قرآن ناطق(عج)

298 - عوامل تأثيرگذار در بي ميلي جنسي

نویسنده : زهرا رستگار

عوامل تأثيرگذار در بي ميلي جنسي   1 – ژنتيك : برخي افراد ذاتاً سرد مزاج و داراي نيروي جنسي اندكي هستند. 2 – ضربه جسمي: گاهي وارد شدن ضربه اي حساس بر بيضه مرد یا برخي بيماري‌ها در دوران كودكي باعث كاهش شهوت جنسي یا قدرت توليد مني مي‌گردد. 3 – تأثيرات روحي: ناراحتي‌هاي […]

عوامل تأثيرگذار در بي ميلي جنسي

 

1 – ژنتيك : برخي افراد ذاتاً سرد مزاج و داراي نيروي جنسي اندكي هستند.

2 – ضربه جسمي: گاهي وارد شدن ضربه اي حساس بر بيضه مرد یا برخي بيماري‌ها در دوران كودكي باعث كاهش شهوت جنسي یا قدرت توليد مني مي‌گردد.

3 – تأثيرات روحي: ناراحتي‌هاي روحي شديد و افسردگي‌هاي مزمن، توان جسمي را كاهش مي‌دهد و انگيزه جنسي را فرو مي‌نشاند.

4 – كار و تلاش بدني یا فكري بيش از حد، سبب فرسايش قواي جسماني و پيري زودرس و كاهش توان جنسي مي‌گردد.

5 – زهد گرايي افراطي، كه سبب شود التذاذ جنسي و هر گونه لذت جويي حلال را نيز برخود تحريم كند یا آن را نوعي «پَستي گرايي» و حيوان صفتي، و عامل دوري از معنويت و خدا بشمارد و درصدد پاك كردن ذهن خويش از گرايش به مسايل جنسي و شهواني باشد چنين اعتقاد یا تخيلي نه تنها انگيزۀ جنسي را در شخص كاهش مي‌دهد، بلكه نوعي تنفر نسبت به اين عمل پيدا مي‌كند.

6- روزه هاي پياپي، رژيم غذايي و عادت به غذاهايي كه طبع سرد دارند، باعث كاهش نيروي جنسي مي‌گردد.

هدف از ذكر موارد ذكر شده اين بوده كه بدانيد:

اولاً، بي ميلي یا كم ميلي شوهرتان به معني تخليه جنسي شدن از طريق ديگر مثلاً همسر ديگر نيست،

ثانيا، به ذكر عللي پرداختيم كه يكي یا بعضي از آن در غالب افراد مبتلا به اين عارضه وجود دارد.

از اين رو توصيه‌هاي ذيل، راهكارهايي است براي رفع آن علل.

راه‌هاي تقويت و تحريك قدرت جنسي

1 – شوهرتان نياز به تحريك جنسي دارد. با حمام رفتن معطر ساختن بدن، خوشبو نمودن دهان، خودآرايي و نمايش رابطه جنسی  خود در جلوي چشمان شوهر، مالش دادن اعضاي حساس بدن به خصوص آلت تناسلي وي در رختخواب زمينۀ تحريك جنسي وي را فراهم سازيد.

هرگز احساس ناراحتي پس از انجام اين اعمال و یا پس از نزديكي نداشته باشيد. چه بسا شوهرهايي كه به جهت قوّت نيروي جنسي در زنان‌شان و اطمينان خاطر از اين مسئله كه زن به سراغ او خواهد آمد، ناخودآگاه اقدامي براي رفتن به سوي همسر خود نمي‌كند، اما از اين كه زن به سراغ او آيد، ناراحت نشده، بلكه خوشحال نيز مي شود. اگر جملاتي پس از نزديكي بر زبان جاري مي‌كند، نبايد باعث كدورت‌تان شود.

2- در پخت غذاها و تهيه دِسِرها دقت كنيد كه طبع غذاهاي تهيه شده گرم باشد. از آماده كردن غذايي كه مزاج انسان را به سمت سردي سوق مي‌دهد، مثل ماست، دوغ، خيار و هندوانه پرهيز كنيد.

در ذيل برخي از مواد غذايي كه باعث تقويت قواي جنسي مي‌شود، ذكر مي‌گردد:

– شير خرما: هستۀ خرما را در آورده و خرما را با شير مخلوط كرده، هر روز به شوهرتان بدهيد.

– عرق بيدمشك: عرق بيدمشك خالص تهيه كنيد و با آن شربت درست كنيد.

– هويج و آب هويج، كاهو، انجير، دارچين، ترنجبين، رازيانه، كنجد و روغن كنجد، تخم مرغ، سير، پياز، بادنجان(به شرطي كه در مجاورت مستقيم آتش و بدون روغن پخته شود) روغن زيتون، ارده شيره و حلوا ارده.

امام صادق(ع) به مردي كه از او خواسته بود كه براي تقويت نيروي جنسي چيزي به او بياموزد فرمود: «پياز سفيد گرفته آن را ريز ريز و خرد كرده، در روغن سرخ كرده و تخم مرغ را بشكن و در ظرفي بريز، مقداري نمك به آن بپاش و به هم زن، بعد آن را روي پياز و روغن بريز و بگذار تا به صورت نيم‌رو درآيد (كاملاً پخته نشود) سپس بخور».(1)

در حديث آمده كه خوردن انار، انجير، گوشت با تخم مرغ، شير و عسل با هم ، نيروي جنسي را افزون مي‌سازد.(2)

3 – تنهايي و عزلت، فرو رفتن در تخيلات و افكار گسسته و بدون نتيجه، زمينه را براي فرسايش توان جسمي و جنسي فراهم مي‌كند. بنابراين با تدبير خود زمينه‌اي فراهم كنيد كه در تنهايي قرار نگيرد.

شوهرتان نيازمند شادي و نشاط بيشتري در زندگي است. براي حضور وي در ميهماني، مجالس شادي یا مسافرت، مقدمات لازم را فراهم كنيد. روحيه شاد و با نشاط و به دور از افسردگي در خود فرو رفتگي، قواي بدني از جمله جنسي را در مسير طبيعي قرار خواهد داد.

4 – به شوهرتان توصيه كنيد از ميزان تلاش و خستگي زيادش كم كند.

5 – اگر هنوز فرزند نداريد، هر چه زودتر براي فرزنددار شدن اقدام كنيد.

تنها بودن در خانه و عدم اشتغال، موجب خستگي روحي و احساس كمبود در شما مي‌شود. با داشتن فرزند، بخشي از تنهايي و كمبودتان پر شده، قسمتي از نيازهاي عاطفي شما برآورده مي‌شود.

در عين حال مي توانيد از غذاهاي سرد براي خود استفاده كنيد تا تعادل ميان كشش جنسي شما و شوهرتان ايجاد شود.

6 – شوهرتان را با راه هاي مختلف متوجه نماييد كه نياز جنسي دارد و اين نياز را بايد او برطرف نمايد. از آن جا كه گفتيد به هم علاقه‌مند هستيد، با درك نيازتان بيشتر سعي خواهد كرد كه به طرف‌تان كشيده شود.

7 – درمان پزشكي: امروزه با پيشرفت علم، داروهايي به صورت قرص كپسول و آمپول جهت فعال نمودن قدرت جنسي ساخته شده است. ولی حتی الامکان از دارو استفاده نکنید وبا شناخت از طبع همسرتان بیشتر از توانش از او نخواهید

 

0 دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید