قرآن ناطق(عج)

267 - چگونه شوهرمان را مجذوب کنیم ؟

نویسنده : زهرا رستگار

چگونه شوهرمان را مجذوب کنیم ؟   همه ی خانم ها دوست دارند که بدانند چگونه می توانند همسرشان را تحت تاثیر قرار دهند ، محبت او را جلب کنند اما گاهی اوقات هرچه تلاش می کند نتیجه نمی گیرد یا برعکس رابطه شان را خراب تر می کند . چگونه شوهرمان را مجذوب کنیم […]

چگونه شوهرمان را مجذوب کنیم ؟

 

همه ی خانم ها دوست دارند که بدانند چگونه می توانند همسرشان را تحت تاثیر قرار دهند ، محبت او را جلب کنند اما گاهی اوقات هرچه تلاش می کند نتیجه نمی گیرد یا برعکس رابطه شان را خراب تر می کند .

چگونه شوهرمان را مجذوب کنیم ؟

 

گاهی یک خانم با آن که با زحمات ها و گذشت و ایثار های فراوان در زندگی مشترک داشته اما، نه آن که همسرش به او نزدیک نشده بلکه نسبت به او سردتر شده است. در این حالت ضمن گیج شدن، از او ناامید شده و از همسرش طلاق عاطفی می گیرد! چرا این گونه شده است؟ چرا قلب همسرش را جذب نکرده، بلکه از دست داده است؟

 

پاسخ این پرسش ها یک کلمه است؛ به همسرش “احترام” نگذاشته است.

 

احترام گذاشتن قواعدی دارد که در این نوشتار به آن اشاره خواهیم کرد.

 

 

پذیرش بدون شرط شوهر

 

یک مرد نیاز دارد همان گونه که هست پذیرفته شود ، دقیقاً همان طوری که هست .این نوع پذیرش کامل ،او را متقاعد می کند که شما براستی اورا دوست دارید (زن کامل ، ص ۵۰).

 

اگر می خواهید که ازدواج شما با کامیابی همراه باشد ، شما باید تصمیم بگیرید که شوهر تان را همان گونه که هست بپذیرید ، وبدانید که ارتباط بین شما بدون پذیرش ، بهبود نخواهد یافت. حق انتخاب وتصمیم گیری با شماست ، شما می توانید انتخاب کنید که با خشم وعصابنیت زندگی کنید ویا این که شوهرتان را بدان گونه هست پذیرا شوید (زن کامل ،ص ۵۵).

 

پذیرش با تحمل همسر فرق دارد ، بردباری وتحمل به معنای پذیرش نیست ، تحمل شما فقط شوهرتان را وادار می کند که احساس نقص و ناشایستگی بکند . اومی تواند احساس کند که مورد قبول همسرش قرار نگرفته و قادر نیست که شما را کاملاً دوست بدارد.

 

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند : هیچ مردى بعد از اسلام نفعى بالاتر از همسر مسلمان عایدش نشد که چون به او بنگرد مسرور گردد، و چون به او فرمانى دهد اطاعت نماید، و در نبود شوهر مال او و ناموس خود را حفظ نماید. ( من‏لایحضره‏الفقیه ج : ۳ ص : ۳۹۰)

 

 

خط قرمز هادر گفتار

 

اولین نکته ای که در گفتار تأثیر فراوانی در روان شوهرتان دارد و موجب افزایش علاقه شوهرتان به شما خواهد شد ، «تحسین کردن شوهر» است ، این تحسین مهم ترین نیاز روحی یک مرد است.

 

واژه « احترام» بنابر تعریف فرهنگ لغت ، به معنای : حرمت ، تکریم ، ارج نهادن ، ستایش و تمجید است . به عنوان یک زن ، شما آرزو دارید که مورد عشق وعلاقه همسرتان باشید ، درست می گویم ؟ اما شوهر شما هم به عنوان یک مرد ، آرزو دارد که شما وی را تحسین کنید زیرا نخستین نیاز اوست(زن کامل ،ص ۶۱) . هر زنی می تواند نکات مثبت همسرش را بیابد ، آن را تمجید کند ، نقاط ضعف اورا از زاویه مثبت به آن نگاه کند وشوهرش را تمجید نماید .

زن می تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف ومحبت تنظیم شده باشد ،شخصیت واحساس شوهرش را کاملاًعوض کند و واقعاً از او مردی با لیاقت و با کفایت بسازد

احترام در رفتار

 

یکی از نمادهای احترام و توجه رفتاری ، استقبال ،بدرقه از شوهر است و نشانه ی دیگر عذر خواهی کردن و قبول عذر است هنگامی که مشکلی بین آنها ایجاد می شود.

 

 

 رفع عیب و اشتباهات

 

بزرگی می گوید : با دیگران طوری رفتار کنید که انگار در همان حدی که باید باشند ،هستند .به آن ها کمک کنید تا به آنچه می توانند ولیاقتش را دارند تبدیل شوند (اسماعیل بیگی ،ص،۲۸۲).

 

خانم مارگارت کالکین چه زیبا این حقیقت را بیان کرده است :

 

زن می تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف ومحبت تنظیم شده باشد ،شخصیت واحساس شوهرش را کاملاًعوض کند و واقعاً از او مردی با لیاقت وبا کفایت بسازد (کارنگی ،ص۵۹).

 

بسیاری از زنان مشتاقند که همسران خود را تغییر دهند و آنها را جذب کنند ،ولی عموماًبه گونه ای رفتار می کنند که نتیجه معکوس می دهد ،وگاهی منجر به جدایی وطلاق می شود ؛علت عمده آن این است که آنها روشی درست اعمال نمی کنند ،بلکه از روش های نق زدن وایراد گرفتن ودستور دادن و…… که تمامی این روش هاموجب دوری از همسرانشان می شود ؛پس چه باید کرد ؟

چگونه شوهرمان را مجذوب کنیم ؟

 

لطفاً برای سه ماه با شوهر خود رفتارهای زیر را انجام دهید وآن گاه نتیجه آن را به گروه گزارش دهید، واگر مثبت و سازنده بود (که حتماً خواهد بود ) به دیگران هم سفارش کنید که تجربه شما را عمل کنند تا انشا الله شاهد زندگانی شاد وخرم خود ودیگران باشیم:

 

* شوهرخود را هرآنگونه که هست ، بپذیرید .

 

* از او به هیچ عنوان ایراد نگیرید (حتی زمانی که کارش ایراد دارد ).

 

* با جملات وکلماتی محبت آمیز او را تشویق کنید .

 

* همواره او را تأیید کنید به گونه ای که او تصور کنند بهترین شوهر دنیا است !!

 

* قبل از آمدن از سر کار آماده استقبال از او باشید وبا روی باز وخندان به اسقبالش بروید وبا جملات عاطفی ورود اورا به خانه خوش آمد بگویید .

* موقع سر کار رفتن با کلماتی مثبت وعاطفی اورا بدرقه کنید .(در صورت امکان با آغوشی گرم اورا بدرقه نمایید )

 

* پیش دیگران از او تعریف کنید وشایستگی های اورا به رخ دیگران بکشید .

 

* در کارهای اداری ویا بازار او را تشویق کنید ،ودر مشکلات او را روحیه بدهید .

 

* از همه مهمتر همیشه تصمیم گیری نهایی را به او واگذار کنید ،واگر نظری دارید به صورت پیشنهاد مطرح نمایید ولی بگذارید او تصمیم بگیرد ،واگر غیر از نظر شما تصمیم گرفت ،تسلیم نظر او باشید.

 

 

این جمله را در ذهن خود تابلو کنید

 

شوهرم مدیر و رئیس و مورد تکریم و احترام همه اعضای خانه است

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید