قرآن ناطق(عج)

363 - حرف هایی که مردان را دیوانه میکند!

نویسنده : زهرا رستگار

حرف هایی که مردان را دیوانه میکند!     شما می توانید در مورد نحوه لـبـاس پـوشیـدن یـا اضافه وزن شوهر خود صحبت کنید بـدون ایـنکه برای او دلخوری پیش بیاید و از شما دلگیـر شود امـا چـهار مـسئله وجـود دارد که پیش کشیدن هر یک تاثیر ناگواری در روحیه و غرور مردها برجای خواهد […]

حرف هایی که مردان را دیوانه میکند!

 

 

شما می توانید در مورد نحوه لـبـاس پـوشیـدن یـا اضافه وزن شوهر خود صحبت کنید بـدون ایـنکه برای او دلخوری پیش بیاید و از شما دلگیـر شود امـا چـهار مـسئله وجـود دارد که پیش کشیدن هر یک تاثیر ناگواری در روحیه و غرور مردها برجای خواهد گذاشت.

 

پیش کشیدن این چـهار مـسئله اولاً باعث می‌گـردد که او خودش را با خصیصه‌های مـردان دیـگر مقایسه نموده و سرخورده شود. دوم اینکه تـغییر مسائل مذکور به دست خود آدم نبوده و جزء ویژگی‌های هر انسانی است.

 

پس حواس خود را جمع کرده و با به خاطر سپردن این چهار مورد، موجب افسردگی و نا‌امیدی او نشوید و از به خطر افتادن زندگی آینده خود جلوگیری کنید.

 

بنیه مالی و پول

 

واضح است که داشتن پول بیشتر بهتر از داشتن مقدار کم آن می‌بـاشد. مـردان بـر این تصورند که میزان سـرمایه و قدرت مـالی آن‌ها منعکس کننده ارزش‌های درونیشان است. بنابراین گوشـه و کنـایه زدن در مـورد درآمـد یـک مـرد در حـقیـقت لـطمـه زدن بـه غـرور او محسوب می‌گردد.

وقتی به شوهر خود با سخنی نیشدار می‌گویید که مثلا «تلویزیون ما کوچک‌ترین تلویزیون دنیاست»، در وجود و ضمیر او آتشی برمیافروزیـد چون او را در برابر مردهای دیگری که می‌شناسید شرمنده و تحقیر نموده‌اید.

 

توجه داشته باشید تلویزیون بزرگ یعنی کیف پر از پول. درآمـد یـک مـرد چیزی نیست که بتواند آن را فورا تغییر دهد، مگر اینکه بخواهد بـه یک بانک دستبرد بزند. شـکاف، زمانی عمیق‌تر می‌شود که یـک زن، بی‌پولی، وسایل قدیمی، عدم خرید طلا و جواهر یا خـانه مـحـقر شـوهـرش را مکرر به وی گوشزد می‌کند و نمی‌داند که با این کار هر بار تیشه به ریشه زندگی خود می‌زند چرا که این تحقیر‌ها نه تنها از عشق میان آن‌ها می‌کاهد بلکه به هیچ وجه باعث اقدامی برای بهتر شدن وضع زندگی نخواهد شد. شاید اگر به جای تحقیر شوهر خود او را تشویق به انجام کارهای موثرتری نمایید زود‌تر به خواسته خود برسید.

 

موی سر

 

اگر مسئله‌ای وجـود داشته باشد که مــردان بـه آن حساس باشند، این مسئله موی سر آنهاست. هر مردی نگران این موضوع است که بالاخره موی سرش را از دست خواهد داد، چون مردان تصور می‌کنند کـه بـا ریختن موی سر، جذابیت آن‌ها در برابر همسرشان نیز از بین خواهد رفت.

یـکی از دوسـتـان مـن بـعد از اینکه نامزدش به او گفت: «موهای خوشرنگی داری ولی حیف که کـم پشته»، دچـار افـسردگی شـد. در حـقیقت او کار زیادی برای پرپشت کردن مـو‌هایش نمی‌توانست انجام دهد مگر اینکه به سـراغ داروهـای گـرانقـیـمـت رشد مو می‌رفت.

 

اندازه قد

 

مرد‌ها کار زیادی در مورد کوتاهی قد خـود نمی‌توانند انجام دهند. با اینکه بسیاری مردان کوتاه قد و در عین حال قدرتمند و موفق، در اجتماع وجـود دارند، مطالعات نشان داده کـه مـردان بـلنـد قد جـدیتـر از مـردان کوتاه قد به نظر می‌آیند.

 

مردانگی

 

مسخره نمودن مردانگی یک فرد، شکنجه آور‌ترین گوشه و کنایه برای وی به شمار می‌آید. یک زن باید بداند که هرگز نباید شوهر خود را به دلیل ناتوانی‌ها و ضعف‌های جنسی وی مورد سرزنش و استهزاء قرار دهد چرا که این مطلب می‌تـواند صـدمات و زیان‌های جبران ناپذیری در روحیه و زندگی او بگذارد.م

نـکته این است که وقتی شما به شوهر خود این موضوع را گوشزد می‌کنید، در حقیـقـت او تصور می‌نماید که نسبت به مردان دیگر دارای ضعف و ناتوانی شدید است و همین امر باعث سرشکستگی و آزرده خاطری وی می‌شود.

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید