قرآن ناطق(عج)

341 - دلایل اصلی خیانت مردان

نویسنده : زهرا رستگار

وظیفه همسر وقتی میفهمد یار زندگیش دارد به او خیانت میکند چیست؟   دلایل اصلی خیانت مردان : از بین رفتن عشق و علاقه : افسوس که پس از گذشت زمان طولانی با هم بودن , برخی مردان آن عشق و علاقه و احساساتی را که در ابتدا به همسرشان داشتند , از دست می […]

وظیفه همسر وقتی میفهمد یار زندگیش دارد به او خیانت میکند چیست؟

 

دلایل اصلی خیانت مردان :

  1. از بین رفتن عشق و علاقه :

افسوس که پس از گذشت زمان طولانی با هم بودن , برخی مردان آن عشق و علاقه و احساساتی را که در ابتدا به همسرشان داشتند , از دست می دهند.

  1. عدم جذابیت همسر:

سر کردن مدت طولانی با یکدیگر گاهی اوقات باعث تنبلی و سستی زنان می شود. به این معنا که دیگر به سرو وضع خود نرسیده و جذابیتی ندارند و مانند گذشته به شیفتن شوهرشان نمی پردازند . مرد نیز دیگر همسرش را زیبا نیافته و زندگی با او هیجان و لذت قدیم را نخواهد داشت.

  1. سهل انگاری زنان:

اکثر زنان خیلی سریع و راحت شوهرشان را بخاطر رفتارهای بی وفا منشانه او می بخشند که این موضوع شاید به دلیل ترس از تنهایی و یا فطرت رقیق القلبی زنان باشد. حتی ممکن است برخی از زنان خود را مقصر اصلی خیانت شوهرشان پنداشته و قدم هایی را برای بهبود روابطشان بردارند. این واقعیت که بسیاری از زنان به شوهرشان اجازه گریز از جرم و جنایت را می دهند ممکن است موجبات مضاعف شدن مشکلات آنها را فراهم آورد.

  1. اخلاق و رفتار غیر قابل تحمل همسر:

رفتارهای زشت , نق زدن های دائمی, نزاع ها و مجادله های فراوان دستورالعمل مناسبی برای ایجاد سر درد است و در تصور برخی مردان (البته به غلط), خیانت بهترین راه فرار از جهنم خانه بوده و بهتر از مسکن به درمان سردرد کمک می کند.

  1. بوالهوسی و هوسرانی:

این یک حقیقت غیرقابل انکار است که مردان هوسران توانایی ” نه ” گفتن در روابط جنسی را ندارند. با اینکه آنها بطور همیشگی با پیشنهادات جنسی بمباران نمی شوند, گاهی ممکن است موقعیتی ایستادگی ناپذیر برایشان پیش آید. در این زمان مردان هوسباز تصور می کنند که این موقعیت شاید دیگر هرگز در زندگی آنها ایجاد نشود و تن به زشتی می دهند.

  1. عقده های جنسی:

بعضی مردان مایلند بدانند که چقدر از لحاظ جنسی برای دیگر زنان جالبند و در روابط طولانی این سوال پیش می آید که آیا هنوز در بازار خریداری دارند یا خیر که یافتن این پرسش ممکن است آنها را برای رسیدن به اهداف غیر مشروعشان سوق دهد.

  1. بی خطر شمردن خیانت:

برخی تصور می کنند که اگر خیانت بکنند کسی متوجه نشده و به کسی نیز صدمه ای نخواهد رسید و این استدلال را بهانه ای برای انجام عمل زشت خود برمی شمارند. اما توجه ندارند که هر قدر مردان به دلیل عدم کنترل حیله گرتر شوند, زنان به همان اندازه شبکه جاسوسی وکنترلی خود را گسترش خواهند داد.

  1. زیاده خواهی و تنوع طلبی:

برخی از مردان بدلیل داشتن میل به زیاده خواهی وتنوع طلبی و هیجانات کاذب و زود گذر به این عمل زشت تن می دهند. آنها به زن به دیده ” غنیمت جنسی ” می نگرند و با وجود یک زن در زندگی, تصور می کنند فرصتهای زیادی را از دست داده اند.

  1. خیانت همسر:

برخی از مردان به بی وفایی و انحراف همسر خود پی برده و تنها راه آرام کردن و فرو نشاندن خشم خود را در مقابله به مثل می یابند که عملی غیرمنطقی می نماید.

۱۰٫ عدم رغبت همسر به داشتن روابط جنسی:

برخی از زنان در روابط زناشویی با شوهر خود ممکن است تمایلی به این روابط را از دست داده و یا کمتر به این موضوع اهمیت دهند که این امر ممکن است باعث فشارهای روانی و جسمانی به مرد شده و منجر به کج روی او گردند.

خیانت در زندگی امری نکوهیده و ضد اخلاقی است که اثرات زیان بار آن قطعا دیر یا زود گریبان گیر فرد خواهد شد. بنابراین چنانچه مشکلی در روابط وجود دارد باید با دید باز به انها نگریست و با اندیشه و تدبیر سعی در حل آنها نمود.

 

راهکارهای حل مشکل:

۱-در مقابل شوهر خود واکنش نشان نداده و به روی خود نیاورید ، چون ممکن است برخورد تند شما باعث شود مشکل حاد شده و پیچیده شود و یک تلنگری برای درگیری و شدت یافتن اختلاف و خدای نکرده موجب از هم پاشیدن کانون خانواده شود ، در این صورت بزرگترین ضربه را فرزندان خواهند خورد . توجه داشته باشید که بیشتر بزهکاریهای جامعه ازفرزندان طلاق است .

۲-به صورت غیر محسوس او را کنترل کنید . مثلا هنگام خروج از خانه از او سوال کنید کی می آیید ؟ یا بگویید اگر توانستید یک کمی زودتر بیایید باهم برویم بیرون بچه ها در خانه دلتنگ می شوند همیشه که کار نمی شود باید به ما هم برسید.

۳- با شوهرتان صحبت بکنید و باهم قرار بگذارید آخر هفته یا وسط هفته همراه بچه ها بیرون بروید. برای بیرون رفتن از خانه همراه بچه ها بیشتر رغبت نشان دهید.

۴-با راهکارهای مختلف و با پوشیدن لباس های زیبا و جذاب توجهش را به خود جلب کنید. متأسفانه خیلی از خانم ها لباس های زیبای خود را فقط در مجالس جشن و عروسی می پوشند و در خانه از لباس های عادی استفاده می کنند و این یکی از عوامل عدم توجه مرد به همسر و بروز مشکلات دیگر می شود.

۵- در مورد مسایل جنسی بیشتر رغبت نشان دهید تا حدی که بتوانید ایشان را به این مسایل سوق داده و ارضا کنید . _ و تا وقتی کسی سیر است میل به غذا ندارد ! _ پس تا می توانید گرسنه از خانه بیرون نفرستید. توجه داشته باشید که علت بیشتر اختلافات خانوادگی ناشی از عدم ارضای مسایل جنسی است!

۶-زندگی داخلی و رفتار و اخلاق خود و نیز اوضاع عمومی منزل را به دقت بررسی کنید و ببینید چه علتی باعث شده که شوهرتان از خانه که محل آسایش وامنیت کانون گرم و محبت است ، بیزار شده است؟ مانند یک قاضی با انصاف آن را کشف کنید. شاید علت آن رفتار ها و اخلاق خود شما باشد! شاید در منزل به آرایش و لباس خود توجهی ندارید! شاید غذای لذیذ و دل خواه او را برایش تهیه نمی کنید ! چنین عیبهایی است که مرد را به خانه و زندگی بی علاقه می کند به طوری که برای فراموش کردن عقده های روانی خود به دنبال ولگردی و کارهای دیگر می رود.

۷- این عوامل را بررسی کرده و برطرف کنید و خانه را به صورت دلخواه او درآورید، در این صورت می توانید به موفقیت خود امیدوار باشید و مرد را کم کم به خانه و زندگی علاقمند کنید. در نتیجه خواه ناخواه مجذوب خوش اخلاقی و مهربانی شما می شود و از کارهای خود دست بر می دارد.

۸- توجه داشته باشید که نگه داری و مراقبت از شوهر ، یک نوع شوهر داری است و شوهر داری وظیفه زن است ، چون این کار مهم و دشوار است که پیامبر اعظم آن را در ردیف جهاد قرار داده و می فرماید: جهاد زن این است که خوب شوهر داری کند. ( بحار، ج ۱۰۳، ص ۲۴۷)

۹-خداوند در وجود زنها یک قدرتی قرار داده است که می توانند شوهر خود را موحد و یا ملحد بار بیاورد . پس شما این قدرت را دارید که اخلاق و رفتار شوهرتان را درست کرده و به زندگی دلگرم کنید.

موفق باشید.

 

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید