قرآن ناطق(عج)

103 - آنچه به مرد احساس امنیت می دهد

نویسنده : زهرا رستگار

آنچه به مرد احساس امنیت می دهد خانوم های محترم برای اینکه همسری متعادل داشته و امنیت او را حفظ نمایند ، باید نکات زیر را رعایت کنند: پرهیز از تعیین مهریه های سنگین مهریه سنگین مرد را به هم می ریزد و با خود می گوید: اگه یه دفعه بگه مهریه ام رو می […]

آنچه به مرد احساس امنیت می دهد

خانوم های محترم برای اینکه همسری متعادل داشته و امنیت او را حفظ نمایند ، باید نکات زیر را رعایت کنند:

پرهیز از تعیین مهریه های سنگین

مهریه سنگین مرد را به هم می ریزد و با خود می گوید: اگه یه دفعه بگه مهریه ام رو می خوام ، چه کنم؟ و…

خانواده های محترم! اولین پیامی که تعیین مهریه ی زیاد توسط شما ، به داماد و خانواده ی او انتقال می دهد ، این است که داماد احساس می کند شما به او اعتماد کافی را ندارید و می خواهید با تعیین مهریه ی زیاد استحکام زندگی دخترتان را تأمین کنید. بروز این احساس در داماد بسیار خطرناک است و شور و اشتیاق او را برای خدمت به همسرش تا حدودی کاهش می دهد. از طرفی این طرز فکر که مهریه ی زیاد باعث می شود که داماد به فکر طلاق دادن دخترمان نیفتد ، در موارد زیادی اشتباه است. زیرا علت اکثر طلاق ها به خاطر عدم تفاهم زن و مرد است ، لذا اگر مردی با زنش مشکل داشته باشد ، اگر هم به خاطر سنگینی مهریه او را طلاق ندهد ، مطمئناً به خاطر اختلافی که با او دارد ، زندگی را به کامش زهر می کند. لذا به جای تعیین مهریه ی بالا ، به دنبال یک جوان خوب باشید تا ایمان و اخلاق و دیگر خصوصیات اخلاقی اش تضمین کننده ی استحکام زندگی دخترتان باشد.

حضور زیاد  زن در منزل

خانوم های محترم! همانطور که شما دوست دارید که شوهرتان وقت زیادی را برای با شما بودن قرار دهد ، مردان نیز دوست دارند که همسرانشان بیشتر وقت خود را با آنها سپری نمایند و این مسئله به مردان امنیت و آرامش می دهد. لذا وقتی که همسرتان در منزل حضور دارد ، تا می توانید از رفتن به خانه ی همسایه ، اقوام و دوستان خودداری کنید و این دید و بازدیدها را یا با شوهرتان و یا با اجازه ی او در زمانی که او در محل کار حضور دارد، انجام دهید.

مراقبت از نظم و آرامش خانه

هر چه خانه بی نظم تر و نامرتب تر باشد ، احساس آرامش و امنیت در مرد کمتر می شود ، لذا به نظم و تمیزی خانه ی خود اهمیت زیادی دهید.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد بحث آماده بودن غذا و دیگر مایحتاج منزل است. این مسئله در خانه هایی که خانوم منزل شاغل می باشد بیشتر دیده می شود. خانوم های بزرگوار! من مخالف شاغل بودن خانوم ها نیستم ، اما تجربه نشان داده است که اگر زنی برای شوهر و فرزندانش غذا درست نکند و به آنها غذای حاضری یا غذای رستوران بدهد ، آرامش و امنیت آنها به شدت لطمه خورده و آسیب های فراوانی را به دنبال خواهد داشت. لذا حتی الامکان به این مسئله توجه داشته باشید. شاید شوهر شما به دلیل علاقه و احترامی که برایتان قائل است این مسئله را به زبان نیاورد ، ولی مطمئناً دوست دارد که دستپخت شما را بخورد و از غذاهای رستورانی رضایت چندانی ندارد.

اعتماد و پرهیز از تجسس

اگر زنی بیش از اندازه مردش را سوال و جواب کند ، امنیت و آرامش او را خدشه دار خواهد کرد.

خانوم های محترم! بازجویی شما و حساسیت بیش از حد شما در مورد رفتار مرد ، او را ناراحت می کند. لذا اگر می خواهید محبوب همسرتان باشید ، از این رفتار اجتناب نمایید.

عیب پوشی و راز داری

همانطور که شما دوست ندارید که عیب های خود و خانواده تان به گوش خانواده ی شوهرتان برسد ، مردتان نیز دوست ندارد که مشکلات درون خانواده ای و شخصی او ، به گوش خانواده شما برسد. لذا راز داری را به نحو احسنت مراعات کنید ،تا شوهرتان در کنار شما احساس امنیت و آرامش کند

قرآن می فرماید: هنَّ لباسٌ لَکُم و اَنتُم لِباسٌ لهُنَّ یعنی زن و مرد را لباس همدیگر آفریدیم تا عیب های هم را بپوشانند و برطرف نمایند. لذا سعی نکنید که عیب های همسرتان را به اقوام و بزرگان بگویید. شاید هدف شما از این کار اصلاح عیب همسرتان باشد ، اما گاهی این کار نتیجه ی بدتری را در پی خواهد داشت.

ایمان ، باورها و رفتارهای اعتقادی

هر چه زنی با ایمان تر باشد ، مردش او را بیشتر دوست دارد و می داند که از جانب او آزاری به او نخواهد رسید. می داند همسرش خیانت نخواهد کرد. می داند که فرزندانش منحرف نخواهند شد و …

البته افراط  و تفریط در دینداری آسیب های زیادی دارد که مجال صحبت پیرامون آن نیست و باید با مراجعه به کتب یا کارشناسان دینی از آن جلوگیری کرد.

پوشش مناسب و مراقبت در رفتارها و ارتباطات

خانوم های محترم! هر چه شما پوشیده تر باشید و رفتارتان در برخورد با نا محرم سنگین تر باشد ، مردتان احساس امنیت و آسایش بیشتری خواهد کرد. به وفور مشاهده شده خانوم هایی که بی حجاب هستند و خیلی راحت با نامحرم بگو و بخند راه می اندازند ، مورد سوء ظن فراوانی از سوی شوهرشان قرار گرفته اند. لذا اگر زنی حجاب داشته باشد و حریم ها را نگه دارد ، مردش در سفرهای کاری که مجبور است تنهایی برود ، با آرامش او را ترک نموده و مطمئن است که همسرش خیانت نمی کند ، ولی بالعکس ،عدم رعایت این موارد توسط خانوم و موجب بی اعتمادی و سوء ظن مرد نسبت به او خواهد شد.

0 دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید