قرآن ناطق(عج)

294 - بهداشت قبل از مقاربت

نویسنده : زهرا رستگار

بهداشت قبل از مقاربت   مرد و زن باید فرصت را از دست ندهند و درکوتاهترین مدت متوجه شوند که طرفش از چه بوئی خوشش می آید و تحریک می شود .   عده ای از مردان از بوی زیر بغل همسرشان بشدت ازرده میشوندوبعضی بوی بدن زن را دوست دارند. ولی بوهای زننده دهان […]

بهداشت قبل از مقاربت

 

مرد و زن باید فرصت را از دست ندهند و درکوتاهترین مدت متوجه شوند که طرفش از چه بوئی خوشش می آید و تحریک می شود .

 

عده ای از مردان از بوی زیر بغل همسرشان بشدت ازرده میشوندوبعضی بوی بدن زن را دوست دارند. ولی بوهای زننده دهان را که می تواند ناشی از عوامل مختلف باشد ، برای زن و شوهر مطبوع نیست لذا آنان باید به رعایت بهداشت ، مسواک دندان ها و خوشبو کردن خویش توجه داشته باشند .

 

برای برطرف ساختن بوی زننده و نامطبوع اعضاء پایین قبل از مقاربت با آب شستشو داده و اگر قبل از آن استحمام شود مخصوصا خانم ها ، چون پس از استحمام بدن ظریف و لطیف آنان بویی خاصی میدهد ، برای شوهرش بسیار خوشایند می باشد . شستن واژن با صابون خانهارو دچار خشکی واژن می کند لذا توصیه نمیشود

 

برای بعد از مقارت هم شستشوی برای زن و مرد لازم است و حداکثر متخصصین بیش از ۴ ساعت برای شستن آلت را توصیه نمی کنند . بلکه باید بعد از مقاربت زن و مرد خودشان را شستشو دهند و از دخول مجدد بدون شستشو پرهیز شود.

 

اسلام ، غسل بعد از هر آمیزش را توصیه می کند . و مستحب می داند که هر چه زودتر غسل انجام گیرد .

 

مردی خدمت مولای متقیان علی ع آمد و گفت : من عزل می کردم و همسرم آبستن شده است . حضرت فرمود :« آیا هیچ شده که پس از آمیزش غسل نکرده مجدد آمیزش کنی ؟ » گفت : آری . فرمود:« همین سبب شده است .

 

مرد باید بعد از آمیزش ادرار کند و خودش را شستشو دهد در غیر این صورت در مقاربت مجدد احتمال باردار شدن زن می باشد .

 

رعایت نکردن بهداشت توسط زن و مرد ممکن است آنهارا به بیماری های مختلف دچار کند .

 

برای زن و شوهر قبل از مقاربت خالی کردن مثانه از ادرار لازم و بسیار ضروری است.

 

بهداشت دهان « خوشبو کردن دهان »

 

زن و شوهر به واسطه ی همسری و هم خوابگی از بوی دهان یکدیگر برخوردار می شوند .

 

رسول اکرم ص می فرماید :« بهترین زنان امتم کسانی هستند که دهانشان خوشبوتر باشد »

 

یکی از عواملی که در خوشبوئی دهان تاثیر بسزایی دارد ، مسواک کردن است . به طوری که حضرت امام صادق ع فرمودند :« مسواک کردن ۱۲ فایده دارد … چشم را نورانی می کند . اندوه را می زداید. حافظه را زیاد می کند . دندان ها را سفید و ثواب را زیاد می نماید . بوی دهان را می برد . لثه را محکم می کند و اشتهای غذا می آورد و فرشتگان را خوشحال می کند . »

 

زن و شوهر از خوشبو بودن دهان همدیگر لذت می برند و از بوی بد دهان یکدیگر افسرده و ناراحت می گردند.

 

در دهان میکروب های بی شمار یافت می شود که از وجود زخمها و ضایعات موضعی و یا ضعف حال عمومی بدن استفاده کرده و باعث صدمات بسیاری به دهان ودندان می شود که سبب بد بوئی دهان می شود .

 

توجه: بد بو بودن دهان می تواند عوامل مختلفی داشته باشد . لثه ها ، روده ها و پوسیدگی دندان ها و … با مراجعه به پزشک می توان آن را کنترل کرد.

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید