند.

در دين پوسته اى متحجرين ، برخلاف دستورات و سنت قطعى ائمه ع كه نمونه هاى بارز آن را از امير المومنين على ع در مقاله 71 ذكر كرديم و نيز صراحت اين دسته از دستورات اهل بيت ع ، دستورات را مشروط به سخيف ترين مفاهيم ( ضرر جانى و مالى به شخص خودشان ) گره ميزنند و از اهداف عظيم جامعه اسلامى ، كه معصومين ع بر آن تاكيد داشتند ، شديدا غافلند.

لذا با امنيتى كه در ايران و لندن و كاليفرنيا دارند ، هر كارى را براى خود مباح و از اين دستورات مستثنا ديده و همراه با صهيونيست جهانى در حال هجمه و تضعيف و تكفير در جامعه مسلمانان هستند.

در حالى كه مطابق دستورات ، تقيه ، يعنى روشى كه ، نجات مردم دنيا در آن است. ( نه منافع دنيايى فقط من ). به اين حديث كه در كتب درجه يك ( تهذيب و وسايل الشيعه و .. ) نقل شده دقت كنيد :

: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع إِنَّ لَنَا إِمَاماً مُخَالِفاً- وَ هُوَ يُبْغِضُ أَصْحَابَنَا كُلَّهُمْ فَقَالَ مَا عَلَيْكَ مِنْ قَوْلِهِ وَ اللَّهِ لَئِنْ كُنْتَ صَادِقاً لَأَنْتَ أَحَقُّ بِالْمَسْجِدِ مِنْهُ فَكُنْ أَوَّلَ دَاخِلٍ وَ آخِرَ خَارِجٍ وَ أَحْسِنْ خُلُقَكَ مَعَ النَّاسِ وَ قُلْ خَيْراً.

از امام صادق ع پرسيدم : امام جماعت بر ضد شما داريم. او دشمن همه ما است. حضرت فرمودند : ضررى به تو ندارد. قسم به خدا كه اگر راست ميگويى ( و واقعا پيرو من هستى ) ، محق تر به مسجدهستى ( مسجد مال شماست، هركجاى عالم كه باشد ) ، لذا اول نفرى باش كه وارد آن مسجد شده و آخرين نفرى باش كه از آن خارج ميشود. و  با مردم ( همان مذهب افراد مخالف  آنجا ) خوش اخلاق و خوش مشرب و خوش سخن باش. وسايل الشيعه ج ٨ – ص – ٣٠٠

امام صادق ع به صراحت ، حضور محكم و جدى در جماعت پشت سر يك مخالف را ، با ذكر علت ، دستور ميدهند. اين فرمان را فراموش نكنيم. هر كجا نماد دينى و مسجد و .. باشد ، مال ماست. چون پيرو دين حق خدا هستيم.

هيچ اضطرار شخصى در ماجرا ديده نميشود. با ساير مردم نيز به صراحت دستور به خلق و بيان مهربان ميدهد. آيا اين يك نمايش است ؟ يا واقعيت ، خير خواهى براى هدايت ، انسجام و تقويت جامعه اسلامى.

عَلِيُّ بْنُ جَعْفَرٍ فِي كِتَابِهِ عَنْ أَخِيهِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع قَالَ: صَلَّى حَسَنٌ وَ حُسَيْنٌ خَلْفَ مَرْوَانَ وَ نَحْنُ نُصَلِّي مَعَهُمْ.

جناب على فرزند امام جعفر صادق ع در نوشته شان از قول امام كاظم ميفرمايند :

امام حسن و امام حسين ع ، پشت سر مروان ( لعنه الله عليه ) ، نماز ميخواندند. و ما نيز پشت سر ايشان ( همان مذاهب اسلامى منحرف ) نماز ميخوانيم.

وسايل الشيعه ج ٨ ص ٣٠١

يكى از شيعيان ، به امام باقر ع مراجعه و از اينكه نمازهايش را پشت سر مخالفين ميخواند ، عذر خواهى كرد.

امام ع فرمود : اگر اين كار را نميكردى ، بايد عذر خواهى ميكردى !!!!فرشته هاى آسمان ( در زمان نماز شما ) مدام بر شما درود فرستاده و بر امام جماعته نفرين ميكنند. نمازت به فرمان خدا ، هفتصد برابر ارزش همان نماز اگر تنها ميخواندى دارد. مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏6، ص: 456

به دهها حديث اينچنينى در كتب درجه يك شيعه مراجعه كنيد ، يك كلام صحبت از ترس شخصى منافع نيست.

لذا مفهوم ” تقيه “ را دوباره و صحيح ، بايد تعريف كرد.

سوال : یکی از شرایط امام جماعت شیعه دوازده امامی بودن است و احراز عدالت . تکلیف این حکم چیست ؟

احكامى كه فرمودين ، مربوط به جمع شيعيان است . ولى اگر به روستا ، شهر ، يا كشور ديگرى رفتيد كه شيعه نبودند ، وظيفه چيست ؟ فقه شيعه و سنت قطعى و متواتر اهل بيت ع و رساله هاى مراجع معظم تقليد ، پاسخ داده اند.

چندين حديث از كتب بسيار معتبر( رفرنس مراجع در فقه و فتوا ) ، در چند شب قبل ، و تعدادى را امشب تقديم كردم. لطفا دوباره مطالعه فرماييد.

بايد اين دست احاديث ، سنت و دستورات ائمه ع را ، آنقدر بخوانيم و به ديگران نقل كنيم ، تا ملكه روح و جانمان شده و اجراى حكم مرجع ، برايمان راحت و تئوريزه شود. و به آن حسن خلق و معاشرت و بيان زيبا با مردم اهل سنت ، كه در اين احاديث تصريح شده است ، موفق شويم.

ميبينيد جريانات تكفيرى داخل تشيع ( متحجرين ) و تسنن ، درست برعكس اين دستورات ، مردم را راهنمايى ميكنند.

 

سوال و پاسخ های دین پوسته ای و سرکردگان ایشان :

سوال : ای کاش کمی هم به فکر تقویت و رسیدن به وحدت شیعی بودند،متاسفانه مدام به فکر تهمت زدن و گروه بندی کردن بین شیعیان با عناوین مختلف (حجتیه ، شیرازی انگلیسی آمریکایی و…)هستیم .

پاسخ : دوست عزيز ، سركردگان عناوينى كه فرموديد ، دشمنان امام زمان عج و بشريت هستند و شاخه تزوير مثلث شوم نظام سلطه. مردم متدين زير مجموعه فكرى آنها ، از خود ما هستند ، ولى بعضا لجاجت كرده و گوش به حق نميدهند. اين همه انرژى كه يك ماهه اخير از گروه گرفته شده ، براى اصلاح فرهنگ و انديشه به سمت اسلام اهل بيت بوده. نميدانم اين خون دل خوردن ها تا كى بايد ادامه پيدا كنه.

 

س : يعني پيدا كردن وجه اشتراك با اين گروهها كه فقط به لحاظ سياسي با هم اختلاف داريم مشكلتر از كساني است كه فقط جهت قبله ما با آنها يكي است .

پ : ما با مردم دنيا ، جهت قبله ظاهرى مشترك نداريم. ولى يك فطرت خداداد ظلم ستيز و عدالت خواه در نهاد بشر هست كه براى وحدت كافى است. قل… تعالوا الى كلمه سواء بيننا و بينكم ان لا نعبد الا الله.

نظام سلطه از همين جمله ضربه خوده و در جهت مقابل به دنبال تفرقه و تكفير است.

نداى آزادى خواهى امام خمينى ، آفريقا و آسيا و اروپا و آمريكا را اميد و كمك به حركت و قيام داده. اين علم و تابلو ، براى طاغوت شديدا خطرناكه.

اما كانالهاى ماهواره اى مزدوران طاغوت با نام اهل بيت ع ، در چه مسيرى حركت ميكنند ؟!!!

 

س : كانالهاي ماهواره اي اهل تسنن در چه مسيري حركت ميكنند؟

پ : دقيقا در همان مسير.از يك جا تغذيه ميشوند.اين رو روشنفكران هر دو گروه فهميدند.

با يك نتيجه و غايت هر دو حركت ميكنند. تظاهر به تقابل ميكنند. با هم يك پازل كه نابودى اسلام و نجات صهيونيست باشه رو تكميل ميكنن.

داعش در عراق از كجا خلق شد ؟

اگه فرزندان سيد على نبودند ، از حرم هاى مقدس و كل كشور عراق چهمانده بود؟ جريانات خيلى واضحه. دروغ ميگويند كه شيعه هستند.

جیب های پرپول برای نشرخیلی از کتب و شبکه ها و رسانه ها ی دو طرف از یک منبعه و یک هدف رو دنبال میکنه .

چرخاندن فلش دو گروه به سمت هم و مصونیت صهیونیست ها .

س : راستي كانالهاي جمهوري اسلامي ايران كه تحت نظر… چطور؟

پ : كانالهاى ما را تماما ، حتى كانال قران را فيلتر كردند ؟ چرا ؟ از چه ميترسند؟

خداوند متعال در قرآن کریم، یهودیان را در لیست بدترین دشمنان اهل ایمان معرفی می‌‌‌کند و می‌‌‌فرماید: {لتجدنّ أشد الناس عداوة للذین آمنوا الیهود والذین أشرکوا}خواهی دید که دشمن‌ترین مردم برای مؤمنان، یهودیان و مشرکانند. [مائده: 82]

حدود پنجاه سوره از صد و چهارده سوره قرآن اعم از مکی و مدنی صراحتاً یا اشارتاً از قوم بنی‌اسرائیل و یهود صحبت می‌‌‌کند.

چرا خداوند متعال بخش قابل ملاحظه‌ای از وحی آسمانی ر ا به معرفی این دسته از انسانها اختصاص می‌‌‌دهد؟! آیا این کار به صورت تصادفی صورت گرفته است؟ هرگز این طور نیست؛ بلکه به طور یقین در آن اسراری نهفته و حکمتی نهان است که آیات قرآنی به طور واضح و آشکار از این ماجرا پرده‌ برداری کرده و حقیقت را بر همگان هویدا می‌‌‌سازد.

و از طرف ديگر ، سنت نبوى و اهل بيت ع در تقويت و توسعه جامعه اسلامى و .. كه نمونه هاى زيادى را در شبهاى قبل و نيز در سايت مطرح كرديم.

امام على ع كه بيشتر وقايع را از لسان و روش ايشان طرح كرديم ، چگونه خليفه دوم ( سبب قتل حضرت محسن ، حضرت فاطمه س ، غاصب حكومت و بنيان گذار ظلم و تباهى مردم دنيا و ……) را ريسمان انسجام امت خوانده و بارها جان وى را به عنوان حاكم ، حفظ ميكنند ! آیا امام علی ع ( نعوذ بالله ) تقیه کرده اند؟ یا این یک راه و استراتژی در جامعه اسلامی است ؟

اما همين امام على ع ، مجبور به شمشير مقابل جمليون و خوارج به ظاهر صحابى و متدين ميشود. كسى كه از غارت زيور يك زن يهودى در سرحدات ، مينالد ، خوارج را ( پس از كلى مهلت و تلاش براى نجات اكثر آنها ) از تيغ ميگذراند.

شك نكنيد ، كه غده هاى سرطانى را با هر نام و شعار و فريبى كه باشند ، با قدرت از سر راه مسلمانان بر خواهيم داشت.

 

س : در شبکه آموزش انیمیشنی را نمایش داده که در آن  به جای بیان واقعیت حادثه حمله به منزل حضرت زهرا (س)، علت شهادت ایشان غم و اندوه حاصل از وفات پیامبر (ص) عنوان شده است.

پ : در جنگ و جهاد ، انتظار معصوم بودن از سربازان خود نداريم ولى كوتاهى و سكون و قعود و غرغر كردن و بهانه گيرى و تسليم و …. را هرگز نپذيرفته و خدا آن را نخواهد بخشيد.

 

س : آيا كساني كه بلندگوي دشمنان هستند و همان حرف هاي آنان را مي زنند، سرباز ما هستند در ثاني بيان كردن اين مطالب براي شناخت دشمنان نفوذي غرغر كردن و بهانه گرفتن است ؟

پ : خير. منظورم نقد خيرخواهانه داخلى نيست. منظورم ، افراد شيادى است كه پنجاه سال است كه كوچكترين خدمتى براى مسلمانان نكرده و مدام تضعيف روحيه و سلب اميد كردن مردم را بانى شده اند. اصطلاحاتى كه گفتم خيلى با سانسور بود. واقعيت عملكرد ايشان خيلى فجيع تر است.

 

 

ﺑﭽﻪ ﺷﯿﻌﻪ؛

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻮﻻﯾﺖ ﻋﻠﯽ؛ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺣﻔﻆ ﻭﺣﺪﺕ؛ﺑﺎ ﻋﻤﺮ ﻣﺪﺍﺭﺍ ﮐﻨﯽ ! ؟

ﺟﻬﺖ ﻣﻮﻓﻘﯿﺘﺶ ﺑﻬﺶ ﻃﻮﺭﯼ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺑﺪﯼ ﮐﻪ ﻋﻤﺮ ﺑﺮﮔﺮﺩﻩ ﺑﮕﻪ ﺧﺪﺍﯾﺎ

ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﮐﻪ ﻋﻠﯽ ﺩﺭﺁﻧﺠﺎﻧﺒﺎﺷﺪ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﮑﻦ !؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺣﺴﻨﯿﻦ ﺍﺕ ﺭﻭ ﺑﻔﺮﺳﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺁﺏ ﺑﺮﺳﻮﻧﻦ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ

ﺷﻤﺸﯿﺮﻫﺎ !؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻮﻻﯾﺖ ﻋﻠﯽ؛ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺭﻭ ﺑﺎ ﻟﻘﺐ ﺍﻡ ﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﺳﻮﺍﺭ ﺑﺮ

ﻣﺮﮐﺐ ﺑﺎ ﻣﺤﺎﻓﻈﺎﻧﯽ ﺍﺯﺧﺎﻧﻢ ﺑﺎﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﻌﺪﺍﺯﺟﻨﮓ ﺟﻤﻞ ﺑﻔﺮﺳﺘﯽ ﺑﻪ

ﺑﯿﺘﺶ ﺩﺭﻣﺪﯾﻨﻪ ! ؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﺳﺐ ﻋﻠﯽ ﻫﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺟﻬﺖ ﻭﺣﺪﺕ ﻋﺒﺎ ﺑﮑﺸﯽ

ﺳﺮﺕ ﻭ ﻧﺸﻨﯿﺪﻩ ﺑﮕﯿﺮﯼ !؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺗﺄﺳﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺖ ﻋﻠﯽ ﺑﮕﻮﯾﯽ : ﻣﻦ ﺣﺮﯾﺺ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﻣﺖ ﻣﺤﻤﺪ

ﻫﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﻭﺣﺪﺕ ﺗﺎﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺁﻧﭽﻨﺎﻥ ﺍﺯﻋﺜﻤﺎﻥ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ

ﺗﺮﺳﯿﺪﻡ ﻣﻌﺼﯿﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻢ ! ؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺣﮑﻢ ﻗﺘﻞ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﺍﻓﮑﻨﺎﻥ ﺭﻭ ﺑﺪﯼ !؟ ‏( ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻼﻏﻪ ﺧﻄﺒﻪ127 ‏)

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻗﺖ ﮐﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﺑﺬﺍﺭﯼ ﺑﺎ ﻓﻘﻬﺎﯼ ﺍﻋﻈﻢ ﺍﻫﻞ

ﺳﻨﺖ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻧﯿﮑﻮ ﻭﻋﯿﺎﺩﺕ ﻣﺮﯾﻀﺸﻮﻥ ﻭﺗﺸﯿﯿﻊ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﺷﻮﻥ

ﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﺟﻤﺎﻋﺘﺸﻮﻥ ﺑﺪﯼ !؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻧﺎﯾﺐ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻧﺖ ﻫﺮ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﺍﯼ ﺭﻭ ﺧﯿﺎﻧﺖ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻡ؛

ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﮐﻔﺮ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﺷﺮﻋﯽ ﺑﺪﻭﻧﯽ ! ؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺑﻔﻬﻤﯽ ﺣﺬﻑ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﻼﻡ‏( ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﺷﯿﻌﻪ ﻭﺳﻨﯽ‏) ﻣﻨﻮﻁ ﺑﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻭﺣﺪﺗه ؟!

 

0 دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید