قرآن ناطق(عج)

375 - نسخه ای برای ایجاد محبت!

نویسنده : زهرا رستگار

نسخه ای برای ایجاد محبت!     ۱۰ کپسول برای ایجاد محبت در رابطه ی شما و همسرتان، در زمان نیاز ، صبح ،ظهر،شب   بدون ممنوعیت زمانی :   ۱- همیشه خودجوش و باانگیزه بمانید: کارهایی انجام دهید که بدون برنامه‌ریزی قبلی به نظر برسند ،   ۲- محبت خود را نشان دهید: به […]

نسخه ای برای ایجاد محبت!

 

 

۱۰ کپسول برای ایجاد محبت در رابطه ی شما و همسرتان، در زمان نیاز ، صبح ،ظهر،شب

 

بدون ممنوعیت زمانی :

 

۱- همیشه خودجوش و باانگیزه بمانید: کارهایی انجام دهید که بدون برنامه‌ریزی قبلی به نظر برسند ،

 

۲- محبت خود را نشان دهید: به همسرتان بگوئید که به او فکر می کنید. در طول روز با او تماس بگیرید و سعی کنید به راه های مختلف محبت تان را ابراز کرده و آن را احتکار نکنید.

 

۳- به چشم‌های او نگاه کنید: وقتی با همسرتان صحبت می‌کنید، به صورت او نگاه کنید. برخورد نگاه‌ها باعث می‌شود بیشتر ارتباط بین یکدیگر را احساس کنید.خیلی از اوقات شمابا هم صحبت می کنید اما از اطاق مجاور. هر کدام مشغول کار خود هستید و فقط در حد لزوم از اتفاقات روز با هم صحبت می کنید و در آخر اسم آن را می گذارید ارتباط؟

 

برای هم وقت بگذارید و حتی شده چند لحظه ای را به هم اختصاص دهید و هنگام صحبت ، کنار هم نشسته و به چشمان هم نگاه کنید ،البته فراموش نکنید قبل از دیدن هم برای این ملاقات خود را آماده کرده و کمی به ظاهر خود برسید.

۴- حتی برای اعلام ناموافق بودن از موافقت شروع کنید: از مجادله و بحث با همسرتان پرهیز کنید. وقتی می‌خواهید عدم موافقت خود را اعلام کنید، ابتدا با مناسب‌ترین و آرام‌ترین راه ممکن با جمله «حق با توست» شروع کنید.

 

۵- تغییر را همیشه مدنظر داشته باشید: با ظاهر جدید و متفاوت، همسر خود را غافلگیر کنید.در چینش خانه تغییر دهید ، اگر همیشه برای پیاده روی به محل خاصی می رفتید ،اینبار جای دیگری را امتحان کنید و خلاصه زندگی تان را از روز مرگی نجات دهید.

 

۶- یک کار غیرمنتظره انجام دهید: از هوشتان استفاده کنید و با توجه به شناختی که از همسرتان دارید کاری که برای او مطبوع است را انجام دهید.

 

۷- همیشه برای محبت و تعهدی که به هم دارید، جشن بگیرید: می‌توانید یک کار نمادین انجام دهید، مثلا گیاه خاصی را که می‌دانید مورد علاقه همسرتان است، خریداری کنید یا در باغچه بکارید و به او بگویید این کار نمایان‌کننده عشق شماست.

 

۸- از رابطه تان مراقبت کنید: با یک کار کوچک که مستقیما به همسرتان نفع می‌رساند، می‌توانید به او ابراز محبت کنید مثلا لباس‌های او را اتو کنید. این کار شاید زمان زیادی نبرد؛ اما به او نشان می‌دهید، چقدر به فکرش هستید.

 

۹- با رقیبتان صمیمی باشید: اگر کسی در زندگی همسرتان وجود دارد که وی را رقیب خود می‌دانید، مانند بهترین دوست یا مادر همسرتان، از بحث کردن درباره آنها پرهیز کنید و در عوض با دعوت کردن آنها برای یک شام دوستانه، همسر خود را غافلگیر کنید.

 

۱۰- گذشته را دوباره زنده کنید: ‌با نگاه کردن به فیلم‌های تعطیلات، تصاویر خانوادگی و عکس‌های جشن ازدواج می‌توانید به استحکام رابطه زناشویی خود با همسرتان کمک کنید.

 

 

 

فراموش نکنید ارتباط شما و همسرتان همانقدر منحصربه فرد است که هر کدام از شما . پس سعی کنید از راهنمایی ها استفاده کنید اما آن ها را مطابق زندگی و نوع رابطه تان تغییر دهید. هیچ نسخه ی واحدی برای رابطه ی عاطفی شما وجود ندارد ،این شما هستید که می توانید بهترین نسخه را تهیه و با عمل به آن موفق شوید.

 

 

 

به همسرتان محبت کنید .

 

برای محبت کردن به همسر راه‌های متفاوتی وجود دارد مندر زیر به چند مورد از آنها اشاره می‌کنم:

 

– اگر ناراحت است به احساسش احترام بگذار.

 

– وقتی خسته است به او کمک کن.

 

– هر وقت به تنهایی احتیاج دارید و می‌خواهید با خودتان خلوت کنید، به او بگو که می‌خواهی مدت کوتاهی تنها باشی و به زودی پیش او خواهی بود.

 

– وقتی که دیگر نیازی به تنهایی نبود و پیش او بودید، با بیانی صمیمانه به او علت ناراحتی خود را بگو و او را مطمئن ساز که تقصیری متوجه ی او نبوده است.

 

– در حضور دیگران به او احترام بگذار از خوبی‌هایش تمجید کن.

 

– در جمع و میهمانی به او بیشتر از سایرین توجه کن.

 

– در مناسبت‌های خوب زندگی، مانند سالروز ازدواج یا تولد و غیره با نوشتن مطلبی کوتاه ابراز عشق و علاقه کن.

 

– سعی کن حال و احساس او را درک کرده و بعد حرف بزنید. مثلا اگر حالش خوب است، بگو امروز خوشحال به نظر می‌رسی و یا اگر سرحال نبود بگو «فکر می‌کنم خسته هستی».

 

– سعی کنید، رفتارتان مثل روزهای اول آشنایی باشد. نخستین روزهای آشنایی را همواره به یاد داشته باشید.

 

 

 

– صمیمیت را چاشنی زندگی کنید و به جای اینکه در مقابل یکدیگر بایستید به موازات یکدیگر حرکت کنید و به «ما شدن» بیندیشید. بال پرواز یکدیگر باشید.

 

– وقتی کاری برایتان انجام می‌دهد ، تشکر خود را بیان نما.

 

– با هم طوری صحبت کنید که از خواسته‌های یکدیگر به خوبی آگاه شوید.

 

– از همدیگر نظرخواهی کنید.

 

– به کارهای روزانه‌اش علاقه نشان بده، و از کارهایی که انجام می‌دهد سوال کن.

 

– سعی کنید در بیرون رفتن از منزل، لباس هر دوی شما مرتب و شیک باشد.

 

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید