قرآن ناطق(عج)

266 - مرور اشتباهات راهی برای حل مشكلات و نجات زندگی زناشویی

نویسنده : زهرا رستگار

  مرور اشتباهات راهی برای حل مشكلات و نجات زندگی زناشویی             آیا شما هم جزو كسانی هستید كه هنگام رویارویی با مشكلات زندگی مشترك خود دچار استرس می شوید؟ وقتی زندگیتان به ناكامی می رسد، یكی از دشوارترین كارهایی كه باید انجام دهید اینست كه، سعی كنید صبور و […]

 

مرور اشتباهات راهی برای حل مشكلات و نجات زندگی زناشویی

 

 

 

 

 

 

آیا شما هم جزو كسانی هستید كه هنگام رویارویی با مشكلات زندگی مشترك خود دچار استرس می شوید؟ وقتی زندگیتان به ناكامی می رسد، یكی از دشوارترین كارهایی كه باید انجام دهید اینست كه، سعی كنید صبور و خوشحال باشید. این ده رهنمود، شما را در مراقبت از خودتان هنگام روبرو شدن با طلاق احتمالی، یاری می كند:

سروقت انجام دادن كارها:

هرچه كه در گذشته اتفاق افتاده را رها كنید، شما توانایی تغییر آن را ندارید. نگران پیشامدهای احتمالی فردا نباشید، چون این موضوع باعث از دست دادن زمان حال می شود. تا به حال این جمله كه می گویند، «هر چه به ذهنت می رسد انجام بده» را شنیده اید؟ این مثل یك پند آموزنده است. درباره كارهایت فكر كن، بر آن تمركز كن و فقط كاری كه به نظرت درست است، عملی كن.

یافتن فردی مورد اعتماد برای صحبت كردن:

صحبت كردن درباره مشكلات زندگی زناشویی با شخص دیگری، گاهی باعث یافتن گزینه ها و راه حلهایی می شود كه تا به حال درباره آن نیندیشیده بودید. صحبت كردن همچنین این امكان را می دهد تا با بیان مشكلات و بیرون ساختن این افكار از ذهن خود، نگرانیها را از خود دور سازید. توصیه پزشكان به شما این است كه این فرد از اعضای خانواده تان نباشد. شما در حال حاضر نیاز دارید راجع به نجات زندگی زناشویی خود حرف بزنید، و گاهی اگر خود شما هم بتوانید همسرتان را به خاطر همه آسیبهای احتمالی كه به شما رسانده ببخشید و رها كنید، برای اعضای خانواده تان بخشیدن او غیرممكن است. بنابراین، دوستی امین بسیار قابل اطمینان تر از یكی از اعضای خانواده می باشد.

یادداشت كردن رویدادهای روزانه افكار منفی را از ذهنتان دور می كند:

فقط آنچه كه احساس می كنید را بنویسید و از آن بگذرید. این روش به قدری موثر است كه شاید باعث تعجب شما شود.

فراموش نكنید كه تغذیه مناسب ضامن سلامتی شماست:

بیشتر افراد مضطرب یا غذا نمی خورند و یا بیش از حد می خورند. هیچ كدام از این گزینه ها برای سلامتی مفید نیستند. پس برای داشتن تغذیه مناسب باید آگاهانه تلاش كنید.

ورزش كردن روش دیگری برای سالم ماندن در برابر استرس:

اگر در حال حاضر تمرینات منظم جایی در زندگیتان ندارد، پیشنهاد می كنم نوعی برنامه ورزشی را آغاز كنید. ورزش میزان اندورفین را در بدن افزایش می دهد كه استرس را كاهش داده و باعث شادابی می شود.

كارهای مخصوصی برای خود انجام دهید و به خودتان برسید:

آراستن ظاهر، گرفتن حمام

خندیدن را فراموش نكنید:

شاید حس كنید دلیلی برای خندیدن وجود ندارد، اما به قول قدیمی ها، كه واقعا هم درست است، «خنده بر هر درد بی درمان دواست». خنده هم مانند ورزش ایجاد اندورفین می كند و باعث شادابی می شود. خواندن كتابی خنده دار، تماشای فیلمی خنده دار و یا هر كاری كه خنده آور باشد، انجام دهید.

برنامه های روزانه خود را به طور منظم ادامه دهید:

این روش ممكن است برخلاف برخی از توصیه هایم باشد، اما هدف جلوگیری از گوشه گیر شدن شماست. اغلب وقتی خسته و عصبی هستیم، تنها كاری كه انجام آن بسیار آسان است، نادیده گرفتن مسائل غیرضروری است.

مخصوصا در مورد همسر و زندگی مشترك خود. به اولین ملاقاتتان و همه لحظات خوشی كه در كنار یكدیگر داشته اید بیندیشید. فیلمنامه ای مثبت خلق كنید كه هر گاه رویدادی منفی و تاثیرگذار پیش آمد، بتوانید آن را در ذهن خود نمایش دهید. بر روی نكات مثبت تمركز كنید. فكر كردن در مورد چگونگی حفظ زندگیتان می تواند شما را به این سوق دهد كه زندگی زناشویی تان پر از نكات منفی است. بسیاری از تحقیقات حاكی از آن است كه اندیشه های ما حقایق را مهار می كنند.

ایمان داشته باشید. همه چیز درست می شود، باور كنید.

به این راهنمایی ها نیز برای كاهش میزان استرس خود عمل كنید.

0 دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید