قرآن ناطق(عج)

382 - اگر زن متاهلی از ناحیه شوهرش موردکم توجهی بوده و از نظر جنسی و روحی ارضا نشود چکار باید بکند؟

نویسنده : زهرا رستگار

اگر زن متاهلی از ناحیه شوهرش موردکم توجهی بوده و از نظر جنسی و روحی ارضا نشود چکار باید بکند؟   اگر زن متاهلی از ناحیه شوهرش موردکم توجهی بوده و از نظر جنسی و روحی ارضا نشود چکار باید بکند در حالیکه امکان طلاق نیز وجود ندارد-آیا اسلام برای زنان هم همانند مردان راه […]

اگر زن متاهلی از ناحیه شوهرش موردکم توجهی بوده و از نظر جنسی و روحی ارضا نشود چکار باید بکند؟

 

اگر زن متاهلی از ناحیه شوهرش موردکم توجهی بوده و از نظر جنسی و روحی ارضا نشود چکار باید بکند در حالیکه امکان طلاق نیز وجود ندارد-آیا اسلام برای زنان هم همانند مردان راه حل شرعی نظیر ازدواج موقت را برای زنان در نظر گرفته است؟

رابطه جنسی و روحی حیاتی ترین جزء همه ازدواج هاست. از آن جا که رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، تناسب و همخوانی زن و شوهر در این زمینه، ضامن تداوم و سلامت زندگی آنان خواهد بود. به هر حال ما نمی دانیم که علت واقعی کم توجهی شوهرتان چیست؟ شما هم در مکاتبه خود به آن اشاره نکرده اید تا علل و عوامل کم توجهی شوهرتان مشخص نگردد، نمی توان راهکار درمانی متناسب آن را ارائه کرد. با توجه به آنچه ذکر کرده اید نکاتی را خدمت شما عرض می کنیم:

۱٫ بهترین راهکار برای خروج از مشکلات به وجود آمده ،این است که بررسی کنید و ببینید علت و ریشه های بی میلی جنسی و روحی شوهر شما نسبت به شما چیست؟ در قدم اول آن ها را بیابید. در قدم بعدی تمام تلاش و کوشش تان را برای برطرف کردن آن ها به کار بندید.

۲٫اشاره ای به زمان ازدواج خود نکرده اید که در چه سنی ازدواج کرده اید و اینکه آیا از ابتدای ازدواجتان شوهر شما از لحاظ جنسی و روحی نسبت به شما بی توجه بوده یا نه؟ در هر حال اگر نقطه ضعفی (از نظر چهره یا خلق و خو، نوع پوشش، تناسب اندام و…)در خود احساس می کنید ،به اصلاح هر چه سریع تر آن بپردازید. از حالت انفعال و وادادگی بی ثمر در برابر شوهرتان پرهیز نمایید.

۳٫ بهترین راهکار برای خروج از مشکلات به وجود آمده، بررسی این نکته که آیا علت و ریشه ی این کم توجهی، به عوامل سردمزاجی او بر می گردد و یا نه؟ که اگر این کم توجهی به خاطر طبع سرد ایشان است، این مشکل قابل حل بوده و با رفع این مشکل صلح و صفا و آرامش در زندگی تان سایه خواهد افکند. نیازهای تان در بستری مناسب ارضا خواهد گشت.

۴٫ در حال حاضر، برای حل مشکلات زندگی و درمان شوهرتان، بیش تر به کمک متخصص و روانشناس خانواده و زناشویی احساس می شود. در این حالت می توانید از مشاوران مراکز درمانی معتبر کمک بگیرید.

۵٫ به هر حال اگر راهکارهای مطرح شده،فایده نکرد، صادق و مهربان و قاطع باشید. هیچ گاه کار را به قهر و دعوا نکشانید. تقصیرها را به گردن او نیندازید، انتقاد نکنید، فقط خیلی آرام به او در مورد مشکلات تان صحبت کنید. بگویید به خاطر اختلافاتی که در روحیات جنسی شما وجود دارد، می خواهید کاری کنید که به بهبود رابطه تان منتهی می شود . برای این کار همکاری بیش تر او کمک می کند. باید برای بهتر شدن ارتباط تان هردو فعالانه رفتار نمایید. برای این امر باید با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصان مربوطه و مشاوران اهل فن مراجعه نمایید.

 

خواهر گرامی!

در پایان مشکل شوهر شما هر علتی که داشته باشد و یا در نهایت درمان بپذیرد و یا نپذیرد، مجاز به روی آوردن به گناه و کارهای ناشایست و پناه آوردن به مرد دیگر نیستید. از نظر شرع مقدس، ارضای جنسی زن شوهردار توسط مردی غیر از شوهرش حرام است. زن نمی تواند چنین کاری انجام دهد . هرگز نباید دامن خود را با ناپاکی و رفتارهای خارج از چارچوب شرع آلوده سازید. رفتار نامناسب و زشت می تواند برای شما اختلالات روانی متعددی را به همراه آورد و شما را از مسیر سعادت دور سازد. وجود احساس خیانت به همسر و ناپاک بودن احساسی است که معمولاً در این دسته از زنان می شناسیم و این مشکلات به سادگی قابل برطرف شدن نیستند.
زندگی خانوادگی و ایجاد آشیانه برای نسل آینده و ارتباط قطعی میان نسل گذشته و آینده، خواسته غریزه و طبیعت بشر است. چند شوهری نه تنها با طبیعت انحصار طلبی و فرزند دوستی مرد نا هماهنگ است(در صورت تعدد شوهر ، تعلق فرزند یه پدر مشخص نیست)، که با طبیعت زن نیز مخالفت دارد. تحقیقات روانشناسی ثابت کرده است که زن بیش از مرد خواهان تک همسری است. (۱) از جهت دیگر زن از مرد فقط عاملی برای ارضای غریزه جنسی خود نمی خواهد که گفته شود هرچه بیشتر، برای زن بهتر. زن از مرد موجودی می خواهد که قلب او را در اختیار داشته باشد ؛ حامی و مدافع او باشد؛ برای او فداکاری نماید و غمخوار او باشد. زن در چند شوهری هرگز نمی توانسته حمایت و محبت و عواطف خالصانه و فداکاری یک مرد را نسبت به خود جلب کند، از این رو چند شوهری نظیر روسپی گری همواره مورد تنفر زن بوده است. چند شوهر داشتن نه با تمایلات و خواسته های مرد موافقت داشته ، نه با خواسته‌ها و گرایش های زنان.(۲) علاوه بر این، یکی دیگر از مشکلاتی که در صورت چند همسری برای زنان ذکر شده، مشخص نبودن پدر برای فرزند می باشد.
تعلق فرزند و معین شدن پدر فرزند، اگر چه تحقیقات امروزی و آزمایش های پزشکی آن را مشخص می کند، اما از نظر روانی همچنان مسئله حل نشدنی است؛ زیرا:
اوّلاً: همان گونه که دانشمندان می گویند: نتایج آزمایش های تجربی صد در صد نیست و احتمال خطای اشتباه انسانی یا … وجود دارد.

ثانیا: مسئله اقناع روحی و روانی پدر و مادر و فرزند چیزی نیست که با آزمایش قابل حل باشد. فرزند می خواهد اطمینان قلبی و درونی یابد که پدر و مادر او واقعی هستند و همین طور پدر و مادر. تا زمانی که اقناع و اطمینان قلبی و درونی صورت نگیرد، به همان نسبت رابطه و پیوند عاطفی بین پدر و مادر و فرزند متزلزل خواهد بود. در صورت تعدد شوهر برای زن، این اطمینان و رابطه عاطفی حاصل نمی شود. یکی از مشکلات امروز در جهان غرب در روابط صمیمی فرزندان و پدر و مادر از همین مسئله ناشی می‌شود.
موفق باشید.
برای مطالع بیشتر در این خصوص رجوع کنید به:
۱٫ مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، جلد سوم
۲٫ علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، جلد چهارم
پى‏نوشت‏ها:
۱٫مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، تهران، صدرا، ج۱۹، ص ۳۰۲٫
۲ . همان، ص ۳۱۱٫

 

۲۴ دیدگاه ارسال شده است

  • درب آکاردئونی 21 ژانویه 2018

    اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟

  • دانلود رایگان سریال 16 مارس 2018

    وای خیلی خوبه ساییتون

  • hamrahmovie.ir 23 مارس 2018

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به
    کارتون ادامه بدین

  • پرتال تفریحی برنا 2 آوریل 2018

    سلام.وبسایت جامعی دارید.خیلی خیلی ممنون

  • کرم ضد لک 26 آوریل 2018

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  • کرم ویتامین سی 4 می 2018

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون
    ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

  • دانلود رایگان سریال 10 می 2018

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

  • دانلود آهنگ غمگین جدید 13 می 2018

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  • لباس رستورانی 23 می 2018

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  • خرید اینترنتی گل 24 می 2018

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این
    خوبی سپاسگزارم

  • کولر بانه 31 می 2018

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

  • دانلود آهنگ غمگین 8 ژوئن 2018

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  • نظافت 3 ژانویه 2019

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  • https://t.me/LINK_ClTY 18 ژانویه 2019

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

  • aryoman.com 15 فوریه 2019

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و
    امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون
    بشه

  • فلزیاب کبری 21 می 2019

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  • vornadecor.com 23 سپتامبر 2019

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به
    کارتون ادامه بدین

  • apadanakitch.com 8 اکتبر 2019

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  • آزمون های آنلاین ماز 3 دسامبر 2019

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  • پرداخت ارزی 25 دسامبر 2019

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  • followermax.com 10 ژانویه 2020

    سلام.وبسایت خیلی خوبی دارید.دستتون درد نکنه

  • خرید بک لینک 17 ژانویه 2020

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

  • پوکه معدنی 13 آوریل 2020

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

  • دانلود فوتیج 21 آوریل 2020

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

  • نظر خود را با ما در میان بگذارید