قرآن ناطق(عج)

359 - آقای محترم قفل دل همسرتان با این کلیدها باز می شود!

نویسنده : زهرا رستگار

  سه نکته مهم که اقایان به ان دقت نمیکنند:   برخی از آقایان با گذشت مدتی از زندگی مشترک تغییراتی را در رفتار وگفتارخود ایجاد می کنند که در مواردی این رفتارها باعث رنجش خاطر همسر می شود   به وضعیت ظاهری خود نمی رسند   برخی از مردها بعد از اینکه مدتی از […]

 

سه نکته مهم که اقایان به ان دقت نمیکنند:

 

برخی از آقایان با گذشت مدتی از زندگی مشترک تغییراتی را در رفتار وگفتارخود ایجاد می کنند که در مواردی این رفتارها باعث رنجش خاطر همسر می شود

 

به وضعیت ظاهری خود نمی رسند

 

برخی از مردها بعد از اینکه مدتی از زندگی مشترکشان سپری شد ، خیال می کنند اگر در بعضی از کارهای مربوط به نظافت خود سهل انگاری کنند ، اتفاقی نمی افتد. غافل از اینکه اگر به نظافت و حفظ ظاهر خود اهمیت ندهند ، خانم احساس می کند که برای همسرش مهم نیست و به او اهمیت نمی دهد. پس همیشه به ظاهر خود برسید ( جلوگیری از بو گرفتن بدن اصلاح صورت وووووو )

 

تاریخ های مهمی مثل روز تولد و سالگرد ها را فراموش می کنند

 

هیچ وقت تاریخ های خاص زندگی مشترکتان را فراموش نکنید. چون فراموش کردن آنها باعث می شود که همسرتان احساس کند به او اهمیت نمی دهید. واو در زندگی شما فقط نقش یک خادم دارد .سعی کنید همه ساله حتی در سالهای پیری هم مناسنت های خاص را هر چند با یک هدیه کوچک هر چند یک شاخه گل به همسرتان تبریک بگویید ، زیرا این عمل موجب پایداری محبت وصمیمیت می گردد. ( این نکته را در نظر داشته باشید که برای خانم های ارزش مالی هدیه اهمیت چندانی ندارد بلکه نفس هدیه دادن آنها را بی اندازه شادمان می کند)

 

دیگر تحسینش نمی کنند.

 

آیا هنوز هم وقتی همسرتان تغییری در خانه وظاهر خود ایجاد می کند متوجه می شوید؟ اگر متوجه می شوید پس به او بگویید. اگر او را تحسین نکنید تصور خواهد کرد که به کلی فراموشش کرده اید . زن ها نیاز دارند که از جانب مردانشان مورد تمجید و تحسین قرار گیرند.ودیده شوند .

 

 

قفل دل همسرتان با این کلیدها باز می شود!

احترام گذاشتن به یکدیگر در حضور دیگران، قدردانی کردن، “انعطاف پذیری” در رفتارتان، گوش کردن به حرف های دیگر و ایده پردازی در خلاقیت در زندگی از اصل های داشتن یک زندگی مشترک به دور از تنش محسوب می شوند.

 

 

گفتنی است مردان و زنان با احترام گذاشتن متقابل به یکدیگر می توانند “اعتماد به نفس” را در هم افزایش دهند و اگر می خواهید همیشه شریک زندگی تان را شاد و خوشحال نگه دارید در حضور دیگران از توانایی های او تعریف و تمجید کنید.

 

 

دو عامل مهم در تحکیم ارتباط

 

  1. اهمیت تقویت باورها: معلمان و متفکران و علما و اندیشمندان در ایجاد و تقویت باور نقش بسیار مهم و تعیین‏کننده و سرنوشت سازی دارند. شما تلاش کنید و برنامه داشته باشید که باورهای همسر و فرزندان خود را تقویت کنید. اگر می‏خواهید همسر و فرزندانتان موضوعی را از شما قبول کنند، باید باورشان را تقویت کنید، مثل باور اهمیت احترام به پدر و مادر و دیگر باورهای تربیتی و اخلاقی و انسانی. به طور مثال به زنان باور دهید که قوی هستند. شما اگر باور احترام به مادر خود را سه برابر تقویت کنید برایتان بازخورد دنیوی و اخروی خواهد داشت سه برابر به مادرتان احترام می گذارید و در برابر حرف پدر و دیگران سه برابر برایش ارزش قائل هستید.

 

  1. اهمیت شور و عشق و هیجان: ایجاد شور و عشق و هیجان باعث حرکت در انسان می شود. اگر رابطه عقلی بدون وجود عشق و هیجان بین زن و مرد وجود داشته باشد باعث دل‏مردگی و خشکی می شود. باید بتوانید با فرزندانتان ارتباط برقرار کنید و دل همسر و فرزندان خود را شاد کنید. باید شعر و لطیفه یاد بگیرید. ارتباط کلامی خود را در همه زمان ها حفظ کنید. روایات و سخنان خوب را که می‏شنوید و گفتار بزرگان را برای همسرتان تعریف کنید.

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید