قرآن ناطق(عج)

295 - غذاهای موثر بر تقویت میل جنسی

نویسنده : زهرا رستگار

غذاهای موثر بر تقویت میل جنسی وقتی در مورد سلامت جنسی صحبت می‌شود، پای مسائل زیادی ازجمله خلق و خو و سازگاری زوجین تا خوردن غذاهایی که بر بهبود عملکرد جنسی مردان و زنان تاثیر می‌گذارد به میان کشیده می‌شود. از آنچه بزرگان طب سنتی و متخصصان علوم غذایی گفته‌‌اند این‌گونه بر‌می‌آید که تاثیر برخی […]

غذاهای موثر بر تقویت میل جنسی

وقتی در مورد سلامت جنسی صحبت می‌شود، پای مسائل زیادی ازجمله خلق و خو و سازگاری زوجین تا خوردن غذاهایی که بر بهبود عملکرد جنسی مردان و زنان تاثیر می‌گذارد به میان کشیده می‌شود. از آنچه بزرگان طب سنتی و متخصصان علوم غذایی گفته‌‌اند این‌گونه بر‌می‌آید که تاثیر برخی مواد غذایی، مهارکننده‌های قوای جنسی را کاهش می‌دهد و باعث افزایش میل جنسی می‌شود.

 

؛ برخی دیگر جریان خون سیستم تناسلی را افزایش می دهد و تعدادی به ترشح هورمون های شادی بخش کمک کرده و می تواند فرد را سرحال آورده و خوش خلق کند.البته به گفته حکما پاسخ به غذا در هر فردی با فرد دیگر تفاوت دارد و دلیل این تفاوت ها طبیعت یا مزاج مختلف افراد است. نکته دیگر آن که غذاهای محرک جنسی در همه جای دنیا یکسان نیست و در هر منطقه جغرافیایی مردم انواع خاصی از خوراکی ها را می شناسند که به نظر آنها چنین خاصیتی دارد.

 

زن و شوهر باید دارای مزاج یکسانی باشند

 

انسان ها دارای دو طبع گرم و سرد با اخلاط سوداوی، صفراوی، بلغمی و دموی هستند که طب سنتی از روی همین موضوع مزاج شناسی کرده و به رفع مشکلات جنسی زوج ها می پردازد.

 

با بررسی روی مزاج ها مشخص شده است گرم مزاجان افرادی فعال و پرجنب وجوش و افراد سردمزاج کند و کم انرژی هستند. در نتیجه برای ایجاد عشق و صمیمیت زوجین و تطابق جسمی و جنسی آنان، زن و شوهر باید دارای مزاج یکسانی باشند. یعنی فرد گرم مزاج با فرد گرم مزاج و فرد سرد مزاج با فرد سرد مزاج ازدواج کند، زیرا درغیر این صورت زن و شوهر بسختی می توانند تمایلات عاطفی و جنسی همدیگر را درک و تحمل کنند.

 

در واقع فردی که گرم و پرانرژی است در کنش ها و واکنش های جنسی یا حتی خلقی و احساسی پررنگ تر و سریع تر از فرد سرد و منفعل جنسی است و این همان عاملی است که موجب نارضایتی زناشویی می شود و خوب است بدانید این مسأله در مورد تفاهم و همدل بودن دو دوست هم صادق است.

 

در میان مشکلات جنسی آنچه بیشتر در جامعه ما مشاهده می​شود، ضعف، ناتوانی و سردی میل جنسی است که برای به تعامل رسیدن زوجین در این زمینه، فردی که میل جنسی اش زیاد است باید از مواد غذایی کاهنده میل جنسی و فردی که از این لحاظ ضعیف است باید از غذاهای مولد این میل استفاده کند. البته این را بدانید با مواد غذایی طبع گرم هیچ گاه یک فرد سرد مزاج را نمی توان گرم مزاج کرد و اگر هم بتوان او را تغییر داد بسیار اندک خواهد بود.

 

در طب سنتی آمده است که برای تقویت میل جنسی باید با مصرف مواد مغذی همه اعضا از جمله قلب، کبد، معده، کلیه، مغز و سیستم تناسلی را تقویت کرد.

 

غذاهایی با طبع گرم و سرد

 

بیشتر مواد غذایی محرک میل جنسی دارای طبع گرم وبیشتر مواد غذایی مهارکننده این میل دارای طبع سرد هستند. بر اساس یک تحقیق، مواد غذایی مهارکننده میل جنسی تا ۴۰ درصد می تواند از حرارت جنسی فرد بکاهد.

 

بسیاری از مواد غذایی مانند گوشت گوسفند، شتر، بوقلمون، مرغابی، انواع شیرینی ها، کشمش، خرما، عسل، ارده، انجیر، انگور، موز، خرمالو، خربزه، گردو، نمک، روغن، هل، تخم مرغ، نان گندم، ادویه جات تند و غذاهای فرآوری شده همچون سوسیس و کالباس طبع گرمی دارند، اما از غذاهای سرد می توان به گوشت گاو، گوساله، مرغ، ماهی، برنج، ماست، خیار، هندوانه، جو، ماش، باقلا، ذرت، زرشک، انواع لبنیات، کدو، ریواس، قارچ، تمبرهندی، گوجه سبز، چغاله بادام، گیلاس، کاهو، آلو، انار، سرکه، مرکبات ترش و آب یخ اشاره کرد.

 

غذاهای موثر در آمادگی روحی

 

یکی از مراحل آمادگی روحی برای داشتن یک رابطه جنسی موفق اعتماد به نفس بالا و روحیه بانشاط است که بتواند با استرس و تنش های روزمره مقابله کند. در نتیجه خوردن غذاهایی مانند ماهی، شیر، عسل، گوشت بوقلمون، گردو، موز، تخم مرغ، گوشت گوساله کم چرب و غذاهای تند و پرادویه می تواند با کمک به ترشح مواد شیمیایی خاص و افزایش سروتونین (هورمون شادی بخش) درگیری های ذهنی را کم کرده و با افزایش پمپاژ قلب و خونرسانی به مغز بر قدرت تمرکز و تخیل جنسی بیفزاید.

 

افزایش دهنده های قوای جنسی

 

برای مرحله بعد که باید به اندازه کافی خون به سیستم تناسلی برسد و هورمون های جنسی تراوش کند و انرژی فرد تامین شود، باید از این غذاها استفاده کرد؛ غذاهای دریایی که حاوی روی، سلنیوم و ید است، شکلات تلخ که محرک سیستم مغزی است، زنجبیل که باعث افزایش خونرسانی به دستگاه تناسلی مرد و زن می شود. زیتون سبز برای مردان و زیتون سیاه برای زنان و سیب که سبب تحریک و افزایش قوای جنسی می شود.

 

همچنین برای پیشگیری از اختلال نعوذ در مردان مصرف روزانه یک لیوان آب انار طبیعی توصیه شده است. میگو، سبزیجات برگ پهن مثل کاهو، گوجه فرنگی و روغن زیتون با تامین مواد لازم قدرت اسپرم سازی را افزایش می دهد.

اسفناج که سرشار از منیزیم است و سبب گشاد شدن رگ های خونی و جریان بهتر خون در اندام تناسلی می شود. لیموترش که به تولید و تحرک سلول های اسپرم کمک می کند. زغال اخته که با زدودن کلسترول رسوبی در رگ ها تاثیر کوتاه مدتی بر جریان خون داشته و بعضی از متخصصان تغذیه از آن به عنوان ویاگرای طبیعی نام برده اند.

 

سوپ جو، عسل، ، انجیر، بادام، مارچوبه و جگر که به علت داشتن ویتامین B6 به تولید هورمون مردانه تستوسترون کمک می کند. این را هم بدانید بر طبق نظر حکمای چینی جوشاندن و خوردن مارچوبه به مدت سه روز متوالی سیستم تناسلی مرد و زن را تقویت کرده و برای بعضی بیماری های جنسی و کلیوی استفاده می شود. ریحان و اسطوخودوس هم یکی از موادی است که بوی آن محرک قوای جنسی در زنان است. البته به یاد داشته باشید تاثیر این غذاها بر روی قوای جنسی اشخاص متفاوت است.

 

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید