قرآن ناطق(عج)

330 - هنگام عصبانیت همسرتان بهترین برخورد چیست؟

نویسنده : زهرا رستگار

هنگام عصبانیت همسرتان بهترین برخورد چیست؟   عصبانیت همسر و نحوه رفار هنگام عصبانیت وی با یک سری رفتارهای مناسب و به جا قابل حل و مرتفع شدن است البته اگر راهش را بلد باشید!   با شوهرتان طوری رفتار کنید که با شما احساس راحتی کند اگر دیدید شوهرتان عصبانی است، او را مدتی […]

هنگام عصبانیت همسرتان بهترین برخورد چیست؟

 

عصبانیت همسر و نحوه رفار هنگام عصبانیت وی با یک سری رفتارهای مناسب و به جا قابل حل و مرتفع شدن است البته اگر راهش را بلد باشید!

 

با شوهرتان طوری رفتار کنید که با شما احساس راحتی کند

اگر دیدید شوهرتان عصبانی است، او را مدتی تنها بگذارید. اگر فکر می کنید که مسئله خاصی باعث عصبانیت همسرتان می شود، از طرح آن موضوعات و قرار گرفتن در آن شرایط اجتناب کنید.

 

شما نباید در زمان عصبانیت شوهرتان، به هیچ وجه غر بزنید

زیرا نتیجه ای جز بدتر شدن شرایط ندارد. با محبت از او بخواهید آرام تر باشد و با عصبانیت خود، باعث کم شدن محبت تان نشود. به او بگویید که چه قدر دوستش دارید. رعایت نکات زیر به شما در راهی که در پیش دارید، کمک می کند.

 

ذهنیت منفی به شوهرتان نداشته باشید

دقت کنید در چه زمان و در رابطه با چه موضوعی همسرتان خشمگین می شود و تلاش کنید زمان دیگر و طریقه بیان متفاوت تری را جایگزین کنید. در هنگام عصبانیت شوهرتان از ادامه دادن و بحث کردن بپرهیزید. همچنین از مسخره کردن و گفتن سخنان طعنه‌آمیز و دو پهلو، رفتارهایى مانند متلک، تحقیر و به رخ کشیدن دیگران که موجب افزایش مقاومت هاى روانى در طرف مقابل میشود، بپرهیزید. از زدن برچسب هاى ناگوار و نامطلوب مانند بدقول، شلخته، کله شق، یک دنده، لجباز و خودخواه به شوهرتان پرهیز کنید چراکه باعث شکل گیری ذهنیت منفی نسبت به شوهرتان در ذهن تان می شود و ممکن است همه توصیه های شوهرتان را نوعی سرزنش تصور کنید.

 

علاقه تان را ابراز و اثبات کنید

به شوهرتان ابراز محبت کنید و در عمل هم علاقه تان را به او ثابت کنید. سعی کنید فهرستی از قابلیت ها و صفات مثبت همسر خود را بنویسید و در ارتباطاتی که با او دارید از صفات برجسته و مثبت او تعریف کنید و از این طریق فضای گفت و گوهای تان را به فضایی گرم و صمیمی و آکنده از روحیه مثبت تبدیل کنید. جهت ایجاد تفاهم با همسرتان از هنر خوب شنیدن و خوب گوش دادن استفاده کنید و به دقت به گفتار او توجه کنید، کلامش را قطع نکنید و اجازه دهید که مطالب خود را به طور کامل بیان کند.

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید