قرآن ناطق(عج)

290 - حقایق و باورهای غلط درباره تمایلات جنسی

نویسنده : زهرا رستگار

حقایق و باورهای غلط درباره تمایلات جنسی     تمایلات جنسی مبحثی است که همیشه جنجال برانگیز بوده است. تمایلات جنسی هیچ قاعده و قانون مشخصی ندارند مخصوصا وقتی مسئله رضایت باشد. هر چیزی که برای زوج لذت بخش و خوشایند و عملی باشد، قابل انجام است. قوانینی برای آن وجود ندارد زیرا ترکیب جسمی […]

حقایق و باورهای غلط درباره تمایلات جنسی

 

 

تمایلات جنسی مبحثی است که همیشه جنجال برانگیز بوده است. تمایلات جنسی هیچ قاعده و قانون مشخصی ندارند مخصوصا وقتی مسئله رضایت باشد. هر چیزی که برای زوج لذت بخش و خوشایند و عملی باشد، قابل انجام است. قوانینی برای آن وجود ندارد زیرا ترکیب جسمی و رویکردها و نگرش های اجتماعی زوج ها با هم تفاوت دارد.

 

چیزی که برای یک زوج در رابطه جنسی ایده آل است، برای دیگری راضی کننده نیست. باورهای جنسی غلط به عنوان قانون شکل می گیرند اما تمایلات جنسی انسان ها مسئله ای شخصی است نه عمومی و هیچ قاعده و قانونی ندارد. بگذارید ببینیم چه باورهای اشتباهی در این رابطه بین عموم مردم وجود دارد و حقیقت آنها چیست:

 

 

 

  • روش انقطاع از بروز بارداری جلوگیری می کند

خیلی از زوج ها با این تصور که روش انقطاع (بیرون آوردن فوری آلت تناسلی از واژن پیش از انزال) می تواند به طور کامل در برابر بارداری جلوگیری کند، از این روش استفاده می کنند. از میلیون ها اسپرم، برای باردار کردن یک زن فقط یک اسپرم مورد نیاز است و حتی یک قطره از مایع منی مرد حاوی هزاران یا میلیون ها اسپرم است. در موقع انزال نیست که مردها اسپرم ترشح می کنند بلکه حتی مایع پیشاب هم ممکن است به اندازه کافی اسپرم برای وارد شدن به رحم در خود داشته باشد. این باور اشتباه باعث می شود تعداد زیادی از زوج ها ناخواسته باردار شوند. روش انقطاع می تواند از بارداری جلوگیری کند اما هیچ وقت روش مطمئنی نیست.

 

  • ارضا شدن فقط به سایز بستگی دارد

آیا سایز مهم است؟ حتی قشر تحصیلکرده جامعه باور دارند که سایز اهمیت بسیار زیادی در ارضای جنسی دارد. اما در واقعیت، علم ثابت کرده است که هیچ آلت تناسلی برای واژن بزرگ یا کوچک نیست. این سایز آلت جنسی مرد نیست که اهمیت دارد بلکه تمرین درست حرکات و جنبه عاطفی زوج است که به یک ارگاسم خوب منجر می شود. هیچ وقت نمی توانید میزان مرد بودن کسی را با سایز آلت جنسی او بسنجید. جالب است بدانید که داروهایی هم که برای افزایش سایز آلت جنسی در بازار وجود دارد، هیچ تاثیری بر بزرگ کردن سایز آلت تناسلی نخواهد داشت.

 

  • مردان فعال تر از زنان هستند

این نیز یک باور جنسی اشتباه دیگر است که نیاز مردان به رابطه جنسی بیشتر از زنان است. این باور از ریشه غلط است. زن و مرد که هر دو از یک نوع و انسان هستند، به یک اندازه تمایلات جنسی دارند. اما زنان برخلاف مردان طوری طراحی شده اند که بیشتر به جنبه های عاطفی رابطه نگاه می کنند تا جنسی آن. برای زنان لازم است که ابتدا دلبستگی عاطفی پیش بیاید. به علت همین تفاوت است که اغلب باور دارند فعالیت جنسی مردان بیشتر از زنان است.

 

  • یک رابطه جنسی عالی همیشه به ارگاسم منتهی می شود

یک رابطه جنسی بدون ارگاسم به نظر خیلی از زوج ها اصلا رابطه جنسی جالبی نیست. اما این هم یک باور اشتباه دیگر است و برای اینکه یک نزدیکی، عالی باشد نیازی نیست که حتما به ارگاسم منجر شود. ارگاسم اوج بیولوژیکی از تمایلات جنسی است نه احساسی. خوشنودی در تمایلات جنسی بیشتر عاطفی و احساسی است و حتی بدون ارگاسم هم افراد می توانند رابطه جنسی لذت بخش داشته باشند. ارگاسم فقط نشانه تکمیل جسمی فعالیت جنسی است و نقش کمتری در احساس رضایت افراد از رابطه جنسی شان دارد.

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید